۲۸/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۸ سه شنبه

صبح قزوین باید به فریضه نماز بیشتر توجه شود
کد خبر: ۳۹۱۰۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین:

باید به فریضه نماز بیشتر توجه شود

مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در شورای اقامه ی نماز این مرکز از معاونت های برنامه ساز خواست تا به فریضه ی نماز در تولید برنامه ها بیش از پیش توجه کنند.

باید به فریضه نماز بیشتر توجه شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، ابوالحسن صادقی جهانی با تحلیل و بررسی عملکرد صداوسیمای مرکز قزوین در حوزه ی نماز گفت: معاونت های برنامه ساز باید فریضه ی نماز را در دستور کار برای تولید برنامه قرار دهند که توجه به این امر از اولویت های رسانه ی استانی است.
معاونت صدای مرکز قزوین ضمن تأکید بر تولید برنامه های لحظه های آسمانی، لحظه ها ی انتظار و انعکاس نماز جمعه استان و توابع که بصورت مستمر در حال تولید و پخش می باشد نسبت به تهیه ی کارهای نمایشی در حوزه ی رادیو پیرامون موضوعات مسجد،نماز و نماز جماعت بررسی و تولید محتوا کنند.
معاونت اطلاعات و اخبار صداوسیمای مرکز قزوین نیز ضمن انعکاس و پوشش مناسب رویدادهای استان و توابع با موضوع نماز و مسجد که بطور معمول ماهیانه ۳ الی ۴ بسته ی گزارشی در حال تولید و پخش دارد را با ملاحظه ی عنصر تنوع در سوژه یابی خبر عنایت جدی نموده و برنامه ریزی نمایند.
معاونت سیمای مرکز هم ضمن اینکه تولید و پخش برنامه هایی مثل حدیث اذان، نماز جمعه و جماعت را در دستور کار دارد؛ استفاده از کارشناسان مجرب استانی پیرامون موضوع ذکر شده در برنامه های روتین مرکز همچون روز نو، خانواده و شب های روشن جایگاه نماز و مسجد را بیش از پیش تبیین نماید.
همچنین در این جلسه بر ضرورت استفاده از کارشناسان مجرب در برنامه های نماز، تولید نمایش های رادیویی با موضوع نماز، بهره گیری از عنصر تنوع در گزارشات نماز، سوژه یابی خبر با موضوع نماز و مسجد تأکید شد.
در ادامه عملکرد معاونت های برنامه ساز بررسی شد که معاونت صدا با تولید برنامه ی لحظه های آسمانی و لحظه های انتظار، انعکاس نماز جمعه ی قزوین و توابع به فریضه ی نماز می پردازد.
همچنین معاونت سیما با میان برنامه ی حدیث اذان، ضبط و پخش نماز جمعه و ضبط و پخش نمازهای جماعت به این موضوع می پردازد و معاونت اطلاعات و اخبار هم ضمن انعکاس خبر نماز جمعه قزوین و توابع ماهانه ۳ الی ۴ گزارش با موضوع نماز از شبکه های سیما و صدا پخش می کند.
سیما ضبط نماز جمعه و پخش آن ضبط نماز جماعت های استان به امامت ائمه جمعه میان برنامه ی اذان برای فضا سازی که با استفاده از ویدئوگرافیک است صدا لحظه های آسمانی و لحظه های انتظار خبر ماهانه ۳ الی ۴ گزارش از نماز و جلسات ستاد اقامه ی نماز سایر برنامه ها به فراخور رویکرد نماز دارند مثل برنامه خانواده، شب های روشن، صبح و سلام رادیو، رادیو عصرانه، گفتگوی ویژه خبری معاونت خبر هر هفته اخبار نماز جمعه قزوین و توابع را هم پخش می کند منبع: روابط عمومی صدا و سیمای قزوین انتهای پیام/۷۰۰۸

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان