۰۹/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۲۸ جمعه

صبح قزوین فرهیختگان قزوینی بخشی از هویت ایران را تشکیل داده‌اند
کد خبر: ۴۳۱۶۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

فرهیختگان قزوینی بخشی از هویت ایران را تشکیل داده‌اند

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه کتاب تهران گفت: فرهیختگان قزوینی بخشی از هویت ایران را تشکیل داده‌اند

فرهیختگان قزوینی بخشی از هویت ایران را تشکیل داده‌اند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، اولین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با عنوان "قزوین، شهرمینودری" آغاز شد.
سید عباس صالحی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز گذشته، به همین مناسبت در جمع فرهیختگان، مسئولین و بازدیدکنندگان نمایشگاه، ابراز کرد: نمایشگاه کتاب تهران اگرچه نام تهران را دارد اما در حقیقت نمایشگاه کتاب ایران است که در آن هم تولیدات و هم مخاطبان از سراسر کشور هستند.
وی افزود: در نمایشگاه کتاب سال گذشته تهران، نشست‌هایی برای استان‌ها در نظر گرفته شده بود که در آن به معرفی استان خود بپردازند و خوشبختانه امسال این نشست‌ها به روز استان‌ها تبدیل شده است.
صالحی عنوان کرد: در نمایشگاه‌های آینده کتاب تهران، همچنان روز استان‌ها ادامه خواهد یافت زیرا ایران تنها به تهران محدود نمی‌شود و باید مفاخر، خلاقیت‌ها و ظرفیت‌های استان‌های دیگر در فضای کلی جامعه ایران معرفی شود.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: امروز می‌توان ظرفیت‌های استان‌ها را در تجمیع بیشتری به نمایش گذاشت.
وی ابراز کرد: جای خرسندی است که نمایشگاه کتاب امسال با قزوین آغاز شده است زیرا قزوین هم در تاریخ کهن ایرانی و هم در تاریخ اسلامی جایگاه قابل توجهی دارد.
صالحی درباره جایگاه فرهنگی قزوین یادآور شد: قزوین در چند سده اخیر مبدأ و پایگاهی برای هویت ملی ایرانی بوده است.
وی تاکید کرد: استان قزوین در سده‌های اخیر به صورت متوالی دارای چهره‌های برجسته بوده است که این چهره‎‌ها بخشی از هویت ملی ایران را تشکیل داده‌اند.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان اظهار کرد: امید داریم با اهتمام فرهیختگان قزوین، در سال‌های آینده و در فضاهای گسترده‌تر پژواک فرهنگی قزوین را در سراسر کشورشاهد باشیم.
انتهای پیام/۷۰۰۶

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان