۲۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۹ چهارشنبه

صبح قزوین برجسته‌ترین اقدام مجلس تصویب اعتبار بودجه تقویت بخش سلامت و درمان است
کد خبر: ۳۸۷۷۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نماینده قزوین در مجلس:

برجسته‌ترین اقدام مجلس تصویب اعتبار بودجه تقویت بخش سلامت و درمان است

داود محمدی گفت: برجسته ترین اقدام مجلس بحث تصویب اعتبار بودجه در راستای تقویت بخش سلامت و درمان جامعه بود که در این زمینه قدم های خوبی برداشته است.

برجسته‌ترین اقدام مجلس تصویب اعتبار بودجه تقویت بخش سلامت و درمان است
داود محمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، با بیان اینکه نامگذاری سالروز شهادت آیت الله مدرس به عنوان "روز مجلس" زمینه الگوسازی برای جامعه است اظهار داشت: آیت الله مدرس به عنوان یک نماینده بی نظیر در عرصه هدایت مجلس بود که با تغییر دیدگاه مردم توانست حق امانتی را که از سوی جامعه به او سپرده شده بود به خوبی ادا کند.
وی افزود: شهید مدرس به عنوان نماینده مردم مقابل انگلیس و روسیه ایستادگی کرد و در این دوره لازم است نمایندگان مجلس شورای اسلامی با الگو گرفتن از این شخصیت بزرگوار اگر می خواهند کارنامه درخشانی داشته باشند به راه و منش این شهید عزیز تأسی کنند و با شهامت و شجاعت از حقوق ملت و اصول و ارزش های نظام دفاع کنند.
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به اقدامات مجلس اذعان داشت: برجسته ترین اقدام مجلس بحث تصویب اعتبار بودجه در راستای تقویت بخش سلامت و درمان جامعه بود که در این زمینه قدم های خوبی برداشته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر هم حوزه های دائمی بودجه را از تفضیل می گذرانیم و نمایندگان مجلس توجه ویژه ای به بخش سلامت و درمان جامعه در روستا و شهرها و شهرهای کوچک دارند به صورتی که هم از منابع هدفمندی یارانه ها و هم ارزش افزوده برای این منظور بهره گرفته شود.
محمدی ابراز داشت: مجلس همچنین در زمینه حمایت از ازدواج جوانان تسهیلات خوبی را تخصیص داده است و یکی از دغدغه های مجلس با توجه به معضلات اقتصادی چون بیکاری، گرانی، تورم که در جامعه وجود دارد توجه به وضع اقتصادی و ایجاد تحرک اقتصادی است و در راستای اِحیای سیاست های اقتصاد مقاومتی جلسات زیادی با دولت برگزار کرده ایم.
وی با بیان اینکه کارگروه هایی برای اجرایی شدن مصوبات اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است گفت: وظیفه این کارگروه ها حمایت از تولید ملی و حمایت از بخش خصوصی برای اجرایی کردن اصل ۴۴ و فرامین رهبر معظم انقلاب است که در این راستا تخصیصات و اقدامات خوبی صورت گرفته است.
نماینده مردم البرز، آبیک و قزوین خاطرنشان کرد: برای ایجا تحرک اقتصادی و رفع پروژه های نیمه تمام که اجرایی شده و بعه دلیل تنگناهای مالی دولت به سرانجام نرسیده است برنامه های خاصی در نظر گرفته ایم، این اماکن کلنگ زنی شده و برای ادامه کار به اعتبارات سنگین نیاز داشته است که از وضعیت بودجه ای دولت خارج بوده است و باید به بخش خصوصی واگذار شود.
وی واگذاری پروژه های نیمه تمام دولتی را در دو بخش واگذاری قطعی و اجاره ای برشمرد و عنوان کرد: هدف این است منابعی که از این طریق به دست می آید در همان وزارت مربوطه استفاده شود زیرا در این صورت با همین منابع می توان کاربری های جدیدی را اجرایی کنیم و در پروژه های فرهنگی، ورزشی و درمانی استفاده شود.
محمدی در پایان اذعان داشت: همچنین از سیاست های خوب دیگر مجلس ایجاد قراردادهای بیع متقابل و فایناس است که در مجلس به تصویب رسیده که برای ادامه پروژه های سنگین بتوانیم از این راهکارها پویایی اقتصادی ایجاد کنیم.
انتهای پیام/۲۰۰۲/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان