۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین جریان شیعه انگلیسی دنیا را از مکتب حسینی دور می سازد
کد خبر: ۳۸۱۱۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسائل مذهبی:

جریان شیعه انگلیسی دنیا را از مکتب حسینی دور می سازد

حجت الاسلام خضری با اشاره به ترفندهای غرب در تخریب چهره معرفتی واقعه عاشورا گفت: یکی از مشخصه‌های جریان شیعه انگلیسی دور ساختن دنیا از مکتب حسینی است.

جریان شیعه انگلیسی دنیا را از مکتب حسینی دور می سازد
حجت الاسلام سید مهدی خضری کارشناس مسائل مذهبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین در خصوص معرفی مباحث معرفتی عزاداری برای سید و سالار و شهیدان گفت: یکی از نکات مهم در این زمینه مواجه ما با سبک زندی مدرن و پست مدرن است در حالی که ما باید سعی کنیم در زندگیمان سبک زندگی اسلامی و اهل بیت را پیاده کنیم.
وی در ادامه اضافه کرد: برای دستیابی به زندگی‌ با سبک اسلامی باید حیات امام سوم علیه السلام و روش زندگی ایشان را به مردم معرفی کنیم و مؤلفه‌های سبک زندگی عاشورایی را پیاده کنیم.
این کارشناس با اشاره به حساسیت شناخت درست ارزش‌های واقعه عاشورا اذعان کرد: وظیفه ماست که حرکت سیدالشهدا را به عنوان یک حرکت سیاسی برعلیه طاغوت زمان خود تبیین کنیم زیرا تصور برخی از مردم این است که قیام عاشورا یک داستان تاریخی است و اگر این مدل را در نظر بگیریم امام نمی تواند به زندگی امروز ما گره بخورد.
خضری با اشاره به سخن "هیهات من الذله" امام حسین علیه السلام در واقعه عاشورا تصریح کرد: یکی از بحث‌های جهان امروز استکبار ستیزی و ظلم ستیزی است که شعار اصلی امام در روز عاشورا  بوده است.
وی در ادامه افزود: اگر ما فرهنگ عاشورا و حرکت امام را خوب تشریح کینم نتیجه این روشنگری، ایستادگی مردم در مقابل ظلم خواهد بود حتی اگر دچار خسارت‌های زیادی شوند درست مانند امام حسین علیه السلام همه هستی و خانواده خود را از دست داد اما امام علیه السلام زیر بار ظلم نرفت و ذلت را نپذیرفت.
images (11) این کارشناس اذعان کرد: عزاداری‌های ما باید در کنار احساس و عواطف موتور متحرک راه و داستان امام باشد و با عقلانیت معرفت را در هیئت‌ها تقویت کنیم.
زمانی که عقلانیت تقویت شود جایی برای قمه‌زنی و خرافات باقی نمی ماند.
خضری اضافه کرد: باید مردم را به علمای راستین شیعه ارجاع دهیم زیرا وقتی مردم اصول واقعی دینشان را از یک کارشناس موجه دینی دریافت کنند با معرفت در عزاداری‌ها حاضر می شوند، البته نه هر عالِمی که شاید لباس دینداری پوشیده باشد اما در خدمت دستگاه استکبار باشد.
وی با تاکید بر سوء استفاده دشمن از برخی از شکل‌های عزاداری در بین مردم گفت: در رأس علمای راستین ولایت فقیه، ولی امر زمان حضرت مهدی عجل الله تعالی علیه است که مردم باید مسیر حرکتشان را از این رهبری الگو بگیرند.
این مدرس در ادامه بیان کرد: اگر مردم به سمت علما، معارف اهل بیت، عقلانیت و معرفت سوق پیدا کنند دیگر راهی برای ورود آسیب‌های عزاداری پیدا نمی شود چرا که معمولا این آسیب‌ها در فضاهایی اتفاق می افتاد که ما با احساسات کار کردیم و دشمن از این احساسات سو استفاده می کند.
خضری اشاره کرد: فوکویاما دانشمند آمریکایی می گوید "قدرت شیعه به فرهنگ عاشورا و انتظار است" بنابراین دشمنان نقطه ثقل حرکت ما را دریافته‌اند و می خواهند نقطه اصلی را با این آسیب‌ها ضعیف کنند زیرا آن‌ها به درستی درک کرده‌اند که تخریب فرهنگ عاشورا ضربه زدن از داخل است نه ضربه زدن به بیرون.
این کارشناس با اشاره به ترفندهای غرب در تخریب چهره معرفتی واقعه عاشورا گفت: در جریان شیعه انگلیسی یکی از مشخصه‌هایش این است که قالب‌های عزاداری را به شکلی در می آورد که مردم دنیا به سمت شیعه متمایل نشوند و از آن فرار کنند و دنیا را از مکتب حسینی دورکنند.
92647_244 وی در ادامه سخنانش به آسیب‌های محتوایی عزاداری اشاره کرد و گفت: در بعضی از هیئت‌های ما حرکت امام را یک حرکت لیبرال دموکراسی تعبیر می کنند و می گویند امام علیه یزیدی قیام کرد که از نظر مردم مشروعیت نداشته است و لذا حرکت امام یک حرکت دموکراتیک علیه کسانی بوده است که دموکراسی را قبول نداشته‌اند و این تفسیرها تحریف قیام عاشورایی امام حسین علیه السلام است.
خضری اضافه کرد: یکی دیگر از تحریفات قیام عاشورا تفسیر این نهضت و حرکت امام حسین علیه السلام در قالب مدرنیته است.
این کارشناس تصریح کرد: تفسیر غلط دیگر این است که تنها به بعد عرفانی امام بپردازیم و از بعد حماسی، سیاسی ایشان غافل شویم و بعد فردی امام حسین علیه السلام را ببینیم.
وی در ادامه بیان کرد: اگر تنها به بعد عرفانی قیام امام حسین علیه السلام توجه شود، دیگر هیچ حرکت اجتماعی شکل نمی گیرد و روحیه انقلاب‌گری در مردم ضعیف می شود و مردم انقلابی همچون انقلاب سال 57 را رقم نمی زدند.
خضری اذغان کرد: آسیب دیگر سکولار کردن هیئت‌هاست بدین معنی که بگوئید ما به بحث‌های سیاسی کاری نداریم در حالی که حرکت امام کاملا سیاسی بوده است.
این کارشناس در خاتمه سخنانش تاکید کرد: هیئت‌ها نباید خواسته و ناخواسته در خدمت احزاب سیاسی قرار بگیرند و ابزار سیاسی احزاب و گروه‌ها نشوند و خط اصلی حرکت امام را تبیین کنند، حامی ولی فقیه خود باشند و در نوحه‌ خوانی‌ها از موسیقی‌های غربی تقلید نکنند.
انتهای پیام/9003/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان