۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین سپاه در ۳ محور هدايت، نظارت و اطلاع رساني را به دنبال دارد
کد خبر: ۴۲۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان قزوين:

سپاه در ۳ محور هدايت، نظارت و اطلاع رساني را به دنبال دارد

رضوانی:بصیرت افزایی در مقاطع مختلف تحليل مسائل سياسي، دشمن شناسي،‌جريان شناسي و انديشه هاي مقام معظم رهبري است.

سپاه در ۳ محور هدايت، نظارت و اطلاع رساني را به دنبال دارد

به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام و المسلمين رضواني مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان قزوين هدف از تشكيل سپاه گفت: امام خميني(ره) بعد از هفتاد روز انقلاب اسلامي فرمان تشكيل سپاه پاسداران را دادند.
براي هر انقلابي چالش ها و نگراني هايي وجود دارد كه در اوايل انقلاب اسلامي ضد انقلاب ها با ترور شخصيت هاي بزرگ قصد سرنگوني انقلاب را داشتند.
نهاد مقدس سپاه براي محافظت از انقلاب و دستاوردهاي آن تشكيل شد و براساس قانون اساسي حفاظت از انقلاب به سپاه پاسداران محول شد و در اين 34 سال سپاه در همه صحنه ها همانند ديگر نيروها پيشتاز بوده است.

رضواني در خصوص بصيرت افزايي بيان كرد: ماموريت هاي ذاتي نمايندگي ولي فقيه در سپاه در 3 محور هدايت، نظارت و اطلاع رساني را به دنبال دارد.
هدايت در 2 بخش است كه بخش اول برنامه حوزه هاي معرفتي و باورهاي ديني در قالب آموزش هاي عقيدتي براي پاسداران به طور متوسط 9 تا10 روز در سال دوره آموزشي معرفتي مي بينند.
ارتقاي معنوي و ديني را به همراه دارد.

وي در ادامه افزود:  در بخش ديگر بصيرت افزايي پاسداران است در مقاطع مختلف تحليل مسائل سياسي، دشمن شناسي،‌جريان شناسي و انديشه هاي مقام معظم رهبري است.
 در بخش نظارت مراقبت از پاسداران در تمام حوزه هاي مديريتي و آموزشي است.
در بخش اطلاع رساني روابط عمومي تبليغات را به صورت كتاب و نشريات را انجام مي دهد.
هدايت در بحث عقيدتي و سياسي، نظارت مراقبت از مجموعه سپاه است.

وي اظهار كرد: سپاه در نمايندگي از ولي فقيه است و وجود روحانيت در اين مجموعه به عنوان علمداران هستند اگر فرماندهان نظامي به عنوان فرماندهان جنگ نرم هستند در جنگ فرهنگي روحانيون پرچم داران جنگ نرم هستند بسيج طلاب و روحانيون براي سالم سازي و حلقه هاي صالحين مربيان بسيار ارزشمندي را به كار گرفته است.

رضواني در خصوص اينكه هفتم تا سيزدهم ارديبهشت هفته تربيت آموزش عقيدتي و سياسي سپاه است گفت: به عنوان روز شمار 7 ارديبهشت روز شهيد مطهري، ولايت فقيه و ولايت مداري نامگذاري شده است و 8 ارديبهشت شهيد مطهري و سبك شناسي، 9 ارديبهشت شهيد مطهري و بيداري مسلمانان، 10 ارديبهشت شهيد مطهري و الگوي تربيت اسلامي، 11 ارئيبهشت شهيد مطهري و سبك زندگي زن مسلمان، 12 ارديبهشت سالروز شهادت شهيد مطهري و 13 ارديبهشت شهيد مطهري و مقتضيات انقلاب اسلامي نامگذاري شده اند.

سپاه نهادي است كه با هدف نگهباني از انقلاب و دستاوردهاي آن پوشش در جهت رسيدن به اهداف عالي نظام مقدس جمهوري اسلامي و تقويت توان رزمي، دفاعي كشور با همكاري ديگر نيروهاي مسلح تاسيس شده است.
اين نهاد پس از پيروزي انقلاب اسلامي در عرصه هاي مختلفي نقش آفريني كرده از دلاوري هاي رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس گرفته تا در عرصه سازندگي و مقابله با توطئه دشمن در عرصه جنگ نرم حضور دارند.

انتهاي پيام/3003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان