۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین لاوروف و کری روز دوشنبه در پاریس دیدار می‌کنند
کد خبر: ۶۰۱۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

لاوروف و کری روز دوشنبه در پاریس دیدار می‌کنند

وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا روز دوشنبه برای ششمین بار طی سال جاری، این بار در پاریس با یکدیگر دیدار می‌کنند که احتمالا سوریه و فراهم‌سازی مقدمات برگزاری کنفرانس «ژنو-۲» در مرکز مذاکرات آنها قرار دارد.

لاوروف و کری روز دوشنبه در پاریس دیدار می‌کنند
به گزارش صبح قزوين به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه (27 ماه مه، 6 خرداد ماه) در پاریس بار دیگر با "جان کری" همتای آمریکایی خود دیدار خواهد کرد.
یک مقام آگاه در وزارت امور خارجه روسیه انجام این دیدار را مورد تایید قرار داد، ولی جزییاتی از محتوای مذاکرات طرفین را فاش نکرد.
این ملاقات ششمین دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا در سال جدید است.
آخرین بار لاوروف و کری در اواسط ماه مه در سوئد با یکدیگر دیدار کرده بودند.
اکثر مذاکرات دو طرف پیرامون اوضاع سوریه بوده، بویژه آنکه آنها در اوایل ماه مه در جریان نخستین سفر کری به مسکو، در خصوص برگزاری کنفرانسی بین المللی در مورد سوریه به توافق رسیدند و از آن زمان تلاش‌های مشترکی را برای فراهم سازی مقدمات چنین نشستی آغاز کرده‌اند.
انتظار می‌رود که موضوع مذاکرات آتی روسای دستگاه دیپلماسی روسیه و آمریکا، باز هم سوریه و روند برگزاری کنفرانس بین المللی در مورد آن باشد.
"الکساندر لوکاشوویچ" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه نیز روز پنج شنبه اعلام کرده بود که لاوروف و جان کری احتمالا در آینده نزدیک با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
کنفرانس بین‌المللی در مورد سوریه احتمالا در اواسط ماه ژوئن (15-14 ژوئن) در ژنو برگزار خواهد شد.
وزیر خارجه روسیه بارها تاکید کرده است که ایران هم باید در این کنفرانس حضور داشته باشد، ظاهرا مقامات واشنگتن مخالفتی با این مسئله ندارند، ولی وزارت امور خارجه فرانسه شدیدا با حضور ایران در این نشست مخالفت کرده است.
انتهای پیام

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان