۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حمل بدون نسخه داروهای مخدر و روانگردان جرم می‌شود
کد خبر: ۴۱۰۷۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان غذا و دارو:

حمل بدون نسخه داروهای مخدر و روانگردان جرم می‌شود

رئیس سازمان غذا و دارو از افزایش سختگیری در حمل مواد مخدر و روانگردان خبر داد و گفت: بر اساس مصوبه ای که به زودی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب می کند، حمل و نقل داروهای مخدر و روانگردان بدون نسخه پزشک جرم تلقی می‌شود.

 حمل بدون نسخه داروهای مخدر و روانگردان جرم می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، رسول دیناروند در رابطه با قرار گرفتن برخی از داروهای روانگردان و مخدر مانند ترامادول، متادون در لیست مواد مجرمانه گفت: این مصوبه جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام است هنوز نهایی نشده و اگر نهایی شود وزارت بهداشت از آن حمایت می‌کند.

وی ادامه داد: این مصوبه در طی این موضوع تدوین شده است که داروهای روانگردان خطرناک بدون تجویز پزشک استفاده نشوند.

دیناورند گفت: مصرف این داروها با تجویز پزشک قبلاً هم وجود داشته اما این که قانون، جرایم سنگین‌تری برای آنها وضع کند وجود نداشته است و اکنون قوانین سنگینی وضع خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو افزود: بنابراین سوء استفاده از این داروها سختگیرانه خواهد بود اما برای بیماران هیچ گونه محدودیتی نخواهد داشت.

وی تصریح کرد: به عنوان مثال داروی متادون که برای درمان در مراکز ترک اعتیاد استفاده می شود مصرف آن ممنوع نیست و مصرف دارویی آن وجود دارد.

دیناروندافزود: داروهایی که جرایم سنگین برای آنها وضع شده شامل تمام داروهای روانگردان می‌شود البته این مصوبه باعث کمبود عرضه آنها در سطح داروخانه‌ها نخواهد شد بلکه با سوء استفاده و بهره‌برداری غیرمجاز آن برخورد خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: قیمت این داروها نیز برای سال ۹۴ افزایشی نخواهد داشت، چرا که هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت داروهای مخدر نداریم.

به گزارش فارس، قرار است مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوبه ای را تصویب کند که در آن، فهرستی از داروهای مخدر و روانگردان وجود دارند و در صورت تصویب آن حمل و توزیع این مواد برابر با حمل موادمخدر خواهد بود و جرایم سنگینی بر اساس مواد ۴ و ۵ قانون مبارزه با مواد مخدر برایشان تعیین خواهد شد.

    منبع: فارس انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان