۲۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۶ یکشنبه

صبح قزوین سیاسیون و نخبگان خود را برای نظام بخواهند نه نظام را برای خود/تبعیت از رهبری راهکار اصلی پیروزی در فتنه ۸۸ بود
کد خبر: ۳۹۴۵۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

سیاسیون و نخبگان خود را برای نظام بخواهند نه نظام را برای خود/تبعیت از رهبری راهکار اصلی پیروزی در فتنه ۸۸ بود

حجت الاسلام باریک بین با بیان اینکه سیاسیون و نخبگان باید خود را برای نظام بخواهند نه نظام را برای خود گفت: در هرکجا مردم با تبعیت از رهبری حرکت کردند ما پیروز شدیم.

سیاسیون و نخبگان خود را برای نظام بخواهند نه نظام را برای خود/تبعیت از رهبری راهکار اصلی پیروزی در فتنه ۸۸ بود
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام محمد باریک بین، امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قزوین اظهار داشت: حماسه ۹ دی مصداق ایام الله است و نباید این روز بزرگ در تاریخ ملت ایران به فراموشی سپرده شود.
وی در ادامه افزود: از فتنه ای که در سال ۸۸ ایجاد شد می‌توان درس‌های بزرگی گرفت، نخست اینکه سیاسیون باید متوجه آثار اعمال و گفتارشان در سطح جامعه و جایگاه‌های بین المللی باشند و گفتار ما باید به صورتی باشد که در راستای سلب شدن آرامش از جامعه حرکت نکنیم.
این خطیب نماز جمعه اذعان داشت: عمل قلم مطبوعاتی‌ها شبیه سنگی است که بر آبی انداخته می شود و محل برخورد حتی اگر زیاد هم نباشد اما موجی که آن ایجاد می‌کند ممکن است با حرکت در مساحت زیادی آثار نامطلوبی را از خود بر جای بگذارد.
وی ادامه داد: سیاسیون و نخبگان باید خود را برای نظام بخواهند نه نظام را برای خود و در جهت رسیدن به اهداف شخصی خود نظام و آرمان‌های انقلاب را فدا کنند؛ این رویکرد اخلاقی نخواهد بود.
امام جمعه موقت قزوین درس دوم از حوادث فتنه سال ۸۸ را لزوم اجرا و توجه به قانون برشمرد و ابراز داشت: التزام به قانون از مسائل اصلی جامعه ماست، عقل و شرع حکم می‌کند که امورات براساس قانون در جامعه حاکم باشد زیرا اگر شخصی بخواهد براساس سلیقه شخصی عمل کند سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.
وی با اشاره به درس سوم فتنه سال ۸۸ خاطرنشان کرد: رسانه‌های مخرب در جهان امروز تاثیر ناهنجاری روی جوانان ما گذاشته اند، ماهواره و رسانه های اینترنتی عقاید دینی و انقلابی فرزندان این مرز و بوم را مورد هجمه قرار داده اند و به دنبال بی هویت کردن آنها هستند.
باریک بین در ادامه عنوان کرد: به طور نمونه نسلی که امام خمینی(ره) را ندیده است از طریق این شبکه‌های ماهواره ای به صورت مستقیم و غیرمستقیم شاهد تخریب چهره انقلابی امام بزرگوار ماست؛ در این میان رسانه‌های داخلی مانند صدا و سیما باید در پوشش اخبار به گونه ای عمل کند که فرصت هجمه‌ها را از دشمنان بگیرد.
وی درس چهارم عبرت آموزی از فتنه سال ۸۸ را شفاف سازی مواضع دانست و افزود: جریان‌هایی که ملتزم به منویات رهبر معظم انقلاب هستند مراقب موضع گیری های خود باشند تا با دشمنان این مرز و بوم همنوایی نکنند؛ در واقع صفوف خودی باید از بیگانگان جدا باشد.
این خطیب نماز جمعه درس پنجم حوادث سال ۸۸ را نقش آرام بخشی مردم دانست و گفت: حضور پر شور ملت ایران در خیابانها در پاسخگویی به حرمت شکنی فتنه گران همچون آبی بر آتش فتنه شد و نشان داد ملت ایران با هدایت رهبری خود در جایگاه ولایت فقیه می‌تواند در مقابل همه فتنه‌ها ایستادگی کنند و دشمنان را بر جای خود بنشانند.
وی تصریح کرد: در هرکجا مردم با تبعیت از رهبری حرکت کردند ما پیروز شدیم؛ زیرا در هر زمانی مردم با وحدت و همدلی بین خود با رهبری همراهی کنند خدای متعال موانع را از پیش روی آنها برخواهد داشت.
امام جمعه موقت قزوین در ادامه با اشاره به هفته وقف ابراز داشت: وقف یک سنت حسنه است که برای رفع نیازهای یک جامعه می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و انسان‌های توانمند با وقف اموال خود در راه خدا در دنیا و آخرت خود را صاحب حسنه می‌کنند.
وی همچنین در خصوص روز نهضت سوادآموزی اذعان داشت: روند مبارزه با بی سوادی کاهش یافته است و علت اصلی آن نبود استقبال کافی از سوی خود بی سوادان است که در راستای ارتقای سواد خود حرکت نمی‌کنند که این روند باید با آموزش لازم از سوی متولیان این امر ساماندهی شود.
باریک بین در پایان به توضیح معنای واقعی تقوای الهی پرداخت و اظهار کرد: هر کس در پایین ترین و بالاترین جایگاه در یک جامعه قرار دارد شرعا و قانونی بر عهده او است که از انجام دادن وظایف و مسئولیت‌های خود کوتاهی نکند و آنها را به صورت بهینه ای انجام دهد.
انتهای پیام/۲۰۰۲    

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان