۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین پیکاسو، پرکار ترین نقاش تاریخ
کد خبر: ۳۷۹۳۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مروری بر زندگی یک نقاش

پیکاسو، پرکار ترین نقاش تاریخ

پابلو پیکاسو یکی از برترین و تاثیر گذارترین هنرمندان سده بیستم میلادی است. هنر مندی که او را پرکارترین نقاش تاریخ می نامند.

پیکاسو، پرکار ترین نقاش تاریخ
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، نمایشگاه پاپلو پیکاسو بعد از پنج سال بازسازی در پاریس گشوده می شود.
موزه پیکاسو در شهر پاریس بزرگترین گنجینه از آثار نقاشی و مجسمه های این هنرمند اسپانیایی است .
پس از بازسازی موزه پیکاسو حدود سه هزار مترمربع فضای نمایشگاه است و چهل سالن دارد.
این موزه حدود 5 هزار اثر هنری را در اختیار دارد و در نمایشگاهی که به مناسبت افتتاح مجدید این موزه برپا شده حدود ۴۰۰ اثر به نمایش گذاشته شده است.
آثار پیکاسو در این موزه براساس تسلسل تاریخی چیده شده است، در بالاترین طبقه موزه آثار هنرمندان دیگر مثل ماتیس، براک و فان‌دونگن نگهداری می شوند این آثار را خود پیکاسو از این هنرمندان که دوستان او بودند جمع آوری کرده بود.
در این طبقه همچنین هنرهای دستی آفریقایی و شبه جزیره ایبریا که روی ایده ها و سبک کار پیکاسو تاثیر فراوانی داشتند نگهداری می شوند پابلو پیکاسو یکی از برترین و تاثیر گذارترین هنرمندان سده بیستم میلادی است.
هنر مندی که او را پرکارترین نقاش تاریخ می نامند.
Pablo-Picasso-493x369 وی علاوه بر نقاشی و طراحی، شعر هم می سرود و پیکر تراش توانایی بود و دستی در کولاژ و سرامیک هم داشت.
هنرهای آفریقا، یونان و جزیره ایبری، تأثیر بسزایی در کارهای پیکاسو داشت.
اولین دوران کاری حرفه ای پیکاسو را «دوره آبی» نام نهاده اند چراکه استفاده از رنگ های تیره و سایه روشن های آبی در کارهایش فراوان به چشم می خورد.
خودکشی دوستش، فقری که در زندگی تجربه کرد و برخورد با گدایان و کارگران در این دوره تأثیر فراوانی بر وی گذاشت.
بیشتر کارهای پیکاسو در این دوره شامل تصاویر آكروباتها، بندبازان، گدايان و هنرمندان است.
اما کمی بعد از بهتر شدن اوضاع زندگیش در پاریس رنگ های قرمز و صورتی نیز به تابلوهایش اضافه شد به همین دلیل آثار این دوره پیکاسو را « دوره رز» نامیدند.
وی سبک پرتوکوبیسم را که برگرفته از هنر یونان، آفریقا و جزیره ایبری بود را بوجود آورد که چندان مورد توجه منتقدین نقاش زمان خود نگردید.
پیکاسو در سال 1908 به همراه "جرجیس براک" نقاش فرانسوی سبک «کوبیسم» را که متأثر از «امپرسیونیسم فرانسوی» بود بوجود آوردند.
30ae072f8ef2037b7d976f4ccf1f99fc سالهاي بعد، "پيكاسو" و "براك" تصورات ذهني بيشتري را در نقاشيهاي خود به كار بردند كه معمولاً از محيط هنركده‌ها و كافه‌ها گرفته مي‌شد.
آنها بدون كنار گذاشتن شيوه‌هاي كوبيسم تحليلي، شيوه جديدي را توسعه دادند كه «كوبيسم تركيبي» ناميده مي‌شد.
در اين سبك، با رنگهاي گوناگون تركيباتي را به وجود آوردند و در تابستان سال 1912، براك اولين مقوايي را كه چسب و گل‌رس و چيزهاي ديگر را به آن مي‌چسبانند، ساخت.
در سال 1936، جنگ داخلي اسپانيا تأثير زيادي بر پيكاسو گذاشت؛ به گونه اي ‌كه نشانه هاي آن در تابلوي «گورنيكا» به چشم مي خورد.
در اين پرده نقاشي بزرگ، بي‌عاطفگي، وحشيگري و نوميدي حاصل از جنگ به تصوير كشيده شده است.
با مشاهده آثار پیکاسو و سبک هایی که وی ابداع کرد می توان گفت که او هیچ گاه مرزی بین خیال و واقعیت قائل نبوده و همواره تصورات ذهنی خود را از اطراف بسیار استادنه و هنرمندانه آنگونه که مشاهده می دیده به تصویر می کشید.
Picasso_Uhde نقاش، شاعر، طراح صحنه، پیکرتراش، گراورساز و سرامیک کاراسپانیایی پابلو پیکاسو یکی از برترین و تاثیرگذارترین هنرمندان سده ۲۰ میلادی بود.
او به همراه ژرژ براک، نقاشو پیکرتراش فرانسوی، سبک کوبیسم را پدید آورد.
از جمله آثار مشهور او می‌توان به دوشیزگان آوینیون و گرنیکا اشاره کرد.
پیکاسو بیشتر عمر خود را در فرانسه به سر برد.
از آثار دوران اولیه کار پیکاسو موسوم به آبی شروع شده ، به آثار دوران کوبیسم می رسد، سپس تجربه های او با سبک سورئالیسم را نشان می دهد و بالاخره آثار سالهای آخر زندگی این هنرمند را نشان می دهند که به نوعی بازبینی او در تجارب و آثار قبلی بود.
انتهای پیام/8002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان