۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین توجه به فرهنگ غربی عامل اصلی تحدید نسل است/ مجهز شدن به آفند فرهنگی راهکار مقابله با رسوخ فرهنگی است
کد خبر: ۳۹۳۴۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد قزوین:

توجه به فرهنگ غربی عامل اصلی تحدید نسل است/ مجهز شدن به آفند فرهنگی راهکار مقابله با رسوخ فرهنگی است

احمدی گفت: ما باید همت جدی داشته باشیم و در حوزه فرهنگی هم آفند فرهنگی خود را تقویت کنیم زیرا یکی از زمینه های وارد شدن آسیب به کشور بحث تحدید نسل است.

توجه به فرهنگ غربی عامل اصلی تحدید نسل است/ مجهز شدن به آفند فرهنگی راهکار مقابله با رسوخ فرهنگی است
مهدی احمدی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، در خصوص راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی اظهار داشت: تهاجم فرهنگی سالهاست با عناوین مختلف به مقابله با نظام اسلامی پرداخته و با قتل و غارت فرهنگی به دنبال ایجاد رسوخ فرهنگی در اعتقادات دینی جامعه ایرانی است.
وی افزود: شبیخون فرهنگی یا تهاجم فرهنگی هر یک واژه های ملموسی هستند؛ اما در رسوخ فرهنگی آن لمس و حس هجمه ها به اندازه موارد دیگر قابل تبیین نیست و در راستای نگاه خاص دشمنان است که رهبر معظم انقلاب بحث رسوخ فرهنگی را به عنوان یک نگرانی عمیق در سال گذاشته مطرح کردند و بخشی از نامگذاری امسال به حوزه فرهنگ و مدیریت جهادی اختصاص یافت.
درآمدی بر شناخت ابعاد تهاجم فرهنگی مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد قزوین با بیان اینکه امروزه ذهنیت ها و ساختار افکار آدمی تحت هجمه غربی ها قرار گرفته است ابراز داشت: این تهاجمات گاهی بر ساخته های تفکر فرهنگی که ریشه در هزاران سال میراث یک کشور اسلامی دارد تکیه زده و به تعبیر مدرن انسان الیناسیم می شود یعنی آهسته آهسته با فرهنگ خود بیگانه خواهد شد.
وی ادامه داد: ایران اسلامی با خون شهدا بیمه شده و دغدغه های رهبری با یک همت جدی در حوزه فرهنگ با عزم همه متولیان فرهنگی اتفاق می افتد و این عزم به یک حوزه خاص محدود نمی شود؛ بلکه در یک بسیج عمومی با عزم ملی مردم و مدیران این رسوخ فرهنگی کاهش خواهد یافت.
این مسئول با بیان اینکه کشورمان در بحث پدافند و آفند رتبه اول خاورمیانه را کسب کرده است گفت: ما باید همت جدی داشته باشیم تا در حوزه فرهنگی هم آفند فرهنگی خود را تقویت کنیم، در این راستا بحث رسانه ها مانند صدا وسیما، جراید و فضای مجازی می تواند به پیاده کردن دغدغه های فرهنگی بپردازند.
سبک-زندگی-اسلامی وی با بیان اینکه وجود تفکر بسیجی در همه عرصه ها توانسته مانع آسیب جدی به کشور شود عنوان کرد: در وضعیت امروز کشورمان مانند هشت سال دفاع مقدس می توان با تقویت تفکر بسیجی در بین مسئولین و مردم بر دنیا و تهاجمات دشمنان غلبه کرد، وجود روحیه اخلاص، ایمان و تکلیف مداری از عناصر اصلی در حفظ فرهنگ دینی است.
احمدی تصریح کرد: وجود فناوری های نوین در شرایط جامعه امروز و در بحث رسوخ فرهنگی لازمه اش این است که انسان های با اخلاص به علم روز مسلح شوند؛ زیرا هر آفندی از نظر ظرفیت های علمی باید با هم برابری کند مردم ایران با تجهیز به فناوری مدرن که اخلاق و فرهنگ دینی را به همراه داشته باشد، می توانند با تهاجمات فرهنگی مقابله کنند.
این کارشناس فرهنگی با اشاره به وظایف سازمان های متولی بحث فرهنگ خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد و صدا و سیما باید برنامه ریزی قوی تری داشته باشند؛ زیرا ما حضور رسانه های بیگانه مانند ماهواره را جدی نگرفتیم و این ابزار مخرب در کشور اسلامی ایران دشمن توانسته با برنامه های غیراخلاقی خود کانون خانواده ها را نابود کند.
ماهواره 22ی2 مدیرکل سازمان فرهنگ و ارشاد قزوین همچنین یادآور شد: مسئولین فرهنگی با عملکرد قوی خود نسل جوان را به سمت خود جذب کنندو اجازه ندهند نسل جوان در آغوش دشمن قرار بگیرند؛ زیرا امروز انعکاس فناوری ها زمینه جذب جوانان را فراهم کرده است بنابراین باید با ابزار روز به جنگ غربی ها برویم.
وی عنوان کرد: امروز جهان چشم به صدور اسلام از کشور ایران دارد ولی امروز تلقین مخرب برنامه های غربی سبک زندگی ما را ویران کرده است و لوکس زندگی کردن و تجملگرایی اولویت اولیه زندگی ما شده است.
این مسئول رسوخ فرهنگی را ویران کننده تر از شبیخون و تهاجم فرهنگی است خاطرنشان کرد: اگر پله پله آسیب ها را در تهاجم و شبیخون فرهنگی بدانیم لایه پنهانی تر آن رسوخ فرهنگی است که از بین رفتن اعتقادات و هویت دینی ملت ما را نشانه رفته است.
وی اذعان داشت: متاسفانه دو موضوع که در بحث تهاجم فرهنگی کشورمان به خوبی تحت تاثیر سبک زندگی غرب قرار گرفته است بالا رفتن سن ازدواج و تحدید نسل می باشد که در آینده کشور ما را با تهدیدات جدی مواجه خواهد کرد.
احمدی تاکید کرد: همواره پویایی و نشاط و رمز ماندگاری یک جامعه به منابع طبیعی و نفت آن کشور نیست بلکه بقا و ثروت بزرگ نسل جوان می باشد؛ رهبری این چند سال بحث فرسوده شدن نسل را بارها تذکر داده اند و خواستار فرهنگ سازی لازم در این زمینه شده اند که متاسفانه تا به امروز کار جدی در این راستا صورت نگرفته است.
این کارشناس فرهنگی توجه به فرهنگ غربی را عامل اصلی تحدید نسل دانست و اظهار داشت: رمز بقای کشور ماندگاری بنیان خانواده است و برای حفظ این بنیان ها باید آموزش های لازم به نسل جوان داده شود.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ        

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان