۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین مخالفان در جناح‌های سیاسی مختلف تحمل شنیدن نظرات یکدیگر را ندارند/ مردم حق انتقاد به دولت را دارند
کد خبر: ۴۳۴۱۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در قزوین:

مخالفان در جناح‌های سیاسی مختلف تحمل شنیدن نظرات یکدیگر را ندارند/ مردم حق انتقاد به دولت را دارند

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در قزوین با بیان اینکه مردم حق انتقاد به دولت را دارند گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که دو حزب سیاسی یا موافقان و مخالفان سیاسی نمی‌توانند با هم بحث کنند و تحمل شنیدن سخنان طرف مقابل را ندارند.  

مخالفان در جناح‌های سیاسی مختلف تحمل شنیدن نظرات یکدیگر را ندارند/ مردم حق انتقاد به دولت را دارند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، شب گذشته همایش حزب اسلامی کار استان قزوین با موضوع نقش کار در اصلاح ساختار اقتصادی با حضور دبیرکل حزب اسلامی کار در سالن اجتماعات حمدالله مستوفی قزوین برگزار شد.
حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار در این همایش اظهار کرد: ما در کشور به لحاظ فرهنگی با چالش‌های جدی مواجه هستیم که اولین و مهم‌ترین آن عدم وجود فرهنگ گفتگوی سازنده فی مابین آحاد جامعه است در حالی‌که همه باید یاد بگیرند در خصوص مباحث مختلف با یکدیگر به بحث و مناظره بنشینند.
دبیرکل حزب اسلامی کار تصریح کرد: در برخی رسانه‌های خارجی مشاهده می کنیم که بعضأ گروه‌های اجتماعی درمورد مسائل ساده پیرامون مباحث سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ساعت‌ها با هم بحث می‌کنند که نتایج حاصل موجب شکل‌گیری فرهنگ جامعه و هنجارها می‌شود.
کمالی تصریح کرد: تولید هنجارهایی که منجر به سعادت بشر شوند بسیار ارزشمند هستند که در کشور ما غفلت اساسی در مورد آن صورت گرفته است.
وی افزود: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که دو حزب سیاسی یا موافقان و مخالفان سیاسی و حتی اعضای یک خانواده هم نمی‌توانند با هم بحث کنند و تحمل شنیدن سخنان طرف مقابل را ندارند.
مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: شنیدن نظرات متفاوت موجب رشد و توسعه جامعه می‌شود در حالی که در ایران، این کار به عنوان یک حرکت مذموم و ناپسند ارزیابی می‌شود.
این فعال سیاسی عنوان کرد: گروه‌های سیاسی با اعتقاد به گفتمان سازنده به ارائه نظرات خود بپردازند، به آراء مردم احترام بگذارند و آن را در اولویت قرار دهند.
سیاست‌های اقتصادی ارائه شده در ۱۰۰ سال گذشته همه اشتباه بوده است وی اضافه کرد: بسیاری از نخبگان در گفتگوهای سیاسی از کلمه باید استفاده می‌کنند که در آن حکم است در صورتی که "شایسته است" واژه مناسبی است که باید جایگزین شود، زیرا مردم حق انتخاب دارند لذا با فراهم کردن زمینه مناسب و در راستای افزایش آگاهی مردم، اطلاعات، آمار و ارقام صحیح را در اختیار آنان قرار داد تا خود در مورد مسائل مختلف تصمیم بگیرند.
دبیرکل حزب اسلامی کار تصریح کرد: نفت، مس و طلایی که در کشور است متعلق به دولت نیست بلکه متعلق به همه مردم است و همه آحاد جامعه در قطره قطره آن سهیم هستند.
وی افزود: دولت را مردم انتخاب می‌کنند که کشوررا به لحاظ سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی اداره کند، لذا در صورتی که در نحوه اداره کردن کشور از سوی دولت اشکالی وجود داشت مردم حق دارند انتقاد کنند و روش بهتری را به وی ارائه دهند.
 کمالی ادامه داد: پولی که در اختیار دولت است متعلق به مجموعه خاصی نیست که به هرکسی خواست وام دهد که آن گروه نیز برنگرداند.
ممنوع الخروج کردن مشکلی را حل نمی‌کند، این پول متعلق به همه است و باید در مقابل مردم پاسخگو باشید.
وی بیان کرد: سیاست‌های اقتصادی ارائه شده در ۱۰۰ سال گذشته همه اشتباه بوده، زیرا اقتصادی شکل گرفته که بعد از گذشته این همه سال نمی‌تواند روی پای خود بایستد.
مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد کشور معطوف به سود نیست و دستمزدهای پایین باعث کاهش انگیزه، تنزل کیفیت کالاها، تعطیلی واحدها، رشد بیکاری و در نهایت فقر می‌شود، مشخص نیست چه کسی این سیاست‌ها را رقم زده است.
این مسئول خاطر نشان کرد: با مطرح شدن بحث پرداخت یارانه، ماهانه ۴ هزار میلیارد تومان در میان مردم توزیع می‌شد که با این مبلغ می‌توان کارخانجات و واحدهای کشاورزی زیادی در روستاها تاسیس کرد تا جوانان مشغول به فعالیت شوند تا از پیامدهای تلخ بیکاری یعنی افزایش تعداد زندانیان در نتیجه مشکلات اقتصادی، اعتیاد، سرخوردگی و افسردگی جلوگیری شود.
دبیرکل حزب اسلامی کار با اشاره به تعطیلی برخی کارخانجات شهر صنعتی البرز و کاسپین گفت: به دلیل حمایت‌های نفتی این شهرک‌ها  که روزی از رونق و رشد اقتصادی برخوردار بودند با تغیرات رخ داده در قیمت نفت، به قبرستان ماشین آلات تبدیل شدند که این امر لزوم اصلاح ساختار اقتصادی کشور را روشن می‌سازد.
اصلاح ساختار اقتصادی باید در بخش های مختلف کشور انجام شود وی تصریح کرد: اصلاح ساختار اقتصادی نیاز به کار مطالعاتی و فعالیت‌های جدی در بخش‌های مختلف دارد تا با ایجاد اشتغال و رفع مشکلات زیر بنایی و تولید کالا و خدمات با  قیمت پایین و کیفیت بالا بتوان با سایر کشورها رقابت کرد.
مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: اصلاح شبکه بانکی، گمرکی، مالیاتی و اصلاح مقررات که برمی‌گردد به رقابت پذیری در جامعه، باید در دستور کار قرار گیرد در غیر این صورت اگر همه ثروت دنیا را نیز در اختیار داشته باشید باز هم از بین خواهد رفت زیرا در هر آنچه در فرمول غلط قرار گیرد نتیجه آن باز هم غلط است.
دبیرکل حزب اسلامی کار تصریح کرد: اصلاح ساختار اقتصادی باید در بخش های مختلف کشور انجام شود به طور مثال وجود برنج هندی و پاکستانی در بازار نشان می دهد که برنج ایران نتوانسته جایگاه خود را بدست آورد.
مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: ما به اصلاح ساختار اقتصادی نیاز داریم اما کسی در مورد این مباحث وارد گفتگو نمی‌شود گویا همه به شرایط موجود خو گرفته‌اند و این سرنوشت محتوم ماست و هیچ تغییر و تحولی امکان پذیر نیست.
کمالی خاطر نشان کرد: اصلاح طلبی تنها در حوزه اجتماعی و سیاسی و فرهنگی نیست بلکه باید در حوزه اقتصاد نیز اصلاحاتی سازنده و سرمایه گذاری مناسب انجام گیرد و تحولی در رفتارهای اجتماعی صورت گیرد.
دبیر کل حزب اسلامی کار ادامه داد: ۴۰ درصد چک های صادراتی ما برگشت خورده که نشان می دهد در معاملات حاکم بر بازارهای ما اعتماد از بین رفته و افرادی که معامله می‌کنند فقط به سود خود فکر می‌کنند در حالی‌که باید سود افراد متقابل را نیز در نظر گرفت.
وی عنوان کرد: در گذشته سیاست به معنای سیاس و زیرک بودن و توانایی کلاه گذاشتن سر دیگران بود در حالیکه امروز سیاستمدار به کسی گفته م‌یشود که قادر به جلب اعتماد دیگران باشد و عادلانه رفتار کند.
این مسئول خاطر نشان کرد: توسعه انسانی زمانی شکل می‌گیرد که همه دارای حق انتخاب باشند لذا با بازنگری در رفتارها و سیاست‌ها باید به سمتی حرکت کنیم که آحاد جامعه به بیان نظرات خود بپردازند چرا که آشنایی مردم با حقوق خود موجب رستگاری و پیشرفت کشور می‌شود.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان