۲۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۱۷ دوشنبه

صبح قزوین هدف اصلی قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود
کد خبر: ۳۷۸۸۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

هدف اصلی قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود

استاندار قزوین گفت: هدف اصلی قیام عاشورا اصلاح دین با روش امر به معروف و نهی از منکر بود.

هدف اصلی قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، مرتضی روزبه” با بیان این مطلب صبح امروز در همایش ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر با رویکرد تکریم ارباب رجوع در سالن اجتماعات کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین گفت: شکی نیست که هدف قیام حضرت ابا عبدا.
.
.
الحسین طبق فرمایش حضرت در قالب اصلاح از طریق امر به معروف و نهی از منکر بود و این ساختار را خداي متعال در متن دین ما قرار داده است .
وی با بيان اينكه ، بسیاری از مفاهیم،ابعاد، رموز و اسرار امر به معروف و نهی از منکر هنوز براي ما كشف نشده است در ادامه افزود: هنوز برای ما رموز بسياري از اعمال واجب نيزمکشوف نشده است در حالیکه براساس متون و احادیث دینی ابعاد قضیه بسیار بالاتر است که ما به درك آن ابعاد دست نیافته ایم.
وی تصریح کد: اولین بعد امر به معروف و نهی از منکر این است که انسان را از منطق بی تفاوتی خارج می سازد و اگر در متن زندگی انسان وارد شود دیگر نمی شود انسا ن های خنثی و بی اثر در جامعه وجود نخواهد داشت.
استاندار افزود: ما بر این اعتقاد هستیم که حرکت امام حسین(ع) در راستای امر به معروف و نهی از منکربوده و ابعاد بسیار وسیعی دارد یعنی از مسایل خانواده ،جامعه،شيوه حکومتی و اصلاح جامعه و حتي جهان را نيزدر بر می گیرد.
وي بيان كرد:مقام معظم رهبري امروز، نظام مدیریتی جهان را به چالش کشیده اند و نهادهای بین المللی را مورد خطاب قرار می دهند این حرکت در راستای بعد جهانی امر به معروف و نهی از منکر است.
وی تاکید کرد: ما باید ساختار امر به معروف و نهی از منکر را در ساختار نظام اجرایی تبیین کنیم و این امر در مکان ها و موقعیت های مختلف تعریف خاصی دارد.
ولی سلامت و اصلاح وضعیت موضوع بحث ماست که باید به آن عنایت داشته باشیم.
وي افزود:هر كدام از ما برای عزاداری امام حسین (ع) به اندازه ی معرفت خود تلاش مي كنيم و به این حال و احساسات نيز افتخار می کنیم ولی این امر نباید باعث شود که ما از اصل موضوع خارج شویم زیرا هدف حضرت از قیام عاشورا به فرموده ایشان اصلاح دین اسلام بود وايشان آغاز حرکت خود را از مرکز فساد انتخاب کرد تا به ساختن یک جامعه حسینی برسد و این جامعه حسینی نیز حتماً یک ویژگی، شاخص و ضوابط و مقرراتی دارد ما باید بررسی کنیم که در ابعاد فردی، خانوادگی، اجتماعی، حکومتی، سیاسی، اخلاقی به چه میزان در مسیر و سیره حضرت امام حسین (ع) قرار گرفته ایم يانه؟ وی تاکید کرد: ظرفیت های اصلاح جامعه و اصلاح رفتاری نباید در مباحث فرعی محدود شود بلكه براساس سیره ی امام حسین (ع) باید دارای جامعه ای شاخص باشیم.
جامعه ی حسینی باید جامعه ی نمونه و ایده آل باشد و این امر باید در رفتار و منش تمامی نهادهای اداری، عمومی جامعه نمود داشته باشد.
وی افزود: حرکت انقلاب اسلامي حرکت حسینی بود و بعد از سی و پنج سال از جمهوری اسلامی نیز دستاوردهای حضوری زیادی داریم و نمونه آن شهدای بی نظیر هستند که در استان ما کم نیستند در این حوزه ها ما مدال آوریم و قهرمان هستیم و هنوز هم سر سفره ی آنها نشسته ایم ولی در حوزه های دیگر آیا اینطور هستیم؟ بلکه باید به لحاظ اداری، اجرایی، اجتماعی، اقتصادی و .
.
.
باید خود را براساس سیره ی حسینی مورد ارزیابی قرار دهیم.
وي تاكيد كرد:همراهی با نهضت امام حسین (ع) تنها نباید به نصب پرچم سیاه و برگزاری مراسم زیارت عاشورا محدود باشد بلکه مسیر را باید عمیق تر ببینیم ودرتصمیمات و تدابیری که برای جامعه انجام می دهیم امام حسین (ع) را ناظر بر رفتارهایمان بدانيم.
روزبه بیان کرد: شاخصه جامعه ی حسینی عدم وجود معضلات اجتماعی، اعتقادی و رفتاری است و در اينچنين جامعه اي خانواده هاي سست بنیان وجود ندارد.
استاندار در ادامه تاکید کرد: مشخصات جامعه حسینی و جامعه يزيدي قابل تفکیک است و مشخصه های این دو نوع جامعه را باید بسنجیم و رفتاری مطابق با سیره ی حسینی داشته باشیم.
وی تکریم ارباب رجوع را در جامعه ی حسینی لازم و ضروری دانست و در ادامه افزود: رفتار مدیران و کارمندان اگر بر پایه و براساس سیره ی حسینی باشد هیچ ارباب رجوعی ناراضی از ارادات بر نمی گردد.
وی افزود: ما اگر خودمان اراده کنیم که آدمهای متفاوتی باشیم و در مسیر امام حسین (ع) قرار بگیریم از بسیاری دچار معضلات رفتاری، فردی و اجتماعی نیز به دور خواهیم بود.
استاندار در ادامه بیان کرد: بایستی معیارهای معروف و منکر بایستی در ادارات ما مشخص شوند و حس نارضایتی مردم نیز یک منکر بزرگ است.
منبع: روابط عمومی استانداری قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان