۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین صلح و سازش یک سوم پرونده‌ها در کلانتری/ به زودی پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی تشکیل می‌شود
کد خبر: ۴۱۳۸۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سردار احمدی مقدم مطرح کرد

صلح و سازش یک سوم پرونده‌ها در کلانتری/ به زودی پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی تشکیل می‌شود

فرمانده نیروی انتظامی از تشکیل پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی خبر داد و گفت: یک سوم پرونده‌های در کلانتری ها به صلح و سازش منجر می‌شود.

صلح و سازش یک سوم پرونده‌ها در کلانتری/ به زودی پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی تشکیل می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، سردار اسماعیل احمدی مقدم فرمانده نیروی انتظامی در همایش ملی پیشگیری از جرم که صبح امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد اظهار کرد: ایجاد انضباط اجتماعی، مشارکت پذیری مردم در فرآیند پیشگیری، ترکیب اقتدار و رحمت و تفکیک آنها از یکدیگر و حرفه‌ای و تخصصی شدن ناجا از رویکردهای پلیس در حوزه پیشگیری است.
وی ادامه داد: در حوزه پلیسی و دفاعی از ابتدای انقلاب به استقلال رسیده‌ایم پیش از آن مستشاران خارجی منتقل کننده علوم و فنون تجهیزات به ما بودند که پس از پیروزی انقلاب با تکیه بر شعار انقلاب تلاشمان این بود که برای استقلال دانش باشد.
وی با بیان اینکه برای پلیس تقدم پیشگیری انتظامی و اجتماعی یکی از محورهای اساسی است گفت: این ادبیات(پیشگیری) در کشور ما توسط رهبر انقلاب مطرح شد و ایشان فرمودند: پیشگیری مقدم بر درمان است.
سردار اسماعیل احمدی مقدم گفت: در دستگاه قضایی و ناجا امروز شعار پیشگیری یکی ازمحورهای اساسی است و از حدود ۱۵سال قبل این موضوع در نیروی انتظامی مورد بحث قرار گرفت و تلاش شد تا فرآیند عملیات انتظامی در برقراری نظم اجتماعی، پیشگیری، پیش بینی، کنترل، پیگیری و مقابله به درستی انجام شود.
این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: در حوزه پیگیری و کشف امروز پلیس فتا و مبارزه با مواد مخدر را داریم و بزودی پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی نیز تشکیل می‌شود.
وی افزود: یک سوم پرونده‌ها در کلانتری‌ها به صلح و سازش منجر می‌شود و ۵۰درصد کل کشف‌ها در حوزه کلانتری به سرانجام می‌رسد.
وی اضافه کرد: نیروی انتظامی براساس سلایق و نیاز مردم و همچنین با توجه به پیشرفت‌های روز دنیا حرفه‌ای و تخصصی شده و زیرساخت‌های فناوری با توجه به فناوری‌های روز در دستگاه قضا و ناجا ایجاد شده است.
فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: بخش مهمی از کشف‌ها را کلانتری‌ها انجام می‌دهند و بخشی از اطلاعات نیروی انتظامی از طریق کلانتری‌ها تامین می‌شود به طوریکه می توان گفت: ۵۰درصد از کل کشف‌ها در کلانتری‌ها است.
سردار احمدی مقدم اظهار کرد: هدف پیشگیری از جرم ارتقای امنیت شهروندان است و ما باید فضا را به صورتی درست کنیم که جرمی پیش نیاید.
وی با اشاره به اینکه در گذشته پیشگیری مبتنی بر افزایش گشت‌ها،‌دوربین‌ها و مجموعه اقدامات انتظامی بود گفت: امروز بخشی عمده‌ای از پیشگیری انتظامی است ضمن اینکه سطح آگاهی‌های مردم افزایش پیدا کرده ولی خانواده‌ها باید با آموزش از فرزندان خود مراقبت کنند.
احمدی مقدم با تاکید بر اینکه تقدم پیشگیری انتظامی و اجتماعی یکی از محورهای اساسی است که در نیروی انتظامی مورد توجه قرار دارند افزود: رویکرد ما جامعه محوری است و این بدان معنا نبوده که اگر اتفاقی افتاد برخوردی نداشته باشیم ما اطلاع محوری را به مفهوم اینکه امنیت و رضایت مردم اولویت دارد قبول نداریم ولی اینکه اشراف اطلاعاتی ما به حدی باشد که تهدیدات را از جامع دور کند مقبول ما است.
وی در پایان با اشاره به اینکه پیشگیری نیاز به عزم عمومی و همکاری بین بخشی دارد خاطرنشان کرد: پیشگیری نه تنها امری فراقوه‌ای بلکه فرانتظامی و فراحاکمیتی است وسیاست اصلی ما در حوزه پیشگیری رحمت برای مردم و اقتدار برای متجاوزان است.
منبع: باشگاه خبرنگاران انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان