۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین رئیس جمهور از خطای خود توبه کند/مقایسه "حر" با فتنه گران مقایسه باطلی است/امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) تعامل با دشمن نبود
کد خبر: ۳۷۷۹۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

امام جمعه موقت قزوین:

رئیس جمهور از خطای خود توبه کند/مقایسه "حر" با فتنه گران مقایسه باطلی است/امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) تعامل با دشمن نبود

امام جمعه موقت قزوین با انتقاد از سخنان اخیر رئیس جمهور اظهارداشت: مقامات کشور در هر رده ای باید در حیطه تخصصی خود سخن بگویند و مقایسه ی حر با فتنه گرانی که قلب عاشقان حسینی را به درد آورده اند، مقایسه ی باطلی است.

رئیس جمهور از خطای خود توبه کند/مقایسه "حر" با فتنه گران مقایسه باطلی است/امر به معروف و نهی از منکر امام حسین(ع) تعامل با دشمن نبود
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی صبح قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین در خطبه های نماز جمعه با تاکید بر مطالعه و شناخت سیره ائمه اطهار (ع) اظهار کرد: حماسه ی عاشورا یک همایش بزرگ بین المللی است و لشگریان امام حسین (ع) در این روز عظیم قدرت نمایی می کنند.
وی افزود: نباید در این روز در خیابان های شهر بر طبل جهالت بکوبند و در نهضت امام حسین(ع) بدعت بوجود آورند.
مراسم های مذهبی باید از روش های ناهمسو با فرهنگ عزاداری حسینی پاک شودو صفوف نماز جماعت ظهر عاشورا باید زینت بخش مجالس عزاداری امام حسین (ع) باشد.
حجت الاسلام عابدینی در ادامه سخنان خود به سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در استان زنجان و مقایسه نابجای وی اشاره و ابراز کرد: مقامات کشوری در هر رده ای باید در حیطه تخصصی خود سخن بگویند و مقایسه ی حر با فتنه گرانی که قلب عاشقان حسینی را به درد آوردند یک مقایسه باطل در سخنان این مسئول بود.
وی افزود: حر به دورویی و نفاق با امام حسین (ع) مبتلا نشد و امام حسین نیز توبه وی را پذیرفت و حریت و آزادگی سند افتخاری است که امام حسین (ع) به حر اعطا کرد.
امام جمعه موقت قزوین همچنین خاطر نشان کرد: نباید بر امر به معروف و نهی از منکر های امام حسین (ع) نام تعامل و مذاکره با دشمن گذاشت.
در عصر کنونی هم تجربه ثابت کرده که مذاکرات هیچ خیری برای ما نداشته است.
چنانچه که می بینیم به هرچه تا کنون وعده داده شده عمل نشده است.
وی یادآور شد: پیشنهاد من به رئیس جمهور این است که با شهامت تمام از اینکه با سخن خود موجب رنجش دوستداران امام حسین (ع) شده است؛ ابراز پشیمانی کرده و توبه کند.
امام جمعه موقت قزوین در ادامه خطبه های خود عنوان کرد: شعار های امام حسین (ع) تنها مختص آن حضرت نیست بلکه بایداین شعائر سرلوحه زندگی مسلمانان باشد.
وی افزود: ماهتما گاندی رهبر سیاسی و معنوی هندی ها بود که مردم هند را در راه آزادی از استعمار انگلیس رهبری کرد.
وی در خصوص سیره امام حسین (ع) گفت: این رهبری و نجات مردم هند کار من نبود بلکه من به رسم آزادگی و سیره امام حسین (ع) عمل کردم.
این استاد حوزه و دانشگاه خاطر نشان کرد: یکی از شعار های جاویدان امام حسین (ع) که در تاریخ اسلام ماندگار شد این است که هر آنکه مانند امام حسین و دوستدار اوست؛ با یزید بیعت نمی کند.
وی در پایان تصریح کرد: امام حسین(ع) برای رسیدن به مقصد و مقصود خویش از هر کس و هرچیزی استفاده نمی کرد و این روش زندگی آن حضرت باید نسل به نسل در میان مسلمانان حفظ شده و به آن عمل شود.
انتهای پیام/ 7002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان