۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین اعدام شیخ نِمر مدال پیروزی بر سینه سعودی‌ها نخواهد زد/ رسیدن به بن بست، نتیجه حرکت عربستان در حمله به یمن
کد خبر: ۴۳۲۶۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

اختصاصی/رئیس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین:

اعدام شیخ نِمر مدال پیروزی بر سینه سعودی‌ها نخواهد زد/ رسیدن به بن بست، نتیجه حرکت عربستان در حمله به یمن

رئیس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین با بیان اینکه رسیدن به بن بست، نتیجه حرکت عربستان در حمله به یمن است گفت:اعدام شیخ نِمر مدال پیروزی بر سینه سعودی‌ها نخواهد زد.

اعدام شیخ نِمر مدال پیروزی بر سینه سعودی‌ها نخواهد زد/ رسیدن به بن بست، نتیجه حرکت عربستان در حمله به یمن
حجت الاسلام علی قابل در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص پشت صحنه دسیسه‌های اعدام شیخ نِمر، رهبر شیعیان عربستان اظهار کرد:در ماجرای اعلام زمان اعدام رهبر شیعیان عربستان از طریق سران این کشور در زمانی که یمن زیر بمباران سعودی‌ها قرار گرفته است، چند نکته در ماجرای این فرافکنی‌ها و صحنه سازی‌ها وجود دارد.
وی در ادامه افزود: نکته اول این است که حرکت عربستان در حمله به یمن به بن بست رسیده است و در حال حاضر نگاه جهان نسبت به این حرکت تغییر کرده که این موضوع برای سعودی‌ها نگران کننده شده است.
این کارشناس سیاسی با بیان اینکه نماینده سازمان ملل به تازگی حمله عربستان به یمن را محکوم کرده و آن را نوعی جنایت جنگی نامیده است ابراز کرد: سران سعودی و حامیان آنها در وضعیت امروز به خوبی دریافته اند که این جنگ به جز ننگ و بدنامی و فضاحت برای آنها نتیجه ای نداشته است.
وی اذعان کرد: نکته دیگر عملکرد بی‌خردانه عربستانی‌ها در جلوگیری از کمک‌های بشردوستانه ایران و برخی کشورهاست و زمینه خشم ملت‌ها را فراهم کرده است و در این شرایط سعودی‌ها با صحنه سازی‌هایی به دنبال دور کردن قبح کارهایشان از نگاه ملت‌ها هستند.
این مسئول ادامه داد: هدف عربستان از تعیین و اعلام زمان اعلام شیخ نِمر در شرایط فعلی این است که بزرگان جهان اسلام و تشیع وارد صحنه شوند و با خواهش و درخواست این اعدام را به تعویق بیندازند و سران سعودی با منت گذاری و خوب جلوه دادن خود به مظلوم نمایی بپردازد.
با اعدام شیخ نِمر راه حق طلبی اسلام خاتمه نمی‌یابد وی بیان کرد: با حملاتی که عربستان به یمن داشت و این جنایات مورد حمایت بزرگان دنیای اسلام قرار نگرفت، این کشور امروز خود را نیازمند توجه بزرگان دینی می‌بیند پس اعلام زمان اعدام رهبر شیعیان عربستان در راستای همین واسطه گری می‌باشد تا از این دریچه خواسته خود را مطرح کند.
رئیس دفتر رسیدگی و نظارت شورای نگهبان قزوین قدرت جریان مقاومت در ایستادگی مقابل ظلم در منطقه را عامل به بن بست رسیدن عربستان دانست و تصریح کرد: آیا با اعدام شیخ نِمر راه حق طلبی اسلام خاتمه می‌یابد؟ امام سجاد(ع) می‌فرماید؛ کشته شدن در راه دین عادت ماست و این برای ما کرامت و بزرگی خواهد بود؛ شیخ نِمر اولین شهید اسلام نیست و بزرگان زیادی از جهان تشیع در این راه جان خود را فدا کرده اند و این راه ادامه دارد.
وی گفت: دشمن با به شهادت رساندن چهره‌های انقلابی به هدف منحوس خود نخواهد رسید، قصد آنها خاموش کردن چهره‌های فعال است اما در این دوران نتوانسته اند چهره بزرگان انقلابی را مخدوش کنند و با فداکاری انسان‌های با وجدان و فداکار اسلام در عصرهای مختلف به جهانیان معرفی شده است.
قابل در پایان عنوان کرد: شاید سعودی‌ها دست به این حماقت بزنند، افرادی که از کشتن هزاران مسلمان یمنی، عراقی و سوری باکی ندارند و در این مدت چندین مسجد را تخریب کردند ممکن است این جنایت را هم انجام دهند؛ اما به طور یقین این مدال پیروزی بر سینه آنها نخواهد زد، این افراد در تاریخ مفتضح خواهند شد و دست انتقام الهی به زودی بر گردن ظالمان خواهد نشست.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان