۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین انعقاد قرارداد با نیروهای آتش نشان بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی نمی‌باشد
کد خبر: ۴۳۵۲۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

جوابیه شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قزوين:

انعقاد قرارداد با نیروهای آتش نشان بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی نمی‌باشد

در جوابیه شركت شهرك‌هاي صنعتي استان قزوين آمده است: انعقاد قرارداد با نيروهاي آتش نشان بر عهده شركت شهرك‌هاي صنعتي نمي‌باشد.  

انعقاد قرارداد با نیروهای آتش نشان بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی نمی‌باشد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در ۲۷ اردیبهشت ماه پایگاه تحلیلی- خبری صبح قزوین در گزارشی به بررسی مشکلات آتشنشان‌های برخی از شهرک‌های صنعتی استان پرداخت.
قزوین دارای واحدهای آتش نشانی در شهرک‌های لیا، کاسپین، آراسنج و بویین زهرا است که در حال حاضر تحت نظر دفتر شهرک‌های صنعتی استان و سازمان آتش نشانی قزوین به پیمانکار بخش خصوصی محول شده است.
چندی پیش برخی از پرسنل آتش نشانی‌های شهرک‌های صنعتی قزوین جهت اعتراض نسبت به مشکلات شغلی خود با پیمانکار مربوطه درگیر شدند و طی این درگیری یکی از پرسنل آتش نشانی توسط پیمانکار “ح.
ص” مجروح شد.
براین اساس صبح قزوین خواستار پاسخگویی مسئولین مربوطه شد که مسئولین شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین با ارسال جوابیه ای به دفتر پایگاه تحلیلی-خبری صبح قزوین خواستار انتشار این جوابیه شد.
این جوابیه به شرح زیر است: مسئول محترم سایت خبری صبح قزوین  احتراماً، عطف به درج گزارش خبری در روز یکشنبه مورخ ۲۷/۰۲/۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۲ عصر  در آن رسانه جمعی وزین با تیتر" آتش نشانی های شهرک‌های صنعتی در انحصار پیمانکار خصوصی / کار دوبرابری در مقابل حداقل دستمزد" به چاپ رسیده، در چند نکته جهت تنویر افکار عمومی و نیروهای محترم خدماتی آتش نشانی های شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان قابل تامل است: در ادامه این جوابیه آمده است:
  • در راستای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری شهرک‌ها و نواحی صنعتی به بخش خصوصی، از سال ۱۳۹۲ اداره و امور ۶ شهرک و ناحیه صنعتی کاسپین، لیا، آراسنج، حیدریه، خرمدشت و ناحیه صنعتی دانسفهان پس از برگزاری مجمع عمومی انتخابات بدست اعضای هیئت مدیره شرکت خدماتی که از منتخبین واحدهای صنعتی مستقر در همان شهرک می‌باشند واگذار شده، که طبق بند پ ماده ۲ فصل اول اساسنامه شرکت خدماتی شهرک‌ها و نواحی صنعتی اداره امور مربوط به آتش نشانی، حفاظت فیزیکی، نگهبانی، رفت و روب و تمامی تاسیسات ایجادی به شرکت های خدماتی واگذار شده است.
  • در پارگراف ششم و هفتم این گزارش خبری اشاره شد که " به ازای هر ۱۲ ساعت کار ۱۲ ساعت استراحت دریافت می کنیم و این مغایر قوانین وزارت کار است " ذکر این نکته مهم است که انعقاد قرارداد با نیروهای آتش نشان بر عهده شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین نمی باشد و مستقیماً پیمانکار توسط شرکت خدماتی شهرک انتخاب شده، که در صورت تخطی از بندهای قرارداد قانون کار، کارگر معترض می تواند به اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان مراجعه و شکایت خویش را از طریق آن اداره کل محترم پیگیری نماید.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان