۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین تازه به دولت رسیده‌ها، تازه به دوران رسیده‌ها
کد خبر: ۳۹۱۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

یادداشت روز؛

تازه به دولت رسیده‌ها، تازه به دوران رسیده‌ها

منتقدین نگران " تازه به دولت رسیده ها " هستند که با توجه به وابستگی های حزبی و جناحی، قومی، قبیله ای و فامیلی انتخاب می شوند و تاب تحمل خدمت رسانی و نوع مدیریت امثال روزبه را ندارند.

تازه به دولت رسیده‌ها، تازه به دوران رسیده‌ها
سرویس سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام روحانی رئیس جمهور دولت یازدهم با نام نهادن "تدبیر و امید" روی دولت خود و مانور روی شعار اعتدال، پا به میدان مدیریت قوه اجرایی کشور گذاشت و در این مدت شاخصه هایی که از رویکرد دولتمدارانه خود نشان داد بیشتر شبیه یک دولت گلخانه ای بوده است.
متاسفانه از زمان شروع به کار این دولت گلخانه ای برخی بی تدبیری ها در حوزه های مختلف، کشور را دچار چالش های جدی کرده است، ولی مسئولین دولت از ترس اینکه در معرض انتقاد ملت قرار بگیرند با غافل شدن از خیل گسترده مطالبات جامعه، سعی کرده اند همیشه فضای مثبتی را از عملکرد دولت نشان دهند.
۳۴۹۶۱۰_۱۲۱ از سوی دیگر وجود نقد منصفانه در یک جامعه زمینه شناسایی نقاط ضعف را برجسته کرده و رشد و تعالی را برای آن کشور به ارمغان می آرود، اما دولت یازدهم با رویکرد مستبدانه ای که نسبت به جایگاه نقد از خود نشان داده است منتقدان را با نام نهادن عناوینی چون بی سواد، بروید به جهنم، افراد ناآگاه به مسائل جهان، بی شناسنامه مورد تاخت و تاز قرار داده است و آخرین لقبی که در مراسم ۱۶ آذرماه به منتقدین اعطا شد " تازه به دوران رسیده " بود.
تا به امروز منتقدینی که دل در گروی اسلام، نظام، امام و رهبری فرزانه آن دارند ضمن اینکه به برخی از تصمیمات دولت محترم معترض هستند لیکن به حرمت تائیدات رهبری در خصوص حمایت از دولتمردان در رابطه با برخی مسائل لب فرو بسته و از دولت حمایت می کنند.
ولی در برخی از این اتفاقات عده ای از اصلاح طلبان تندرو که خود را دولت در سایه می دانند و صاحب حق در دولت جناب روحانی، مصمم هستند که دولت را در قبضه قدرت خود درآورده و حقی برای سایرین قائل نباشند، همچنین براساس اطلاعات غلطی که به رئیس جمهور ارائه داده می شود وی هم گاهی با تندروی و به کار بردن واژه هایی خاص منتقدین را سرکوب کرده تا زمینه به انزوا کشیدن آنها فراهم شود.
در مدت یک و سال اندی که از مدیریت دولت یازدهم می گذرد مواردی چون فیلترینگ رسانه های منتقد، ممانعت از حضور منتقدان در مراسمات و برخورد گزینشی با مخاطبان، توهین و برچسب گذاری روی منتقدان، ژست فرمایشی – همایشی در مبارزه با مفاسد اقتصادی، افزایش قیمت نهاده ها بدون اصلاح یارانه ها و امید دادن های واهی از نتایج مذاکرات هسته ای که از ترس دولت از تغییر دیدگاه مردم نسبت به خود نشات می‌گیرد از موارد مورد نقد دولت یازدهم می باشد.
از ابتدای شروع به کار دولت یازدهم این بحث که فضای ناامیدی باید از جامعه رخت بربندد و با اصلاح معضلات جامعه به سمت ایجاد امید به زندگی قدم برداریم شعار اصلی دولتمردان شد، اما عملکرد دولتمردان تا به امروز زمینه ای را ایجاد کرد تا مصداق های فراوانی یافت شود که نشان داد امید بدون داشتن تدبیر لازم، به ضرر منافع کشور تمام خواهد شد.
n00007322-b همچنین با وجود نامهربانی های رئیس جمهور در برخورد با دلسوزان نظام که هدفشان پیشرفت کشور در عرصه های مختلف است، دولت را تازه به دوران رسیده نمی دانیم زیرا بیش از ۷۰ درصد معاونین محترم رئیس جمهور، وزرا و معاونین پا به سن گذاشته هستند و با سابقه در قبل و بعد از انقلاب و به ویژه با سابقه ۱۶ساله در دولت سازندگی و اصلاحات و بعضا در دولت نهم و دهم حضور داشته اند.
از سوی دیگر چند ماهی است در راستای مدیرانی همچون استاندار محترم که در استان قزوین به کار گرفته شده و  برای خدمت به مردم وارد گود مدیریت اجرایی شده اند سیاست بازی های زیادی در حال انجام می باشد و هدف مخالفان ایجاد اختلال در خدمت رسانی این مدیران به استان است.
روزبه لیکن منتقدین نگران " تازه به دولت رسیده ها " هستند که با توجه به وابستگی های حزبی و جناحی، قومی و قبیله ای و فامیلی انتخاب می شوند و تاب تحمل خدمت رسانی و نوع مدیریت امثال روزبه را ندارند.
همین امر باعث شده در استان چهار طیف خود را متولی و صاحب دولت تدبیر و امید بدانند و حتی اصلاح طلبان جعلی که هنوز هم وابستگی آنان به فتنه ۸۸ و سرانشان برکسی پوشیده نیست، برای مسئولین دولتی تعیین و تکلیف می کنند و اختلاف نظر این چهار طیف در استان نقل محافل سیاسی شده است.
این تازه به دولت رسیده های گرامی بعضا با منتقدین چنان ناجوانمردانه رفتار می کنند و تغییر مدیریت های نابجائی همراه با تحقیر انحام می دهند که صدای اعتراض دوستان خود و دولت را از طریق رسانه های مکتوب و مجازی بلند کرده اند.
آقای رئیس جمهور تازه به دوران رسیده ها ۲ دسته هستند: ۱ - تازه به دوران رسیده هائی که در انقلاب از هیچ به همه چیز رسیده اند هم از نظر پست و مقام و هم از نظر تمکن مالی؛ ولی متاسفانه این افراد به همه جریانات سیاسی رسوخ نموده و بعضا از طریق رانت ها به نان و نوایی هم رسیده اند و همه ملت چشم انتظار برخورد سه قوه با استفاده از قانون " از کجا آورده ای " می باشند.
۲- اما بسیاری از آنانی که حضرتعالی به عنوان تازه به دوران رسیده ذکر فرمودید با علاقه ای که به نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری آن دارند و حتی خواستار توفیقات دولت حضرتعالی بوده و به مدیریت آن دیده احترام می نگرند.
download آقای رئیس جمهور برنامه ای شبیه سخنرانی شما در ۱۶ آذر و روز دانشجو در دانشگاه های سراسر کشور برگزار شدد و در برخی از دانشگاه ها نه تنها به مبحث استکبارستیزی این روز اشاره ای نشد بلکه حضور برخی از چهره های فتنه گر و وابسته به فتنه ۸۸ در آن نمایان بود.
البته با عملکردی که دکتر روحانی و مدیران وی در وزارت علوم و دانشگاه ها دارند این شبهه در ذهن ها تداعی می شود که اعتدال با رنگ و لعاب اصلاحات و ایجاد آشوب و بلوا در دانشگاهها و مراکز علمی همان راهی را می خواهد ادامه دهد که در دوران هشت ساله دولت اصلاحات رفت و این مراکز به حیاط خلوت جریانات سیاسی تبدیل شد.
در این روز اتفاقاتی رخ داد که دل هر علاقمند به انقلاب را جریحه دار نمود اهانت به تمثال مبارک حضرت امام (ره) در کنار توزیع گسترده عکس های سران فتنه و شعارهای نامانوس با اهداف انقلاب سر داده شد و عده ای نشان دادند به دنبال ایجاد فتنه جدیدی در دانشگاه ها می باشند .
البته سخنان رئیس جمهور در روز دانشجو قابل توجه می باشد وی در بخشی از سخنان خود تاکید دارد که دولت از دیدگاه خود در رابطه با اداره دانشگاه ها عقب نشینی نکرده و ضمن تائید چندبار گزینه های معرفی شده برای وزارت علوم که مجلس به آنها رای اعتماد نداده بود و تائید عملکرد آقای فرجی دانا که استیضاح و برکنار شده بود اعلام کرد؛ امروز آقای دکتر فرهادی همان راه را ادامه خواهد داد!!! حال با توجه به اینکه دکتر فرهادی در جلسه رای اعتماد خود فتنه را یک خط قرمز دانست و اظهارنظر صریح در رابطه با آن داشت آیا رئیس جمهور از او انتظار دارد ادامه دهنده عملکرد ناصواب مدیران قبلی باشد؟ download (1) امروز آقای رئیس جمهور به عنوان مدیر قوه اجرایی کشورمان باید درنظر داشته باشد که اگر به منتقدین و ناصحین منصف که به قول وی تازه به دوران رسیده هم هستند، میدان دهد تا بتوانند نظرات خود را بیان کنند این افراد قابل اعتمادتر خواهند بود تا اینکه وی به بیگانگانی که خوی استکباریشان نسبت به ایران اسلامی به اثبات رسیده است را میدان دهد تا با کش دار کردن مذاکرات به اهداف منفعت طالبانه خود برسند.
نگارنده: لیلا امیری انتهای پیام/۲۰۰۲/خ    

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان