۱۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۹ یکشنبه

صبح قزوین ترویج آرمانهای شهدا و ارزش های دوران دفاع مقدس
کد خبر: ۳۸۰۷۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فرماندار قزوین تاکید کرد:

ترویج آرمانهای شهدا و ارزش های دوران دفاع مقدس

فرماندار قزوین بر لزوم ترویج ارزش های دوران دفاع مقدس و آرمانهای شهدا تاکید کرد.

ترویج آرمانهای شهدا و ارزش های دوران دفاع مقدس
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، سید علی موسوی در جلسه ستاد کنگره شهدا گفت: فرهنگ شهادت و ایثار نیاز امروز جامعه ماست و همه ما وظیفه داریم در جهت تحقق اهداف کنگره شهدا برای معرفی دلاورمردی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و ترویج آرمانهای شهدا تلاش کنیم .
موسوی اظهار داشت : هر خدمتی در راه معرفی شهیدان را وظیفه خود می دانیم و در جهت تحقق این موضوع باید با بهره گیری از تجربه سایر استان ها ، زمینه جمع آوری ، ثبت و ضبط و در نتیجه ترویج و نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود.
فرماندار قزوین در ادامه سادگی و اخلاص را از ویژگیهای بارز شهدا خواند وگفت : یادواره شهدا باید در نهایت سادگی و بدور از تجملات برگزار شود تا در جهت انتقال آرمانهای شهدا و دفاع مقدس به مردم به ویژه نسل جوان و آیندگان تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
دبیر ستاد کنگره شهدای شهرستان قزوین هم در این جلسه با ارائه گزارشی اظهار داشت : شهرستان قزوین در دوران دفاع مقدس یکهزارو 500 شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است که 830 نفر از آنان شهدای شهر قزوین محسوب می شوند.
به گفته ی کاظمی با توجه به راه اندازی کنگره شهدای شهرستان قزوین ، تاریخ شفاهی و آثار به جای مانده از 380 شهید شهر قزوین تاکنون مستند سازی شده است.
وی همچنین خواستار ایجاد هماهنگی بین دستگاههای مسول و خانواده شهدا و تامین امکانات لازم به منظور جمع آوری و مستندسازی آثار شهدا و ترویج فرهنگ جهاد، ایثار و شهادت شد.
در ادامه این جلسه نمایندگان دستگاههای مسول از جمله بنیاد شهید ، شورای شهر ، شهرداری قزوین و آموزش و پرورش نسبت به همکاری لازم در جهت اجرای طرح مستندسازی زندگی شهدای شهرستان قزوین قول مساعد دادند.
منبع: روابط عمومی فرمانداری قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان