۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی جانب دارانه است/ دولتمردان برسر اعتقادات انقلابی خود بمانند
کد خبر: ۳۷۹۷۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی جانب دارانه است/ دولتمردان برسر اعتقادات انقلابی خود بمانند

نماینده مردم قزوین در مجلس، گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی را جانب دارانه برشمرد و اظهارداشت: کشورهای غربی باید بدانند که طولانی کردن مذاکرات آنها را به اهداف خود نخواهد رساند.

گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی جانب دارانه است/ دولتمردان برسر اعتقادات انقلابی خود بمانند
داود محمدی در گفتگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین، در خصوص گزارش فصلی اعلام شده مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که ایران اسلامی را متهم به عدم ارائه راهکار عملی در موضوع هسته ای کرده است اظهار داشت: هشتمین دور مذاکرات هسته ای برگزار شد و مواردی چون میزان غنی سازی، رآکتور آب سنگین اراک، سایت فردو، تحریم‌ها و بازه زمانی لغو آنها و بازه زمانی اجرای توافقنامه جامع هسته‌ای از جمله موارد مورد اختلاف طرفین است.
وی افزود: کشور ما تاکنون بارها  حسن نیت خود را در مذاکرات نشان داده است و اعتقاد داریم مذاکره برای حل موضوع باید منصفانه و عادلانه باشد.
به موضوع مذاکره نگاهمان جدی است و مذاکره را برای مذاکره نمی خواهیم بلکه برای حصول توافق می خواهیم.
  محمدی یادآور شد: مطمئنا گزارشات آژانس بین المللی انرژی اتمی جانب دارانه است و این مسئله همیشه برای کشورمان به اثبات رسیده است.
تجربه نشان داده است که رویکرد مناسب و با حسن نیت ایران در مذاکرات با برخورد خوبی از سوی غربی ها مواجه نشده است و این نکته را باید تیم مذاکره کننده کشورمان مدنظر قرار دهد.
وی در رابطه با منتشر شدن شعار " یک توافق بد بهتر از عدم توافق است" تصریح کرد: شما مطمئن باشید که هیچگاه دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات هسته ای " یک توافق بد بهتر از عدم توافق  است" نخواهد بود و این شعار در دیدگاه و تفکرات انقلابی کشوری مانند ایران جایی ندارد.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس یادآور شد: همانگونه که مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود مطرح فرموده اند جمهوری اسلامی ایران دارای خطوط قرمز مشخص و معینی است و به هیچ عنوان از این خطوط قرمز عدول نخواهد نکرده و کوتاه نخواهد آمد؛ در حال حاضر این نوبت کشورهای غربی و آمریکا  است که زیاده خواهی های خود را کنار گذاشته و به حرف های خود پایند باشند.
وی در خصوص تحلیل خود از این دور مذاکرات خاطرنشان کرد: کشورهای غربی باید بدانند که طولانی کردن مذاکرات آنها را به اهداف خود نخواهد رساند  چرا که کشور ما قصد انجام هیچ گونه فعالیت غیر صلح آمیز را نداشته و از اصول عزت، اقتدار و استقلال کشور و نظام کوتاه  نخواهد آمد.
نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در پایان گفت: همچنین لازم است متذکر شوم که مذاکره می کنیم و در این موضوع جدی هم هستیم ولی نسبت به آمریکا و کشورهای 1+5 هرگز در محاسبات خود اشتباه نخواهیم کرد و تا پایان این مذاکرات حتی اگر به نتیجه دلخواه هم نرسیم بر سر اعتقادات انقلابی خود باقی خواهیم ماند و این رویه دولتمردان ما هم باید باشد.
انتهای پیام/2002/خ  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان