۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین «مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی» افتتاح شد
کد خبر: ۶۲۰۵۸ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۳۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

«مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی» افتتاح شد

<a href= 'http://www.sobhegazvin.ir' > خبرگزاری </a> <a href= 'http://www.sobhegazvin.ir' > صبح قزوین </a>: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: فعالیت‌های جشنواره رضوی در بخش بین‌الملل از ۸ کشور آغاز شده و ما امروز شاهد برگزاری این جشنواره در ۷۹ کشور هستیم.

«مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی» افتتاح شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری صبح قزوین ،  صبح امروز (شنبه) «مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی» با حضور و سخنرانی محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور، ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت، حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی رئیس جامعة‌المصطفی العالمیه و با حضور حجت‌الاسلام زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه افتتاح شد.

ابوذر ابراهیمی ترکمان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ابتدای این اجلاس با خوشامدگویی به مهمانان کشورهای مختلف و خادمین رضوی گفت: حسن ظن یکی از اذکار خداست، امسال نیز سیزدهمین جشنواره رضوی در دهه کرامت در حال برگزاری است. از سال 87 بخش بین‌الملل آغاز شده و تا به حال نیز فعال بوده است. همچنین امسال از بیش از 21 خادم رضوی سال‌های گذشته دعوت به عمل آمده است.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به اینکه فعالیت‌های بخش بین‌الملل جشنواره رضوی ابتدا از 8 کشور آغاز شده و اکنون در 79 کشور در حال برگزاری است، گفت: مهمانان امسال از کشورهای مختلف هستند و از این به بعد این سنت حسنه ادامه پیدا خواهد کرد و قرار است که بخش بین‌الملل به شکل جداگانه‌ای به فعالیت خود ادامه داده و امسال آغاز این تصمیم است و از کسانی که در سال‌های گذشته در آن شرکت کرده‌اند دعوت شده تا مجمع خادمان رضوی را تشکیل دهیم. 

وی افزود: اساسنامه مجمع خادمان رضوی تصویب شده و اعضای آن از خادمان رضوی کشورهای مختلف هستند. جشنواره امسال این ویژگی را دارد که چندین نشریه به نام مبارک امام رضا (ع) منتشر شده و حتی چندین کتاب و 20 مستند هم برای این جشنواره توزیع شده است. 

سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) در بخش دیگری از این اجلاس گفت: فرهنگ رضوی فرهنگی است که در پرتو آن جهانی امن و سرشار از آرامش را برای همه شاهد خواهیم بود. بسیاری از کسانی که از خارج از ایران به این سفر آمده‌اند، خدمات برجسته‌ای را در حوزه رضوی داشته‌اند و مفتخر به دریافت عنوان خادم رضوی هستم. 

در ادامه این برنامه از کتاب‌ها و مجلات تخصصی امام رضا (ع) در بخش بین‌الملل سیزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) با حضور نهاوندیان رئیس دفتر ریاست جمهوری رونمایی شد. همچنین قرار است در این همایش آیت‌الله اعرافی رئیس محترم جامعةالمصطفی و آیت‌الله اختری دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت سخنرانی کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم- فرهنگی

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان