۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین بودجه‌ریزی سال ۹۴ کمترین وابستگی را به نفت دارد/ ایران اسلامی نباید منتظر افزایش قیمت نفت باشد
کد خبر: ۴۲۰۲۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده مردم قزوین در مجلس:

بودجه‌ریزی سال ۹۴ کمترین وابستگی را به نفت دارد/ ایران اسلامی نباید منتظر افزایش قیمت نفت باشد

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: برای سال ۹۴ نظام بودجه ریزی ما کمترین وابستگی را به نفت داشته است و نتیجه این توطئه ها نهایتا موجب بودجه بدون درآمدهای نفتی و استقلال اقتصادی کشور خواهد شد.

بودجه‌ریزی سال ۹۴ کمترین وابستگی را به نفت دارد/ ایران اسلامی نباید منتظر افزایش قیمت نفت باشد
داود محمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی صبح قزوین، در خصوص کاهش قیمت نفت و ضررها و منفعت هایی که این امر برای اقتصاد وابسته به نفت کشورمان ایجاد می‌کند اظهار کرد: کاهش قیمت نفت به دلایل مختلفی صورت گرفته است که وقوع بحران مالی در اقتصاد امریکا، عرضه زیاد، استفاده از ذخیره‌های استراتژیک توسط کشورهای مصرف‌کننده و ترفندهای سیاسی از جمله آنهاست.
وی در ادامه افزود: اما مهمترین نتیجه کاهش قیمت نفت توطئه کشورهای غربی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی است تا به خیال خام خودشان بتوانند از این طریق کشورمان را تحت فشار اقتصادی قرار دهند.
محمدی اذعان کرد: کشورهای غربی چون از طریق تحریم ها نتوانستند به اهداف خود برسند روی به کاهش قیمت نفت آوردند، تا از طریق کاهش درآمدهای نفتی بتوانند کشورمان را به سختی بیاندازند.
وی با بیان اینکه گر چه کاهش قیمت نفت در کوتاه مدت درآمدهای نفتی ما را کاهش می دهد ابراز کرد: اما قطعاً در بلند مدت برکات فراوانی دارد و موجب خواهد شد تا بتوانیم با تکیه بر سایر درآمدها و روی آوردن به اقتصاد مقاومتی موجب سربلندی و سرافرازی کشورمان را فراهم کنیم.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: برای سال ۹۴ نظام بودجه ریزی ما کمترین وابستگی را به نفت داشته است و نتیجه این توطئه ها نهایتا موجب بودجه بدون درآمدهای نفتی و استقلال اقتصادی کشور خواهد شد.
وی در پاسخ به این سوال که در شرایط کاهش قیمت نفت آیا کشورهایی چون ایران و روسیه و ونزوئلا با توجه به نزدیکی مواضع خود می توانند با تشکیل یک کنسرسیوم سیاسی این وضعیت را مدیریت کرده و قیمت نفت را افزایش دهند؟ تصریح کرد: اکنون اعضای اوپک باید با تولیدکنندگان غیر عضو اوپک هماهنگی بیشتری داشته باشند تا تولیدشان را کاهش دهند.
نماینده مردم قزوین در مجلس ادامه داد: به دلیل اینکه تنها ۴۰ درصد تولید نفت در دست اعضای اوپک است، روسیه که بزرگترین تولیدکننده غیر عضو است، حاضر نمی شود به راحتی بازارهایش را از دست بدهد.
وی یادآور شد: برنامه ریزی کشورهای غربی به گونه ای است که حاضرند خود ضرر بدهند اما به اهدافشان در ضربه زدن به اقتصاد کشورمان دست یابند، از سوی دیگر خریداران نفت به دنبال نفت ارزانتر هستند و متاسفانه برخی از کشورهای منطقه با روی خوش نشان دادن به کشورهای غربی و صهیونیستی نفت ارزان را در اختیار کشورهای متقاضی قرار می‌دهند.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه ابراز کرد: البته این نوع فعالیت و کارشکنی‌ها درازمدت نخواهد بود و این کشورها مجبور خواهند شد تا به نحوی حرکت نمایند که قیمت نفت به حالت عادی برگردد.
وی در پایان عنوان کرد: ما نباید منتظر برگشتن قیمت نفت به وضعیت عادی بمانیم و همانطور که مقام معظم رهبری بارها اعلام فرموده اند، باید اقتصادمان را به نوعی برنامه ریزی کنیم که متکی بردرآمدهای نفتی نباشد و از ظرفیت های دیگر کشورمان برای رشد و تعالی اقتصاد بهره ببریم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان