۲۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۵ شنبه

صبح قزوین حتی با وجود نتیجه مثبت در توافق هسته‌ای ما با آمریکا آشتی نخواهیم کرد/ خاصیت زبان اهل تقوا حق گویی است که فریاد بر سر مستکبران عالم می‌کشد
کد خبر: ۴۴۶۶۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

حتی با وجود نتیجه مثبت در توافق هسته‌ای ما با آمریکا آشتی نخواهیم کرد/ خاصیت زبان اهل تقوا حق گویی است که فریاد بر سر مستکبران عالم می‌کشد

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خاصیت زبان اهل تقوا حق گویی است که فریاد بر سر مستکبران عالم می‌کشد گفت: حتی با وجود نتیجه مثبت در توافق هسته‌ای ما با آمریکا آشتی نخواهیم کرد.

حتی با وجود نتیجه مثبت در توافق هسته‌ای ما با آمریکا آشتی نخواهیم کرد/ خاصیت زبان اهل تقوا حق گویی است که فریاد بر سر مستکبران عالم می‌کشد
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی، امام جمعه قزوین در خطبه‌های این هفته نمازجمعه شهر قزوین با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس اظهار کرد: مردم با حضور گسترده خود در روز قدس پایه‌های حکومت ظلم و استکبار را به لرزه درآوردند.
وی در ادامه افزود: روزجهانی قدس تکلیف آینده جهان را روشن می‌کند، روزی که نوید بخش پیروزی مستضعفین عالم بر مستکبران می‌باشد و روز قدس و شرکت در آن از این رو برای ما و همه مسلمانان جهان قابل اهمیت است.
این خطیب نمازجمعه با اشاره به روند مذاکرات هسته ای ابراز کرد: آمریکا باید بداند که ما هر نتیجه ای که در مذاکرات به دست آوریم شعار مرک بر آمریکا را ترک نخواهیم کرد و ملت‌های مسلمان برای نابودی رژیم صهیونیستی عقب نخواهند نشست.
وی ادامه داد: ما مشارکت آمریکا و انگلیس را در جنایت‌های اسرائیل علیه مردم مظلوم فلسطین و همچنین پدیده نامیمون داعش و بمباران کشور یمن را فراموش نمی‌کنیم؛ امروز همه کفر و استکبار جهانی علیه یمن متحد شده اند و امیدواریم به زودی شکست طعم تلخ شکست دیگری را بچشند.
عابدینی با بیان اینکه ما پس از مذاکرات با آمریکا آشتی نخواهیم کرد بیان کرد: سران آمریکایی باید بدانند ملت ایران مورد حمایت خدای متعال است و ما پس از مذاکره با آنها دهان خود را خواهیم شست، هرچند عده ای ضعیف در مقابل آمریکا خوش خدمتی می‌کنند اما آنها کاری از پیش نخواهند برد.
وی تصریح کرد: مردم و همه اقشار جامعه باید برای مقابله با استکبار جهانی در میدان حضور داشته باشند، آینده روشن آینده ای است که شکست آمریکا در آن باشد.
اهل تقوا وحدت و دوستی بین مومنان ایجاد می‌کنند نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به دیدار اخیر رهبری با اساتید دانشگاههای سراسر کشور اذعان کرد: نگرانی رهبری از کاهش شتاب رشد علمی دانشگاهها بود که برخی سیاست بازی‌ها زمینه ساز کاهش رتبه علمی کشور شود، نکته دیگر در سخنرانی رهبری بحث بورسیه‌ها بود که به دروغ اسم ۳ هزار نفر را مطرح کردند اما فقط پرونده ۴۰ نفر مشکل داشت.
وی در ادامه با بیان اینکه در ماه تقوا هستیم که همه زمینه‌های کسب تقوا در آن مهیا است عنوان کرد: در آخرین وصیتنامه امام علی(ع) به ویژگی‌های اهل تقوا اشاره شده است؛ ایشان می‌فرمایند؛ انسان متقی به دنیا حریص نیست، خاصیت زبان اهل تقوا حق گویی است که فریاد بر سر مستکبران عالم می‌کشد.
امام جمعه قزوین گفت: سومین ویژگی اهل تقوا در کلام امام اول این است که آنها کاری را برای پاداش نمی‌کنند بلکه پاداش آخرت برای آن مدنظر است، همچنین دشمن مستکبران و حامی مظلومان هستند، وحدت و دوستی بین مومنان ایجاد می‌کنند، اکرام ایتام، رعایت حقوق همسایه، اقامه نماز، ادای حق قرآن از موارد دیگر این وصیتنامه می‌باشد.
وی در پایان یادآور شد: تنها نگذاشتن خانه خدا، جهاد در راه حق، امر به معروف و نهی از منکر از موارد دیگری است که امام علی(ع) آنها را از ویژگی‌های اهل تقوا می‌داند و تاکید دارند که دعاهای شما بدون امر به معروف و نهی از منکر مستجاب نمی‌شود و اگر این موضوع را رها کنیم بدترین مردم بر ما حاکم می‌شوند.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان