۱۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۸ شنبه

صبح قزوین دولت هیچ حقی در تعیین همه پرسی در کشور ندارد/ رئیس جمهور احساسات خود را برای اطرافیانش خرج می کند
کد خبر: ۳۹۸۳۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در مجلس:

دولت هیچ حقی در تعیین همه پرسی در کشور ندارد/ رئیس جمهور احساسات خود را برای اطرافیانش خرج می کند

نماینده قزوین در مجلس گفت: هیچ حقی برای دولت در تعیین همه پرسی در کشور وجود ندارد و رئیس جمهوری به عنوان رئیس قوه مجریه کشور تحت تاثیر اطرافیان خود قرار گرفته و احساسات خود را خرج آنها می کند.

دولت هیچ حقی در تعیین همه پرسی در کشور ندارد/ رئیس جمهور احساسات خود را برای اطرافیانش خرج می کند
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی نماینده مردم آبیک، البرز و قزوین در مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص سخنرانی اخیر رئیس جمهور در رابطه با برگزاری همه پرسی مسائل کلان کشور اظهار کرد: دکتر روحانی که خود را حقوقدان معرفی می کند نباید حرفها و اظهارنظرهایش خلاف قانون اساسی کشور باشد.
وی افزود: در قانون اساسی کشور مسائل مربوط به حوزه همه پرسی مشخص شده است که یا مربوط به حوزه های اجتماعی و سیاسی است که با نظر کارشناسان متخصص در این زمینه تعیین می شود و یا مسائل مربوط به قانون اساسی است که از طریق رهبر معظم انقلاب این موضوع بیان می شود.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: هیچ حقی برای دولت در تعیین همه پرسی در کشور وجود ندارد و رئیس جمهوری به عنوان رئیس قوه مجریه کشور تحت تاثیر اطرافیان خود قرار گرفته و احساسات خود را خرج آنها می کند و این رویکرد به نفع منافع کشور و نظام و حتی دولت نخواهد بود.
وی اظهارنظر رئیس جمهور در خصوص برگزاری همه پرسی در شأن وی ندانست و گفت: این مسائل در حوزه کاری دولت معنا ندارد و در همین راستا هم مورد اعتراض زیادی واقع شد؛ آقای روحانی زمانی که با وجه حقوقدان در مدیریت خود عمل می کند باید مراقب بسیاری از سخنان خود که بهانه دست رسانه های بیگانه می دهد، باشد.
حسینی در رابطه با سخنان مطرح شده درباره آرمان نبودن سانتریفیوژها برای کشورمان اذعان داشت: آرمان ایران اسلامی پیشرفت کشور است و از این رو همه مباحثی که زمینه ساز این پیشرفت می شود برای ما حکم آرمان بودن را پیدا می کند.
وی در ادامه ابراز کرد: ملت ایران در همه حوزه ها پیشرفت را اساس کار خود قرار داده است بنابراین همه این ابزار پیشرفت حکم آرمان ملی را برای ما دارد؛ آرمان های یک کشور اسلامی فقط مسائل مذهبی آن جامعه نیست؛ بلکه مسائل انقلابی ما هم جزء آرمانهای کشورمان است.
این نماینده مجلس تصریح کرد: یکی از رویکردهای مهمی که کشورهای غربی در مقابل کشورهای جهان سوم دارند از بین بردن روحیه مقاومت و ایستادگی آنهاست، زیرا با داشتن ایستادگی در مقابل زورگویی آرمانهای انقلابی یک کشور به نتیجه خواهد رسید.
وی عملکرد دشمن را در راستای کم رنگ کردن آرمانهای کشورهای اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: مسئله هسته ای جزء آرمانهای ملت ایران است و به دلیل اینکه سانتریفیوژها ابزاری در جهت تحقق بخشی به پیشرفت هسته ای کشورمان است، ما گسترش این ابزار را جزء آرمانهای ملی خود می دانیم.
نماینده مردم آبیک، البرز و قزوین در پایان یادآور شد: دکتر روحانی باید نسبت به حرف هایی که در خصوص همه پرسی و بحث هسته ای ایران مطرح کرده است موضع خود را روشن کند و این انتظاری نبود که ما از وی به عنوان رئیس قوه مجریه کشور داشته باشیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان