۰۵/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۴ دوشنبه

صبح قزوین تماشاگران نسبت به گذشته نمره قبولي گرفتند
کد خبر: ۵۲۸۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۵/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

با وجود برخي از مشكلات فرهنگي در فوتبال

تماشاگران نسبت به گذشته نمره قبولي گرفتند

با وجود اينكه اقداماتي مثل انداختن نور ليزر روي صورت بازيكنان و آتش زدن سطل‌ها را دراستاديوم شاهد بوديم، تماشاگراه نسبت به سال هاي گذشته نمره قبولي گرفتند.

  تماشاگران نسبت به گذشته نمره قبولي گرفتند
به گزارش سرویس ورزشی صبح قزوین ، فوتبال یکی از هیجان انگیزترین ورزش های دنیا است و در جهان طرفداران زیادی دارد ؛طرفداران دو آتشه ای که حاضرند برای دیدن بازی و تشويق تیم مورد علاقه شان هر کاری بکنند .

از دو آتشه وطنی گرفته که برای این کار گاهی حتی هزارکیلومتر راه را می پیمایند تا دو آتشه های دنیا که برای دیدن بازی های خارج از کشور تیمشان چند هزار کیلومتر را طی می کنند و احتمالا پول زیادی را هزینه می کنند، اما این علاقه به فوتبال گاهی دچار افراط می شود و دیگر از دایره علاقه خارج می گردد.

نمونه هي اين افراط در درگیری های تماشاگران داخلي در ورزشگاه و شکستن صندلی و خرد کردن شیشه اتوبوس ها گرفته تا نمونه های انگلیسی و ایتالیایی قكه دست به قتل و زد و خورد مي زنند، بسيار ديده ايم.

نکته ای که تمام متفکران و مردم شناسان به آن اعتقاد دارند این است که فوتبال تا جایی که باعث ایجاد هیجان و شور در افراد جامعه شود آن هم در حد و اندازه متعارفش بسیار خوب است و حتی گاهی بسیار هم لازم است، اما زمانی که این احساسات از چارچوب خودش خارج می گردد بسیار مضر و تخریب کننده و حتی گاهي نشان دهنده و بازتاب مشکلات روانی و عدم سلامت روانی یک جامعه است.

در بعد داخلی باید گفت که مسئولين در چند سال اخیر برای از میان بردن این بداخلاقی ها، از اقدامات سلبی همچون برخورد با افراد هنجارشكن گرفته تا اقدامات فرهنگي همچون ترویج فرهنگ صحیح طرفداری و.توجه به كارهاي فرهنگي در باشگاه ها كوتاهي نكرده اند.

البته باید متذکر شد که اقدامات صورت گرفته به هیچ عنوان کافی نبوده و نیازمند اقدامات بیشتری در این حوزه هستیم اما باید انصاف داشت که از بداخلاقی ها در این حوزه کاسته شده است او نبايد از ياد برد كه هنوز هم در گوشه و کنار کشور هر از گاهی شاهد این اتفاقات هستیم.

در سایه اقدامات صورت گرفته امسال هم دربی پایتخت به مراتب سالم تر و بهتر از سال های گذشته انجام شد؛ گرچه بعد از بازی و در حین آن شاهد برخی بی اخلاقی ها همچون تاباندن لیزر در چشم بازیکن یا آتش زدن سطل زباله و تجمع و پایکوبی در برخی نقاط شهر بودیم ولی به نسبت سال های گذشته می توان امتیاز بهتری به دربی هفتاد یکم داد.

لازم به ذكر است، این اتفاقات کوچک هم مورد انتظار نیست و باید با آنها برخورد در خوری صورت گیرد، اما امید است که دیگر هیچ گاه شاهد بداخلاقی ها در ارتباط با بازی فوتبال نباشیم و این محقق نخواهد شد مگر با تدبیر و برنامه ریزی مسئولین امر.


انتهای پیام/7008

منبع: خبرگزاری دانشجو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان