به گزارش سرویس اجتماعی
صبح قزوین، محمود ممتازگفت: این سامانه ارتباطی ویژه کسانی است که در نقاط مختلف کشور و جهان آرزوی تشرف به حرم و استفاده از برنامه های فرهنگی آن را دارند.
وی بیان کرد : این خطوط تلفن در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان؛ امام حسین (ع) پاسخگوی همه زائران از سراسر نقاط کشور و جهان برای استفاده از برنامه های فرهنگی حرم و روضه منوره می باشد.
*تشرف 3100 دانش آموز زیارت اولی از سراسر کشور به حرم مطهر رضوی
معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون با همکاری وزارت آموزش و پرورش، طی پنج دوره 620 نفری، سه هزار و 100 دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه از سراسر کشور برای نخستین بار به حرم مطهر رضوی مشرف شدند.
ممتاز افزود: افزون بر اینکه این معاونت روزانه پذیرای 500 نفر زیارت اولی از نقاط مختلف استان خراسان رضوی و کشور است.
وی با اشاره به دیگر خدمات حوزه اماکن متبرکه به زائران حضرت رضا (ع) در سال جاری تاکنون گفت: معاونت اماکن متبرکه و امور زائرین آستان قدس رضوی طرح زیارتی 'معین الضعفاء' را در تمامی ایام سال برگزار می کند.
وی تصریح کرد: این طرح که در ایام خاص بویژه دهه کرامت رضوی به شکل ویژه اجرا می شود، برای تشرف سالمندان ناتوان مشهدی برنامه ریزی شده است.
ممتاز افزود: از ابتدای امسال تاکنون شش هزار و 113 نفر از افراد سالمند و ناتوان از این طرح زیارتی بهره مند و در قالب گروه های مختلف به حرم مطهر رضوی مشرف شده اند.
وی بیان کرد: در این مدت قریب به سه میلیون زائر سالمند و ناتوان جسمی 232 هزار صندلی چرخدار سیار و خدمات زائربر ارائه شده است.
ممتاز گفت: در این مدت به بیش از 48 هزار زائر مریض خدمات فوریت های پزشکی ارائه و به بیش از پنج هزار زائر نیازمند امدادرسانی شده است.
وی شستشو و نظافت و مفروش کردن روزانه صحن ها و اماکن متبرکه، معطرسازی و گل آرایی، ارائه خدمات امانات و رسیدگی به امور گمشدگان، پذیرایی از یک میلیون و نیم زائر در مهمانسرای حضرت رضا (ع) را از دیگر خدمات این معاونت به زائران برشمرد.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/7008
دیدگاه ها