۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین غربی ها بر اساس منطق خودبرتر بینی، نژاد سفید را برتر می دانند/ آمریکا به هر قیمتی اهداف خود را دنبال می کند
کد خبر: ۳۸۸۱۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

ذوالنور در مصاحبه با صبح قزوین:

غربی ها بر اساس منطق خودبرتر بینی، نژاد سفید را برتر می دانند/ آمریکا به هر قیمتی اهداف خود را دنبال می کند

کارشناس سیاسی کشور با بیان اینکه غربی ها بر اساس منطق خودبرتر بینی، نژاد سفید را برتر می دانند اذعان داشت: منطق دیگر آمریکایی ها دستیابی به منافع خودشان به هر قیمتی است که امروز هم به دنبال همان اهداف هستند.

غربی ها بر اساس منطق خودبرتر بینی، نژاد سفید را برتر می دانند/ آمریکا به هر قیمتی اهداف خود را دنبال می کند
حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص اینکه چرا نژادپرستی در آمریکا ادامه دارد اظهار داشت: ماجرای فرگوسن یادآور کشتار تاریخی سیاهان در این کشور است و در ذات آمریکایی ها وصهیونیست ها نژادپرستی نهفته است.
وی افزود: غربی ها حیات شان با نابودی دیگران شکل گرفته است و آمریکایی ها و اروپایی ها با هدف دست یافتن به منابع و معادن فراوان وارد قاره آفریقا شدند و با مردم بومی این منطقه برای منافع خودشان جنگیدند؛ از زمانی که صاحبان قدرت بر جان و مال و زندگی مردم رنگین پوست آمریکا و بومی مسلط شدند از همان زمان به بعد بین آن مردم و گروه های زیاده خواه غاصب این درگیری ها وجود داشته و امروز هم ادامه دارد.
این کارشناس سیاسی کشور با بیان اینکه غربی ها بر اساس منطق خودبرتر بینی، نژاد سفید را برتر می دانند اذعان داشت: منطق دیگر آمریکایی ها دستیابی به منافع خودشان به هر قیمتی است که امروز هم به دنبال همان اهداف هستند؛ بعد از رُنسانس و انقلاب فرهنگی در قرن ۱۶، فرد گرایی و سکولاریسم در غرب حاکم شد که نتیجه فرهنگ اومانیسم بود.
وی ادامه داد: از دوره ای که انسان محوری در مقابل خدامحوری قرار گرفت سکولاریسم در دنیا گسترش یافت لذا امروز نظام های سیاسی در غرب و آمریکا سه پایه دارد، البته در همه دنیا این مسئله برقرار است یک پایه حکومت فرهنگ و پایه های دیگر آن ثروت و اقتصاد است؛ در غرب پایه فرهنگی فردگرایی و انسان گرایی در مقابل دین محوری است.
ذوالنوری تصریح کرد: به طور طبیعی وقتی دین گرایی و خدامحوری از زندگی انسان خارج شود پایه های دیگر حکومت از آن متاثر خواهد شد از سوی دیگر پایه نظام سیاسی ریشه در لیبرال دموکراسی غربی دارد؛ امروز همچنین در نظام لیبرال دموکراسی به این صورت نیست که انتخاب و رای اکثریت جامعه مدنظر قرار بگیرد.
وی همچنین عنوان کرد: ۵۰ درصد سرمایه کل آمریکا به عنوان بزرگترین منبع ثروت در دنیا و بزرگترین اقتصاد دنیا در اختیار ۳۸۹ نفر است یعنی کمتر از ۳۹۰ نفر؛ در حقیقت همین افراد هستند که در انتخابات تاثیرگذارند و انتخابات به این صورت نیست که رئیس جمهوری با رای مستقیم مردم انتخاب شود.
این تحلیلگر مسائل خارورمیانه با بیان اینکه انتخابات آمریکا به صورت دو مرحله ای است گفت: شیوه انتخابات در آمریکا به این صورت نیست که مردم به فرد خاصی رای بدهند در حقیقت از طریق کارت های الکترال صورت می گیرد؛ بدین شکل که با بررسی شهرهای ایالت های مختلف آمریکا میزان مالیاتی که آنها پرداخت می کنند مطابق آن تعداد الکترال ها به آن منطقه تعلق می گیرد.
وی در ادامه ابراز داشت: به طور نمونه ایالت نِوادا که قمارخانه های بزرگی در آن مستقر است اگر مالیات بیشتری می دهند این ایالت کارت های الکترال بیشتری به دست می آورد؛ لذا در اینجا مشاهده می شود که رئیس جمهور براساس کارت های الکترالی است که قطب پول تعداد آن را تعیین می کند، بنابراین نظام سیاسی آمریکا براساس اراده اکثریت مردم شکل نمی گیرد.
کارشناس سیاسی کشور با تاکید بر اینکه صاحبان زر و زور و قدرت رئیس جمهور را در آمریکا تعیین می کنند ابراز داشت: وقتی رئیس دولتی بدین شکل انتخاب می شود براساس این تفکرات پایه فرهنگی و سیاسی نظام اقتصادی آنها شکل می گیرد که به نام اقتصاد سرمایه داری شناخته می شود، بنابراین در این اقتصاد هر کسی پول بیشتری داشته باشد قدرت بیشتری در دست خواهد داشت.
وی افزود: در فرهنگ سرمایه داری انسان فقیر ارزش و جایگاهی نداشته و سربار جامعه تلقی می شود زیرا کسی حکومت را اداره می کند که مالیات می دهد؛ لذا قوانین آنها به سمت پولداران و گردن کلفتان جامعه است بنابراین در چنین نظامی به این شکل نیست که همه انسانها از یک ارزش و جایگاه برخوردار باشند.
ذوالنوری تاکید کرد: به دلیل اینکه اکثریت ثروتمندان و صهیونیست ها و صاحبان قدرت سفیدپوست هستند لذا رنگین پوست ها و اقشار برای آنها ارزشی ندارند و آنها را شهروند درجه چندم جامعه می دانند؛ این زنگ هشدار برای کسانی است که آرزوی زندگی در غرب و با فرهنگ آمریکایی را دارند و گمان می کنند آنجا انسانیت و برابری برقرار است ولی چنین چیزی نیست.
وی با انتقاد از رواج الگوگیری از فرهنگ غربی اذعان داشت: امروز کشورهایی که گوی سبقت را در راستای غربی شدن در حال ربودن از دیگران هستند باید بدانند غربی ها انسانهای کشورهای دیگر را به عنوان شهروندان درجه چندم جامعه خود می دانند به همان صورت که با مردم خود را دیدگاه تبعیضانه رفتار می کنند.
این تحلیلگر مسائل خارورمیانه در پایان گفت: برخوردهای تبعیض گرایانه غرب ریشه در نوع حکومت سکولاریستی و لیبرال دموکراسی آنها دارد، همچنین نوع نگرش آنها به انسانها منفعت گرایانه است و رعایت برابری و تساوی در عملکرد آنها جایگاهی ندارد.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان