۲۳/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۳ پنجشنبه

صبح قزوین پوشش ۸۰ درصدی شبکه‌های دیجیتالی در استان
کد خبر: ۳۸۹۰۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صدا و سیمای قزوین مطرح کرد

پوشش ۸۰ درصدی شبکه‌های دیجیتالی در استان

صادقی جهانی گفت: بالای ۸۰ درصد مردم استان پوشش شبکه های دیجیتالی را دارند و روستاهای منطقه الموت و آوج دارای نقاط کور است که هدف ما رفع این موارد می باشد.

پوشش ۸۰ درصدی شبکه‌های دیجیتالی در استان
ابوالحسن صادقی جهانی در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، در خصوص اینکه چرا حجم سریال ها و فیلم های تکراری در صدا و سیمای مرکز قزوین زیاد است اظهار داشت: بضاعت عملکردی صدا و سیمای هر استانی با بودجه تعلق گرفته به آن رقم می خورد و لذا این محدودیت فقط متوجه استان ها و کشور ایران نیست بلکه در همه کشورها این روال جریان دارد.
وی در ادامه افزود: پخش این حجم از سریال و فیلم به بودجه و تجهیزات گسترده نیاز دارد حتی شبکه های خارجی نیز فقط تولید کننده نیستند بلکه بهره بردار هم هستند؛ در واقع خودکفا بودن کامل در زمینه تولیدات نیازمند نویسنده قدرتمند بومی، کارگردان بومی، بودجه زیاد و نامحدود و تجهیزات کامل و با تکنولوژی روز است.
مدیرکل صدا و سیمای قزوین با تاکید بر اینکه باید به حوزه برنامه سازی نگاه واقع بینانه داشت گفت: آرمان ما رسیدن به جایگاه کامل تولیدات داخلی و بومی است در این راستا در ماه مبارک رمضان صدا و سیمای قزوین به طور کامل سه برنامه جمع خوانی قرآن، اجرای برنامه سحر به صورت زنده، برنامه افطار را روی آنتن برد که زمان و وقت زیادی را به خود اختصاص داد.
وی ادامه داد: در حال حاضر خودباوری در نیروهای صدا و سیما به وجود آمده و با همه توانشان برای پیاده شدن آرمان های مردمی به میدان آمده اند، برای نمونه در ایام محرم با کاروان عاشورا در ۱۸ نقطه شهری همراه شدیم تا پوشش کامل از عزاداری های مردم استان در نقاط مختلف داشته باشیم.
صادقی جهانی اذعان داشت: ما ۲۰ ساعت حق تولید داریم اما سازمان های دیگر می توانند با پشتیبانی از سازمان صدا و سیما این این ساعات تولید را افزایش دهند.
وی در خصوص میزان پوشش سراسری برنامه های رسانه استانی در مناطق مختلف قزوین ابراز داشت: بالای ۹۹ درصد پوشش آنالوگی و دیجیتالی در سراسر استان ایجاد کرده ایم؛ آنچه مردم به آن انتقاد دارند ایجاد بحث دیجیتال است که با کمک بعضی از سازمان ها در برخی از مراکز کلیه شبکه های دیجیتال را فراهم کرده ایم که بخش اعظم مطالبات مردمی را به خود اختصاص می دهد.
این مسئول در ادامه اضافه کرد: در حال حاضر ما مناطق اکبر آباد و بوئین زهرا و آب گرم را پوشش دیجیتالی داده ایم و پیگیر حوزه ضیاءآباد هستیم که این امکانات نیز در این منطقه ایجاد شود، مطابق برنامه پنج ساله امسال به طور قانونی قرار بود چهارشبکه در استان پوشش داده شود اما ما در حال جلوتر حرکت کردن در این راستا هستیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بالای ۸۰ درصد مردم استان پوشش شبکه های دیجیتالی را دارند و روستاهای منطقه الموت و آوج دارای نقاط کور است که هدف ما رفع این موارد می باشد تا همه مردم استان به صورت کامل از برنامه های دیجیتال بهره مند شوند.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان