۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین هزینه سفر به عمره ۲۵ آبان اعلام می شود/ اعزام ۷۰۰ هزار زائر به عتبات در ایام اربعین
کد خبر: ۳۸۱۰۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان حج و زیارت خبر داد:

هزینه سفر به عمره ۲۵ آبان اعلام می شود/ اعزام ۷۰۰ هزار زائر به عتبات در ایام اربعین

رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش جزئی هزینه سفر به مرحله جدید اعزام های عمره مفرده خبر داد و گفت: هزینه دقیق سفر به عمره ۲۵ آبان ماه اعلام می شود.

هزینه سفر به عمره ۲۵ آبان اعلام می شود/ اعزام ۷۰۰ هزار زائر به عتبات در ایام اربعین
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، سعید اوحدی با اشاره به انجام اینترنتی ثبت نام اعزام به عمره مفرده گفت: برای نخستین بار، امسال ثبت نام های عمره مفرده به صورت اینترنتی و از طریق سامانه fakher.
haj.
ir انجام می شود.
رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه هاستینگ این سامانه توسط فاوا انجام می شود اضافه کرد: تا کنون بیش از 220 هزار نفر در قالب 20 هزار گروه 8 تا 10 نفره در سامانه یاد شده برای اعزام به مرحله جدید عمره مفرده نام نویسی کرده اند.
وی با بیان اینکه تمامی افراد دارای فیش های عمره مفرده می توانند در سامانه فاخر ثبت نام کنند گفت: البته ثبت نام در این سامانه به منزله اعزام نیست و طبق اطلاعیه صادر شده، فعلا اعزام اولویت های یک تا 350 قطعی است.
رییس سازمان حج و زیارت یادآور شد: متقاضیان تا 25 آبان ماه برای ثبت نام در سامانه فاخر مهلت دارند و بعد از آن، بر اساس تعداد ثبت نام های صورت گرفته، اولویت های جدید را اعلام می کنیم.
به گفته اوحدی، 25 آبان ماه هزینه دقیق سفر به عمره مفرده بر اساس درجه بندی کاروان ها اعلام می شود.
وی با اشاره به فعلا برای اعزام 750 هزار نفر در مرحله جدید عمره مفرده برنامه ریزی شده است گفت: در صورت مساعد بودن شرایط در عربستان سعودی شامل کیفیت خدمات رفاهی و آداب پذیرایی از زائران، این تعداد تا یک میلیون نفر نیز قابل افزایش است.
** استقرار سه قرارگاه در مرزهای مهران، شلمچه و چزابه اوحدی همچنین به جلسه اخیر ستاد دائمی اربعین اشاره کرد و گفت: در خصوص تسهیل اعزام زائران به عتبات عالیات در اربعین حسینی(ع)، کارهای خوبی صورت گرفته و در جلسه اخیر استاندار خوزستان از محل منابع این استان متعهد شد جاده های بستان به چزابه و شلمچه به سمت مرز را که هر ساله تلفات بسیاری داشت، تعمیرو اصلاح کند.
رییس سازمان حج و زیارت گفت: همچنین مقرر شد در هر یک از مرزهای مهران، شلمچه و چزابه یک قرارگاه خدمت رسانی متشکل از سازمان حج و زیارت، بسیج و فرماندار یا نماینده استانداری تشکیل شود.
وی ادامه داد: سیاست اصلی ما در ایام اربعین امسال، کشاندن تجمع زائران از مرزها به شهرهای اصلی و فراهم کردن امکان رفاهی در شهرهای اصلی شامل اقامت و حمل و نقل است.
اوحدی با اشاره به راه اندازی سامانه اینترنتی جدید ویژع اعزام های اربعین حسینی (ع) گفت: متقاضیان اعزام به عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) می توانند از امروز ( دوشنبه) به دفاتر زیارتی زیر نظر سازمان حج مراجعه کرده و بر اساس سامانه جدید، زمان و تاریخ خروج از مرز در ایام اربعین را تعیین کنند.
به گفته اوحدی، سال گذشته 500 هزار زائر ایرانی در ایام اربعین حسینی (ع) عازم عتبات عالیات شدند که امسال پیش بینی می شود این رقم به 700 هزار نفر افزایش یابد.
منبع: ایرنا انتهای یپام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان