۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین امروز فضای کشور به شدت نیازمند تحقق شعار " همدلی و همزبانی" است 
کد خبر: ۴۲۴۰۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

امروز فضای کشور به شدت نیازمند تحقق شعار " همدلی و همزبانی" است 

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: همدلی و همزبانی راه گشایش مشکلات کشور است و امروز فضای کشور به شدت به این شعار نیازمند است.

امروز فضای کشور به شدت نیازمند تحقق شعار " همدلی و همزبانی" است 
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شب گذشته(جمعه) در مراسم گرامیداشت روز زن در شبستان امام علی(ع) مسجد النبی قزوین با اشاره به نامگذاری امسال به سال " دولت و ملت، همدلی و همزبانی" اظهار کرد: ایران اسلامی امروز به عنوان یک قدرت فرامنطقه ای در جهان شناخته شده است که برای حفظ این اقتدار و عزت باید مشکلات و نقاط ضعف داخلی را رفع کنیم و شعار امسال یکی از راهکارهای تحقق این اقتدار ملی است.
وی در ادامه افزود: همدلی و همزبانی راه گشایش مشکلات کشور است و امروز فضای کشور به شدت به این شعار نیازمند است.
این مسئول عنوان کرد: فقدان همدلی بین مشتری و کارفرما، بین مشتری و فروشنده و نهایتا بین مردم را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد و آن خود خواهی و خودبینی است؛ در شرایط امروز ایران اسلامی اگر این همدلی و همزبانی از سوی دولت و ملت تقویت نشود استکبار جهانی و دشمنان داخلی از آن سوءاستفاده خواهند کرد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید به جایگاه زن در شکل گیری آرامش فکری و روانی در یک خانواده ابراز کرد: حتی در جوامع مدنی و در نظام خانواده هم بیماری خودخواهی موجب از بین رفتن همدلی و همزبانی خواهد شد؛ اگر شوهر و همسر پدر و مادر و فرزند فقط به منافع خود توجه کنند دیگر نظام سالمی نخواهیم داشت، ریشه این مشکلات در نظر داشتن منافع فردی است.
وی با اشاره به آیات قرآن کریم و تفسیر کلمه وحدت در یک جامعه اسلامی اذعان کرد: جامعه اسلامی یکپارچه است و همه در قالب یک پیکر هستیم، باید همدلی و همزبانی را ترویج کنیم همانطور که حضرت ابراهیم مخالفانش را همواره دعا می‌کرد تا جایی که برایش روشن شد که آنها دشمن خدا هستند.
این نماینده مجلس ادامه داد: مدیران ما میتوانند با الگوگیری از سیره ائمه و پیامبران بزرگوار راهکار تحق شعار امسال یعنی به فکر مردم بودن و همدلی و همزبانی را بیاموزند، اگر برای ما تبیین روشنی در این راستا وجود ندارد نباید از مردم دست برداریم و همواره باید تلاش کنیم که جامعه مان پیشرفت کند.
وی با اشاره به تفسیر آیات قرآن پیرامون احترام به والدین گفت: خداوند انسان را وصیت می‌کند به احسان به والدینش؛ اما در ادامه فقط زحمات مادر را برمی‌شمرد چرا که جایگاه مادر بالاتر و رفیع است.
ابوترابی در پایان تصریح کرد: همدلی و همزبانی را باید از مادران یاد گرفت و آنان را الگوی خود قرار دهیم، چرا که همه رفتارها و فعالیت‌هایش بدون توجه به منافعش می‌باشد و همواره به فکر فرزندان خود است.
همچنین ذکر این نکته لازم است که در پایان این مراسم از همسر مکرمه آیت الله باریک بین، نماینده سابق ولی فقیه قزوین به عنوان بانوی نمونه استان تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان