۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین مجلس در برابر برداشتن قانون تنظیم خانواده ایستادگی می‌کند/ زنان عوامل موثری جهت ساختن جوامع هستند
کد خبر: ۶۲۵۲۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۳۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

مجلس در برابر برداشتن قانون تنظیم خانواده ایستادگی می‌کند/ زنان عوامل موثری جهت ساختن جوامع هستند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: متاسفانه مجلس حاضر به برداشتن قانون تنظیم خانواده که از سال ۷۲ نوشته شده و به غلط هنوز در حال اجرایی شدن است، نیست و هر زمان که اعتراض می‌کنیم، می‌گوید بعد از انتخابات مجلس این کار صورت می‌گیرد.

مجلس در برابر برداشتن قانون تنظیم خانواده ایستادگی می‌کند/ زنان عوامل موثری جهت ساختن جوامع هستند

به گزارش خبرنگار « صبح قزوین » از مشهد، دکتر فرشته روح افزا امروز در طرح تشکیلاتی دانشجویان بسیجی سراسر کشور در دوره خط امام در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) مشهد، در خصوص هجمه‌‌های داخلی و بین‌الملی در موضوع زن گفت: کشورهای غربی تاثیر زن بر جوامع را درک کرده‌اند، به همین دلیل  زنان ایرانی را مورد هجمه‌های فرهنگی زیادی قرار داده‌اند.

 

وی ضمن اشاره به این مطلب که یک هجمه فرهنگی حساب شده، با دقت اوضاع زنان در ایران را بررسی می‌کند، افزود: غرب برای ایجاد این فشار فرهنگی اتاق فکرهای مخصوص دارد، و تاکنون بحران‌های مختلفی برای زنان ایجاد کرده‌ است.

 

این کارشناس مسائل زنان ادامه داد: غرب تلاش دارد با ایجاد چنین بحران‌هایی‌ زن مسلمان ایرانی را آن‌قدر تحت فشار بگذارد که دیگر قادر به تربیت فرزندان توانمند، خلاق و مدافع اسلام و انقلاب نباشد.

 

روح افزا در خصوص تاثیر زن در جوامع گفت: برای ساختن جوامع، زنان عامل بسیار موثری می‌باشند. در حقیقت جهت ایجاد تغییر رفتار در جامعه، اگر اقدامی باید انجام شود، با حضور زنان به راحتی می‌تواند صورت بگیرد.

 

این کارشناس مسائل زنان با اشاره به این مطلب که زنان راه نفوذ سیاسی به کشور هستند، بیان داشت: یکی از مسائل منجر به تحریم بعد از مسئله هسته‌ای، حوزه زنان و خانواده می‌باشد.

 

وی افزود: جریان‌های بین‌المللی به صورت مداوم برای زن ایرانی در حال برنامه‌ریزی هستند و در این راستا با همکاری برخی افراد داخلی آمارهای نادرستی را دریافت می کنند و در نهایت با تبلیغات و استفاده از افراد رسانه‌ای خود مانند احمد شهید، گزارشی علیه وضعیت زنان در ایران طراحی می‌کنند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با یادآوری این مطلب که سازمان‌های بین‌ المللی طی ارسال نامه‌هایی به ایران، خواستار رعایت حقوق زنان شده‌اند، گفت: این گستاخی از سوی جوامع منحل کننده حقوق زن در حالی صورت می‌گیرد که ما در جوابیه آنان گفتیم: شما باید خودتان در فکر اقدامی جهت رعایت حقوق زنان در غرب باشید.

 

ایران پس از تحریم هسته‌ای به دلیل حقوق زنان تحریم خواهد شد

 

 روح افزا تاکید کرد: اگر برجام به تصویب برسد، مسئله بعدی که آنان مطرح و بر اساس آن ما را تحریم خواهند کرد، بررسی گزارشات رسانه‌ای خود در خصوص حقوق زنان و بشر در ایران می‌باشد.

 

وی با اشاره به نامه‌های رسیده از نهادهای سازمان‌های بین‌الملی در خصوص حق سقط جنین در میان زنان ایرانی بیان داشت: نهادهای سازمان‌های بین‌المللی اصرار بر مصرف قرص‌های ضد بارداری در ایران دارند و این مسئله را به جد دنبال می‌کنند و این درصورتی است که این قرص‌ها در همه جای دنیا به جزء ایران منسوخ شده است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این‌که در داخل کشور عده‌ای با سازمان‌های بین‌الملل در ایجاد این بحران‌ها همکاری می‌کنند، گفت: متاسفانه دو سال است که مسئولان زیر بار مرخصی زایمان زنان نمی‌رود و اعلام می‌کنند که این موضوع بار مالی دارد؛ اما تجهیز ورزشگاه‌ها جهت حضور زنان بارمالی ندارد؟!

 

روح افزا خاطر نشان کرد: در کشورهای مانند سوئیس، انگلستان و دانمارک به زنان سه سال مرخصی زایمان می‌دهند و دولت علاوه بر حقوق، هزینه نگهداری کودک را به مادرش پرداخت می‌کند.

 

امام راحل اهمیت نقش زن را معادل قرآن کریم قرار داده است

 

وی با استناد به این سخن امام راحل که «زن انسان ساز است، همانگونه که قرآن انسان ساز است»، بیان داشت: این سخن امام راحل نشان می‌دهد که ایشان اهمیت نقش زن را معادل قرآن قرار دادند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای در ایران ادامه داد: در شبکه ماهواره‌ای من و تو، خوانندهای آن طرف آبی با تبلیغ لباس‌های نامناسب، فرهنگ برهنگی را رواج می‌دهند و رادیو آمریکا مهمترین دغدغه خود در ایران را حضور زنان در ورزشگاه‌ها می‌داند.

 

این کارشناس مسائل زنان افزود: کشورهای غربی در حالی قانون برابری جنسی را مطرح می‌کنند که حقوق زنان آنان در نهادهای دولتی کمتر از مردان است و این به دلیل زن بودنشان می‌باشد.

 

در داخل کشور برخی به دنبال رواج ازدواج سفید هستند

 

روح‌افزا در خصوص ازدواج سفید بیان داشت: متاسفانه برخی در داخل کشور سعی دارند که این ازدواج را رواج داده و در برخی مجلات به این موضوع اشاره شده است که خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته تنها یک مجله به صورت نرم این موضوع را دنبال می‌کند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان داشت: آمار میزان بی‌سوادی کشور بسیار پایین‌تر از سایر کشورها است؛ اما چرا کشورهای غربی به این موضوع نمی‌پردازند؟

 

روح افزا با بیان این‌که متاسفانه دانشگاه‌های کشور با بی‌هویتی همراه شده است ، بیان داشت: در جشن فارغ التحصیلی دانشگاه‌های کشور کنسرت موسیقی برگزار می‌شود، در صورتی که در کشورهای غربی این جشن به سادگی و بدون برگزاری موسیقی صورت می‌گیرد.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص پایین بودن حقوق زنان در برخی مشاغل گفت: در ایران در خصوص حقوق زنان در مشاغل غیر دولتی بی‌عدالتی وجود دارد، به این دلیل که دولت نظارت لازم را بر حقوق زنان در این مشاغل ندارد.

 

زنان ایرانی تا سن 50 سالگی توان بارداری سالم را دارا می‌باشند

 

وی در خصوص سن باروری در زنان بیان داشت: برخی سعی دارند تا طرحی مبنی بر این‌که زنان از سن 20 تا 30سالگی می‌توانند فرزندان سالم به دنیا بیاورند در کشور را رواج دهند، این درحالی است که اثبات شده که زنان ایرانی تا سن 50 سالگی می‌تواند باردار و فرزندان سالم بدنیا آورند.

 

روح افزا ادامه داد: متاسفانه مجلس حاضر به برداشتن قانون تنظیم خانواده که از سال 72 نوشته شده است و به غلط هنوز در حال اجرایی شدن می‌باشد، نیست و هر زمان که اعتراض می‌کنیم می‌گویند بعد از انتخابات مجلس این کار صورت می‌گیرد.

 

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به این مطلب که یونیسف، ۸۰۰۰ مهدکودک برای روستا‌های کشور تعریف کرده است تا فرزندان ما را آموزش بدهند، گفت: متاسفانه در مهدکودک‌ها چیزی که آموزش داده می‌شود، رقص و آواز است که این باعث عدم خلاقیت و ثبات شخصیتی در کودکان می‌شود.

 

غرب در پخش موسیقی برای کودکان خود برنامه مراقبتی دارد

 

 وی با بیان این‌که پخش موسیقی باید برای کودکان از استانداردهای لازم برخوردار باشد، افزود: در کشورهای غربی برای کودکان زیر سه سال اصلا موسیقی پخش نمی‌شود، و برای کودکان بالای سه سال پخش موسیقی استاندارد تعیین شده است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به مضرات حضور کودکان در مهد کودک‌ها و دوری از محبت مادری پرداخت و گفت: عمده اختلال در کودکان از دوران جنینی تا سه سالگی می‌باشد که متاسفانه در این سنین مادران کودکان خود را به مهدهای کودک می‌سپارند.

 

وی ضمن اشاره به این مطلب که کودکان تا سن دو سالگی نیازمند آغوش مادران خود می‌باشند و به همین دلیل خداوند مجرای تغذیه آنان را در آغوش مادر قرار داده است، افزود: متاسفانه مادران در این دوران کودکان خود را کمتر در آغوش می‌گیرند که تزلزل در شخصیت کودکان را بدنبال دارد.

 

حضور کودکان در مهدها موجب رشد بی اعتمادی نسبت به خود در بزرگسالی می‌شود

 

این کارشناس مسائل زنان با بیان این‌که این رفتار نادرست مادران باعث ایجاد عدم اعتماد به نفس در فرزاندان‌شان می‌شود، تصریح کرد: این مسئله باعث شکل گیری بیماری اعتیاد در فرزندان در بزرگسالی می‌شود.

 

روح‌افزا ادامه داد: بیماری اعتیاد در بزرگسالی به دوران سه سالگی کودکان بازمی‌گردد، به این دلیل که بیشترین اثر پذیری را کودکان از این دوران دارند.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: دوران عاطفی مادر و کودک از زمان جنینی به وجود می‌آید و اگر مادر کمتر کودک خود را در آغوش بگیرد، میزان خلاقیت فرزند او کاهش می‌یابد.

 

وی ادامه داد: 60 کتاب‌ روانشناسی بر این مطلب که محبت مادر نسبت به فرزندش  بیشتر برای مادر منفعت دارد تا کودک، تاکید دارد، زیرا این رفتار محبت‌آمیز مادر نسبت به فرزندش باعث جبران کمبود محبتی که مادر از دوران کودکی داشته است، می‌شود.

 

این کارشناس مسائل زنان با بیان این‌که مادران قدرت تربیتی بالایی دارند، به امتیازاتی که خداوند به آنان داده، اشاره داشت و گفت: خداوند به زنان برای تربیت کودکانشان زیبایی، محبت ورزی و زیرکی داده است.

 

روح افزا در پایان یادآور شد: آزمایشات و تحقیقات متعدد نشان داده است که حتی بوی غذایی که مادران در خانه می‌پزند تاثیر مثبت روانی بر فرزندان می‌گذارد که این موضوع اهمیت حضور زن در خانه و عدم جایگزینی وی را نشان می‌دهد.

 

 

منبع: اخبار دانشگاه ها - دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان