۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین نشست شورای منطقه ای پیشگیری از وقوع جرم در استان قزوین برگزار شد
کد خبر: ۷۵۷۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

به همت دادگستری قزوین؛

نشست شورای منطقه ای پیشگیری از وقوع جرم در استان قزوین برگزار شد

دومین نشست شورای منطقه ای پیشگیری از وقوع جرم با محوریت پیشگیری فرهنگی – اجتماعی از مصرف مشروبات الکلی با حضور معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم شش استان به میزبانی قزوین برگزار شد.

نشست شورای منطقه ای پیشگیری از وقوع جرم در استان قزوین برگزار شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، مجید اکبرپور معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اشاره به اهداف این نشست گفت: این اهداف به دو دسته اهداف اصلی و فرعی تقسیم می شود که هدف اصلی آن کاهش تقاضا برای مصرف مشروبات الکلی بوده و اهداف فرعی آن اعم از پیشگیری از گسترش دامنه آثار سوء مصرف مشروبات الکلی برای گروههای هدف و شناسایی مناطق دارای نرخ بالای مصرف، پیشگیری از گرایش به مصرف مشروبات الکلی از طریق افزایش مهارتهای فردی، مصون سازی نسل جوان از آثار سوء مصرف مشروبات الکلی از طریق خودکنترلی و .
.
.
می باشد.
وی با بیان اینکه پیشگیری مجموعه اقدامات به منظور ایمن سازی محیط یا مصون نگهداشتن افراد در معرض خطر است افزود: منظور از پیشگیری اجتماعی اقداماتی است که در سطح اولیه و با رویکرد پیشگیری از تبدیل اندیشه بزهکارانه به عمل مجرمانه صورت می گیرد.
اکبرپور با اشاره به گروه بندی مصرف کنندگان مشروبات الکلی گفت: این مصرف کنندگان در چهار دسته طبقه بندی می شوند که گروه اول افرادی هستند که بدنبال ترک مواد مخدر به اشتباه به مشروبات الکلی را بعنوان جایگزین انتخاب می کنند، گروه دوم نیز جوانانی هستند که بخاطر ضعف مهارتهای زندگی بعنوان تفریح از این مشروبات استفاده می کنند.
وی افزود: همچنین دسته سوم اشخاصی هستند که بر اثر عادت، به مصرف ادامه می دهند و دسته چهارم نیز گروهی هستند که مدعی بعد درمانی مصرف این مشروبات می باشند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان قزوین تصریح نمود: از جمله برنامه های مدون در راستای پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی ارتقاء سطح آگاهی عمومی جامعه از طریق اطلاع رسانی عمومی و .
.
.
بواسطه تهیه و چاپ بروشور، کتابچه و .
.
.
، اطلاع رسانی از طریق تریبون ائمه جمعه و جماعات، تشکیل میزگردهای کارشناسی در رسانه استانی و تبیین پیامدهای سوء جمعی و .
.
.
برای دانشجویان و جوانان می باشد.
اکبرپور به لزوم آموزش در این زمینه اشاره کرد و افزود: برگزاری پنج دوره کلاسهای آموزشی مهارت (نه گفتن) به مصروف مشروبات الکلی برای دانش آموزان و تهیه و توزیع فیلم کوتاه و انیمیشن با موضع پیشگیری از مصرف مشروبات الکلی و تبیین آثار سوء مصرف آن و پخش از رسانه های دیداری استان از جمله برنامه های آموزشی می باشد.
در ادامه این نشست استانهای قزوین، زنجان، تهران، البرز، مرکزی و گیلان به بیان برنامه های و پیشنهادات خود حول محور موضوع جلسه پرداختند.
انتهای پیام/6001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان