۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین سردرگمی دولت در خصوص پول‌های بلوکه شده یک سیاست است
کد خبر: ۶۲۴۲۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۳۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

سردرگمی دولت در خصوص پول‌های بلوکه شده یک سیاست است

یک دانشجوی فعال سیاسی گفت: دولت به دنبال مطامع سیاسی خود است و به همین دلیل سخنان متفاوتی از مسئولان دولتی در خصوص پول‌های بلوکه شده به گوش می‌رسد که به نظر من فقط یک سیاست است که می‌خواهند حواس مردم را به بهانه‌های مختلف پرت کنند.

سردرگمی دولت در خصوص پول‌های بلوکه شده یک سیاست است

حسین خسروی در گفتگو با خبرنگار « صبح قزوین » در بیرجند، گفت: آنچه در فضای مذاکرات هسته ای در دولت فعلی و با شدت کمتر در دولت قبلی مهم بود، نتایج مذاکرات و رفتن به سمت مذاکرات با اغراض سیاسی بود.

 

وی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده دولت و کسانی که طرفدار دولت هستند، در فضای عمومی کشور سعی دارند نتایج مذاکرات را بیشتر از حد معمول جلوه دهند، افزود: اصلاح طلبان می خواهند برای انتخابات آینده مجلس و چینش سیاسی کرسی های مجلس در اسفندماه از ثمره مذاکرات استفاده کنند.

 

این دانشجوی فعال سیاسی با اشاره به اینکه مقداری اختلاف بین دولت و مجلس همیشه وجود داشته و اکنون نیز وجود دارد، گفت: دولت می خواهد مردم را در برابر نمایندگان آنها قرار دهد تا به اغراض سیاسی خود دست پیدا کند.

 

خسروی درباره سردرگمی دولت در خصوص پول های بلوکه شده، بیان داشت: بسیاری از مردم پیش از توافق هسته ای این ذهنیت را داشتند که رقمی بسیار بالا از درآمدهای ارزی کشور بلوکه شده است و در اذهان عمومی مردم ارقامی مانند ١٠٠ یا ١٥٠میلیارد دلار نقش بسته بود و حتی برخی از کارشناسان نیز این ارقام را تأیید می‌کردند؛ اما سخنان رئیس کل بانک مرکزی نشان داد که این موضوع سرابی بیش نبوده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: دولت به دنبال مطامع سیاسی خود است و به همین دلیل سخنان متفاوتی از مسئولان دولتی در خصوص پول های بلوکه شده به گوش می رسد که به نظر من فقط یک سیاست است که می خواهند حواس مردم را به بهانه های مختلف پرت کنند.

 

این دانشجوی کارشناسی ارشد علوم حدیث با بیان اینکه دولت به خاطر پوشاندن ضعف های خود شارلاتانیزم سیاسی انجام می دهد، گفت: کمتر از 24 ماه تا پایان عمر دولت یازدهم باقی مانده است و اگر دولت می خواهد اعتماد مردم را به خود جلب کند باید از دودستگی و سخنان متناقض پرهیز کنند و ثمره کارهای خود را در دو سال آینده نشان دهند.

 

خسروی در ادامه سخنان خود گفت: البته فراموش نکرده‌ایم در دورانی که عده‏ ای می‏ گفتند اگر تحریم‏ ها برداشته شود، همه مشکلات اقتصادی برطرف خواهد شد، امروز همان افراد می‌گویند که با رفع تحریم‌ها معجزه‌ای رخ نخواهد داد و بیش از ۷۰درصد مشکلات اقتصادی برطرف نخواهد شد.

 

وی در پایان از مسئولان دولتی خواستار شد: برای مردم بیش از این سراب نسازند، چراکه بیان صادقانه معضلات اقتصادی کشور برای مردم و علت‌های کامل آن‌ها اعتماد عمومی را در بلندمدت به دولت افزایش داده و سوء ظن مردم را نسبت به سخنان ضد و نقیض دولتی ها کاهش خواهد داد.

 

منبع: اخبار دانشگاه ها - دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان