۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین مرحله نخست فیلترینگ هوشمند با موفقیت انجام شد
کد خبر: ۴۵۱۴۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

مرحله نخست فیلترینگ هوشمند با موفقیت انجام شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از ادامه طرح فیلترینگ هوشمند در کشور خبر داد و افزود: فیلترینگ هوشمند طرحی بسیار پیچیده است و مرحله اول آن با موفقیت انجام شده و هم اکنون در مرحله دوم این طرح قرار داریم.

مرحله نخست فیلترینگ هوشمند با موفقیت انجام شد
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، محمود واعظی شامگاه جمعه در ایستگاه ماهواره ای شهید قندی اسدآباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فیلترینگ هوشمند در سه مرحله طراحی شده است، افزود: در حال حاضر با چند شرکت تخصصی، دانشگاهها و پژوهشگاهها قراردادهایی منعقد شده و امیدواریم تا زمان مشخص شده این طرح به نتیجه برسد.
وی با بیان اینکه مخابرات وظیفه ای در قبال محتوای پیامک های تبلیغاتی ندارد گفت: هرآنچه که مربوط به زیرساخت و شبکه اطلاع رسانی است مربوط به وزارت ارتباطات است و همه اپراتورها موظف شده اند که سامانه ای را طراحی کنند تا کسانی که علاقمند به دریافت پیامک تبلیغاتی نیستند با شماره گیری شماره اعلام شده از دریافت این پیامک ها انصراف دهند اما محتوای پیامک ها توسط وزارت ارشاد کنترل و نظارت خواهد شد.
واعظی تصریح کرد: اگر مردم شکایتی درباره پیامک های تبلیغاتی دارند سامانه ۱۹۵ آماده رسیدگی به شکایات آنان است.
وزیر ارتباطات و فنآوری اطلاعات وضعیت شبکه های مخابرات و اینترنت را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: ارتقاء کیفیت اینترنت روستاهای اسدآباد در دستور کار قرار دارد و پهنای باند این منطقه یک هزار مگابایت تعریف شده که از ۲۹۶ مگابایت آن استفاده می شود و قابلیت واگذاری جدید نیز دارد.
وی با اشاره به نقش حیاتی و کلیدی ماهواره اسدآباد در برقراری ارتباطات بین الملل در گذشته گفت:با ورود شبکه های فیبر نوری از قابلیتهای این مجموعه عظیم کاسته شده اما هیاتی در تهران تشکیل و به زودی به اسدآباد سفر خواهد کرد و تا پایان مرداد ماه وضعیت این مرکز بررسی خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین در شورای اداری اسدآباد گفت: دولت قبل پدر خوبی نبود کوله باری از مشکلات، بدهیهای سنگین و در مجموع ارثیه خوبی به جای نگذاشته است.
واعظی با اشاره به کاهش تورم از ۴۰ به ۱۵ درصد افزود: دولت تدبیر و امید دولتی نیست که با گذشته مردم را سرگرم کند و با این امکانات محدود و شرایط تحریم توانسته گامهای خوبی در راستای امنیت و رفاه مردم بردارد.
وی تصویب لایحه خروج از رکود با همکاری خوب مجلس شورای اسلامی را از اقدامات برجسته دولت برشمرد و گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی کشور در قالب این لایحه مرتفع خواهد شد.
وی تصریح کرد: دولت از اواخر امسال وارد عرصه رونق اقتصادی خواهد شد اما با سبک و برنامه ریزیهای جدید که در آن مردم و بخش خصوصی بیشترین نقش را عهده دارند و از تصدی گری دولت به وضوح کاسته خواهد شد.
وزیر ارتباطات و فناوری با اشاره به مشکلات فراوان در دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: برنامه ریزی برای اشتغال جوانان بر پایه سیاستهای اقتصاد مقاومتی را دنبال خواهیم کرد و اجازه خواهیم داد اقتصاد کشور با دست مرم شکوفا شود و نقش دولت پدرانه خواهد بود.
وی تمرکز زدایی از تهران و سپردن برخی مسوولیتها به استانها و لغو برخی مجوزهای زائد را از دیگر برنامه های در دست اقدام دولت ذکر کرد.
واعظی در ادامه از تهیه طرح جدیدی برای بروز رسانی ایستگاه ماهواره شهید قندی اسدآباد خبر داد و افزود: این مکان از زیرساختهای لازم برای سرمایه گذاری آماده است و بزودی طرحی جدید در شورای فنی وزارتخانه در این خصوص تهیه خواهد شد.
با اشاره به فراهم بودن زیرساختهای لازم در ایستگاه ماهواره ای اسدآباد به استفاده بهینه از این مکان تاکید کرد.
وی بابیان اینکه زیرساختهای لازم برای توسعه ارتباطات در دولت تدبیر و امید فراهم شده است افزود: امسال تولید محتوا، خدمات دولت الکترونیک و ایجاد اشتغال را در اولویت داریم.
فرماندار اسدآباد نیز با بیان اینکه ماهواره اسدآباد دیگر کارایی سابق را ندارد گفت: با ورود شبکه های فیبر نوری این ایستگاه از چرخه خدمات رسانی خارج شده است و وزارت ارتباطات برای تغییر کاربری آن اقدام نماید.
مسعود بکائی عدم دسترسی روستاهای شهرستان به اینترنت و آنتن دهی ضعیف تلفن همراه را از مشکلات اسدآباد مطرح کرد و خواستار رسیدگی و رفع این نواقص شد.
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه ایستگاه ماهواره ای اسدآباد در کشور بی نظیر است گفت: این ایستگاه از نقاط استراتژیک کشور محسوب می شود که از یک سمت به اروپا و از سمت دیگر به اقیانوس آرام امکان خدمات رسانی دارد و نیازمند بازنگری است.
بهروز نعمتی افزود: این مرکز بدون نیاز به سرمایه گذاری جدید قابلیت ارتقاء دارد و تنها به مقداری دلسوزی و احساس مسوولیت نیاز دارد.
ایستگاه ماهواره ای شهید قندی اسدآباد ۱۸۰ هکتار وسعت و بیش از ۴۰ سال سابقه فعالیت دارد.
شهرستان اسدآباد ۱۰۷ هزار جمعیت دارد و در ۴۵ کیلومتری همدان واقع شده است.
منبع: ایرنا انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان