۲۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۱ سه شنبه

صبح قزوین تدوین سند چشم انداز ده‌ساله فعالیت‌های قرآنی استان
کد خبر: ۸۱۵۹۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۶/۱۱ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین مطرح کرد

تدوین سند چشم انداز ده‌ساله فعالیت‌های قرآنی استان

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین خواستار تدوین سند چشم انداز ده‌ساله فعالیت‌های قرآنی استان در جلسه شورای عالی قرآن استان شد.

تدوین سند چشم انداز ده‌ساله فعالیت‌های قرآنی استان
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، مجید وفاپور، دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین در مراسم تقدیر از قاریان و حافظان قرآن استان قزوین که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: این گرده‌همایی به منظور تقدیر از قاریان و تالیان قرآن کریم که در طول ماه مبارک رمضان در مسجد غدیر قزوین انجام شد همچنین تجلیل از دانش‌آموزان حائز رتبه برتر در مسابقات کشوری برگزار می‌شود.
وی افزود: فعالیت‌های قرآنی استان در سطح مطلوبی است به طوری‌که با وجود استان‌های مطرحی همچون تهران، خراسان رضوی و قم که در این زمینه دارای سوابق ارزنده ای هستند فعالان قرآنی استان توانستند رتبه‌های خوبی را کسب کنند.
وفاپور بیان کرد: در سال جاری به دلیل محدودیت مکانی امامزاده حسین(ع) قزوین با پیشنهاد هیئت امنای مسجد غدیر مراسم ترتیل خوانی ماه مبارک رمضان در این مکان برگزار شد که شاهد همکاری خوب مسئولان این مسجد و استقبال چشمگیر روزه داران از این برنامه بودیم.
این مسئول عنوان کرد: این برنامه چندین مرتبه از شبکه سیما پخش شد و ایرادات صدا و سیما که در سال‌های گذشته به جهت فنی و مشکلات تصویری بود، امسال مرتفع شد.
دبیر شورای عالی قرآن استان قزوین با تشکر از سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف که در اجرای این برنامه همکاری و مشارکت داشتند، عنوان کرد: امیدواریم با تلاش و جدیت بیشتر دانش‌آموزان شاهد حضور پرفروغ آنها در مجامع کشوری باشیم.
در ادامه حجت الاسلام نعمت اللهی، مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان قزوین با تشکر از اهتمام جدی استاندار نسبت به پیگیری فعالیت‌های قرآنی اظهار کرد: رویکرد فعالیتهای قرآنی در استان مطلوب است و روند رو به رشدی را طی می‌کند.
وی افزود: البته خلأهایی نیز وجود دارد که با وجود ظرفیت های بالای استان و رفع مشکلات، امیدواریم شاهد رشد و جهش خوبی در استان باشیم.
نعمت اللهی بیان کرد: تلاوت قرآن و انعکاس خبری آن در صدا و سیما در سال جاری به شکل مناسبی انجام شد و حق استان آنطور که شایسته بود ادا شد.
این مسئول عنوان کرد: در برنامه تلاوت نور امسال تفسیر قرآن نیز با حضور اساتید ارزشمند پیش از تلاوت انجام شد که اقدام ارشمندی بود زیرا تلاوت و حفظ قرآن مقدمه‌ای برای جاری کردن مفاهیم ارزشمند کلام وحی در زندگی است.
وی در ادامه خواهان تدوین چشم انداز ده‌ساله استان در بخش فعالیت های قرآنی با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های مربوطه در جلسه شورای عالی قرآن شد و گفت: لازم است تا سیاستگذاری و برنامه ریزی مناسبی در شورای عالی قرآن انجام شود و وظایف دستگاه‌های مختلف متولی امور قرآنی به شکل روشنی تعریف شود.
حجت‌الاسلام انصاری، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: نگاه قرآنی استاندار محترم قزوین پشتوانه خوبی برای خدمتگزاری در این عرصه است چرا که حمایت معنوی، دغدغه‌مندی و نظارت ایشان موجب افزایش انرژی فعالان قرآنی می‌شود.
وی افزود: استان قزوین در عرصه فعالیت قرآنی از نیروهای توانمندی بهره‌مند است.
این مسئول بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ سرمایه‌گذاری در مقوله آموزش و پرورش یعنی سرمایه‌گذاری در همه حوزه ها که اگر محقق شود بسیاری از مسائل مرتفع می‌شود.
انصاری خاطرنشان کرد: مسابقات فرهنگی و قرآنی یکی از برنامه‌هایی است که موجب یاری دین و حفاظت از مرزهای اعتقادی می‌شود از سوی دیگر موجب توانمندسازی و افزایش انگیزه و علاقه دانش‌آموزان جهت حضور در مسابقات می‎شود.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس نماز در قزوین گفت: در نظر داریم تا با برگزاری جشن تکلیف به صورت قطبی و منطقه‌ای در زمان برگزاری اجلاس شکوه خاصی به اجلاس حاکم شود.
انتهای پیام/7003








دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان