۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین طلبه‌ها باید الگویی جامع برای مردم باشند
کد خبر: ۳۹۳۵۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نوه امام خمینی (ره) با حضور در قزوین:

طلبه‌ها باید الگویی جامع برای مردم باشند

حجت‌الاسلام خمینی گفت: طلبه‌ها باید الگویی برای مردم باشند و نسل امروز طلبه‌ها نیز باید اینگونه پرورش یابند.

طلبه‌ها باید الگویی جامع برای مردم باشند
به گزارش خبرنگار سیاسی صبح قزوین، حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی نوه بنیانگذار کبیر جهموری اسلامی ایران صبح امروز( شنبه) وارد قزوین شد و در ورودی شهر قزوین مورد استقبال مسئولین استانی قرار گرفت.
نوه بزرگوار امام خمینی(ره) در نخستین برنامه خود در قزوین با حضور در گلزار مزار شهدای قزوین به زیارت امامزاده حسین(ع) پرداخت و به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد.
همچنین در ادامه این سفر حجت الاسلام خمینی با آیت الله باریک بین امام جمعه قزوین  و نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.
در ادامه این سفر حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در دیدار با آیت‌الله محمدی‌تاکندی نماینده سابق مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری، گفت: در گذشته حوزه‌های علمیه عالمان فرزانه‌ای را تربیت می‌کردند که از نظر علمی در رتبه‌های بالایی قرار داشتند و از نظر اجتماعی پویا و از نظر مردم‌داری بی‌نظیر بودند.
وی با تأکید بر اینکه حوزه‌های علمیه در گذشته هر کدام ویژگی‌های مختص به خود را داشتند افزود: در گذشته در حوزه‌های علمیه می‌دیدیم که طلبه‌ها با حضور در هر یک از حوزه‌های علمیه کشور مطالب خاصی را آموزش می‌دیدند و هر یک از این حوزه‌ها اهداف خاصی را داشتند که این بسیار ارزشمند بود.
نوه امام خمینی(ره) ادامه داد: اما در حال حاضر حوزه‌های علمیه در سراسر کشور دروس مشابهی را تدریس می‌کنند و به همین دلیل طلبه‌ها با حضور در دیگر مراکز حوزه علمیه نمی‌توانند آموزه‌های جدیدی کسب کنند.
وی با اشاره به ویژگی‌های یک طلبه ممتاز ابراز کرد: تهذیب، تعلم و حضور در اجتماع و مردم‌ از ویژگی‌های یک طلبه بوده که در بین مردم از جایگاه برجسته‌ای برخوردار است.
خمینی با اشاره به اینکه مردم کوچک‌ترین رفتار ما را زیر ذره‌بین خود قرار می‌دهند خاطرنشان کرد: طلبه‌ها باید الگویی برای مردم باشند و نسل امروز طلبه‌ها نیز باید اینگونه پرورش یابند.
یادگار امام خمینی(ره) در پایان یادآور شد: عالمان دینی باید با حضور در روستاها و مناطق مختلف با رفتار، منش و سلوک خود که پس از سالیان درازی به دست می‌آید مردم را به راه حقیقی سوق دهند.
لازم به ذکر است از برنامه های دیگر سفر نوه امام خمینی(ره) به قزوین، دیدار با خانواده شهدا، افتتاح حسینیه یادگار امام قزوین و سخنرانی به مناسبت مراسم سوگواری رحلت پیامبراکرم(ص) است.
انتهای پیام/۲۰۰۲  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان