۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین فعالیت ۲۰۰ خط تلفن برای ارتباط شبانه روزی زائران با حرم مطهر رضوی
کد خبر: ۳۷۸۶۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

فعالیت ۲۰۰ خط تلفن برای ارتباط شبانه روزی زائران با حرم مطهر رضوی

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: ۲۰۰ خط تلفن از طریق سامانه ارتباطی ۳۲۰۰۳۳۳۴ به صورت شبانه روزی پاسخگویی زائران و ارتباط گیری آنان با روضه منوره حرم مطهر رضوی است.

فعالیت ۲۰۰ خط تلفن برای ارتباط شبانه روزی زائران با حرم مطهر رضوی
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، محمود ممتازگفت: این سامانه ارتباطی ویژه کسانی است که در نقاط مختلف کشور و جهان آرزوی تشرف به حرم و استفاده از برنامه های فرهنگی آن را دارند.
وی بیان کرد : این خطوط تلفن در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان؛ امام حسین (ع) پاسخگوی همه زائران از سراسر نقاط کشور و جهان برای استفاده از برنامه های فرهنگی حرم و روضه منوره می باشد.
*تشرف 3100 دانش آموز زیارت اولی از سراسر کشور به حرم مطهر رضوی معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با همکاری وزارت آموزش و پرورش، طی پنج دوره 620 نفری، سه هزار و 100 دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه از سراسر کشور برای نخستین بار به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
ممتاز افزود: افزون بر اینکه این معاونت روزانه پذیرای 500 نفر زیارت اولی از نقاط مختلف استان خراسان رضوی و کشور است.
وی با اشاره به دیگر خدمات حوزه اماکن متبرکه به زائران حضرت رضا (ع) در سال جاری تاکنون گفت: معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی طرح زیارتی 'معین الضعفاء' را در تمامی ایام سال برگزار می کند.
وی تصریح کرد: این طرح که در ایام خاص بویژه دهه کرامت رضوی به شکل ویژه اجرا می شود، برای تشرف سالمندان ناتوان مشهدی برنامه ریزی شده است.
ممتاز افزود: از ابتدای امسال تاکنون شش هزار و 113 نفر از افراد سالمند و ناتوان از این طرح زیارتی بهره مند و در قالب گروه های مختلف به حرم مطهر رضوی مشرف شده اند.
وی بیان کرد: در این مدت قریب به سه میلیون زائر سالمند و ناتوان جسمی 232 هزار صندلی چرخدار سیار و خدمات زائربر ارائه شده است.
ممتاز گفت: در این مدت به بیش از 48 هزار زائر مریض خدمات فوریت های پزشکی ارائه و به بیش از پنج هزار زائر نیازمند امدادرسانی شده است.
وی شستشو و نظافت و مفروش کردن روزانه صحن ها و اماکن متبرکه، معطرسازی و گل آرایی، ارائه خدمات امانات و رسیدگی به امور گمشدگان، پذیرایی از یک میلیون و نیم زائر در مهمانسرای حضرت رضا (ع) را از دیگر خدمات این معاونت به زائران برشمرد.
منبع: ایرنا انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان