۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین مدارس اجازه دریافت هیچ هزینه ای را به اجبار از خانواده‌ها ندارند/ با خاطیان به شدت برخورد خواهد شد
کد خبر: ۳۸۲۲۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

مدارس اجازه دریافت هیچ هزینه ای را به اجبار از خانواده‌ها ندارند/ با خاطیان به شدت برخورد خواهد شد

مدیرکل آموزش و پرورش قزوین با توجه به طرح شکایت از سوی برخی اولیای دانش آموزان قزوینی گفت: مدارس اجازه دریافت هیچ هزینه ای را تحت عناوین مختلف نظیر تامین هزینه آب و برق از خانواده‌ها ندارند.

 مدارس اجازه دریافت هیچ هزینه ای را به اجبار از خانواده‌ها ندارند/ با خاطیان به شدت برخورد خواهد شد
به گزارش خیرنگار اجتماعی صبح قزوین، تعدادی از خانواده های دانش آموزان یکی از مدارس استان قزوین با دفتر پایگاه تحلیلی خبری صبح قزوین تماس گرفتند و خواستار پیگیری درخواست شان از مسئولین آموزش و پرورش شدند.
یکی از اولیای دانش آموزان این مدرسه ابتدایی که در یکی از مناطق پایین شهر قزوین قرار دارد در گفت وگو با خبرنگار صبح قزوین اذعان داشت: مدیر مدرسه فرزندانمان الزام کرده است که به دلیل اینکه هزینه برق و گاز مدرسه یک میلیون تومان شده است باید تا روز شنبه 20 هزار تومان کمک به مدرسه بیاورید تا این هزینه ها جبران شود.
این فرد معترض همچنین تاکید کرد: همیشه مسئولین آموزش و پرورش می گویند در مدارس دولتی خانواده ها نیاز نیست هزینه ای را به اجبار پرداخت کنند اما در برخی از این مدارس فرزندان ما را در فشار قرار می دهند و ما مجبور می شویم برای اینکه دانش آموزمان تحت فشار قرار نگیرد این مبالغ را به مدارس پرداخت کنیم.
در این راستا سالار قاسمی مدیر کل آموزش و رورش قزوین در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، در خصوص دریافت هزینه های غیر مرسوم در مدارس اظهار داشت: با اطلاعاتی که از سوی شما در اختیار ما قرار گرفت و پیگیری های لازم انجام شده، مدیر مدرسه ابتدایی مدنظر با رد این موضوع، دریافت هزینه های اجباری از دانش آموزان را انکار کرد.
وی افزود: مدیران مدارس اجازه دریافت هیچ هزینه ای را به صورت الزام و اجبار از خانواده های دانش آموزان ندارند و این مسئله خلاف قانون است و به شدت با متخلفین برخورد خواهد شد.
مدیر کل آموزش و پرورش قزوین تاکید کرد: کمک های دریافتی ما در مدارس فقط به صورت نامه های کمک به مدرسه است که همان کمک های مرسومی است که سالها از سوی خانواده های دانش آموزان و به صورت اختیاری به مدرسه پرداخت می شوند.
وی ادامه داد: اگر بحث پرداخت هزینه و کمکی هم باشد به شرطی قابل انجام است که در انجمن اولیا و مربیان مدارس طبق هماهنگی های دوطرفه هزینه ای را قرار بگذارند و راضی به انجام آن باشند، در غیر این صورت مسئولین مدارس اجازه ندارند هزینه آب و برق و گاز را از خانواده ها دریافت کنند.
این مسئول در پایان گفت: اگر خانواده های دانش آموزان در هر مدرسه ای از سطح استان با این عملکردها و اجبارها از سوی مدیران مدارس برای دریافت هزینه اضافی از دانش آموزان روبرو شدند می توانند با مراجعه به اداره ارزیابی عملکرد ادارات مناطق مختلف استان این موارد را گزارش دهند تا به این شکایات رسیدگی شود.
لازم به ذکر است شماره تماس و گزارش دهی به اداره ارزیابی عملکرد مرکز استان قزوین 33340556 می باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان