۰۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۰ پنجشنبه

صبح قزوین بانوان با حفظ شأن خود و علم و آگاهی می‌توانند در جامعه اثرگذار باشند
کد خبر: ۴۳۴۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار کشور در قزوین:

بانوان با حفظ شأن خود و علم و آگاهی می‌توانند در جامعه اثرگذار باشند

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار کشور گفت: باید بتوانیم شأن زن بودن خود را حفظ کنیم زیرا زنان شأن خاصی دارند و حضورشان مبارک و مقدس است و می‌توانند با علم و آگاهی خود در جامعه اثرگذار باشند.

بانوان با حفظ شأن خود و علم و آگاهی می‌توانند در جامعه اثرگذار باشند

به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، شب گذشته همایش حزب اسلامی کار استان قزوین با شعار "ایران، کار، همدلی، آینده" و موضوع نقش کار در اصلاح ساختار اقتصادی با حضور دبیرکل حزب اسلامی کار در سالن اجتماعات حمدالله مستوفی قزوین برگزار شد.

افسانه اقبال نیا، رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار کشور در این همایش با اشاره به نقش مهم زنان در اداره جامعه اظهار کرد: نقش زنان در اشتغال، اقتصاد و امور فرهنگی کاملا مشهود است.

عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب خاطر نشان کرد: با وجود توانایی و پتانسیل بالای بانوان، بیشتر قانونگذاری‌ها توسط آقایان انجام می‌شود در حالی‌که زنان نیز می‌توانند در پیشبرد اهداف انقلاب نقش چشمگیری داشته باشند.

اقبال نیا افزود: در عرصه کار و فعالیت، زنان ثابت کرده‌اند که می‌توانند کارهای مدیریتی را نیز عهده‌دار شوند ولی مدیران همچنان از میان نیروهای مرد انتخاب می‌شوند؛ در دولت جدید با فراهم شدن بستر مناسب امکان حضور و فعالیت بهتر بانوان در فعالیت‌های اجتماعی فراهم شده است.

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار تصریح کرد: دین اسلام هیچ منعی برای فعالیت بانوان نداشته و  برای زنان ارزش زیادی قائل است به طوری‌که حضرت زهرا(س) در مسائل قومی تصمیم می‌گرفتند.

وی در ادامه بیان کرد: حزب اسلامی کار در طول فعالیت خود توانسته در بحث توانمند سازی بانوان قدم‌های سازنده و محکمی بردارد.

 عضو مجمع زنان اصلاح‌طلب با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: انتخابات، بحث حیاتی و سرنوشت سازی است که با توجه به برابری جمعیت زنان و مردان در کشور امیدواریم شاهد مشارکت حداکثری زنان در مجلس باشیم زیرا قانون مربوط به حقوق زنان باید توسط خود آنان نوشته شود لذا بانوان یا خود وارد عرصه شوند و یا افراد توانمند را جهت حضور در عرصه انتخابات تشویق کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده گفت: در سال ۷۲ آموزشگاهی برای آموزش فرزندان دختر کارگران در تهران تاسیس شد که با فعالیت مثبت انجام شده در حال حاضر ۷ هزار دختر که از خانواده محترم کارگری هستند وارد بازار کار شدند و توانسته‌اند به بهبود اقتصاد خانواده کمک کنند و باری از دوش خانواده بردارند.

رئیس سازمان زنان حزب اسلامی کار گفت: خانم‌ها با توجه به ظرفیت بالایی که دارند وارد میدان عمل شوند اما نکته مهم این است که باید بتوانیم شان زن بودن خود را حفظ کنیم زیرا زنان شان خاصی دارند و حضورشان مبارک و مقدس است و می‌توانند با علم و آگاهی خود در جامعه اثر گذار باشند.

اقبال نیا خاطر نشان کرد: دنیای غرب با کمک ابزار مختلف و نفوذ در ابعاد مختلف زندگی، وارد عمل شده به طوری که در حال حاضر کشور ایران رتبه نخست مصرف لوازم آرایشی و جراحی زیبایی را در دنیا دارد در حالی‌که در کشورهای دیگر، عمل جراحی تنها به منظور کسب سلامتی انجام می‌شود.

انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان