۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین عامل ۳۶ درصد از طلاق ها ،اعتیاد است
کد خبر: ۳۷۷۱۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مدير كل اجتماعي و فرهنگي استانداري :

عامل ۳۶ درصد از طلاق ها ،اعتیاد است

حسن کاشی گفت: براساس تحقیق های انجام شده عامل ۳۶ درصد از طلاق ها و بخش قابل توجهی از سرقت ها اعتیاد به مواد مخدر است.

عامل ۳۶ درصد از طلاق ها ،اعتیاد است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، حسن كاشي مدير كل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري و نايب رئيس كميته توسعه مشاركتهاي مردمي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان با بیان اینکه کمک برای نجات معتادان همچون اقدامات نیکوکارانه و خیرخواهانه ای چون مدرسه سازی هنوز در جامعه جا نیافتاده است در حالی که این موضوع باید به یک فرهنگ تبدیل شود، گفت:در آموزه های دینی ما نجات انسان ها دارای ارزش و ثواب فراوانی می باشد بنابراین ما باید این فرهنگ را در جامعه جا بیاندازیم.
وی در ادامه از طرح توسعه مشارکت مشارکت سازمان های مردم نهاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر را به عنوان یک طرح مناسب به منظور افزایش استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی در خصوص مبارزه با این معضل اجتماعی یاد کرد و گفت: باید این طرح به طور کامل از سوی دستگاه های مربوط اجرا و مورد توجه قرار بگیرد و به بایگانی سپرده نشود.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین باتشریح اهداف طرح توسعه مشارکت سازمان های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر گفت: این طرح می خواهد از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای ترویج فعالیت های پیشگیرانه از مصرف مواد مخدر به شکل شایسته استفاده کند.
'حسن کاشی' با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر خود تولیدکننده بسیاری از دیگر آسیب های اجتماعی همچون طلاق، سرقت و قتل، فحشا و ایدز می باشد، گفت: براساس تحقیق های انجام شده عامل 36 درصد از طلاق ها و بخش قابل توجهی از سرقت ها اعتیاد به مواد مخدر است.
این مسوول بهترین راهکار برای مصون سازی جامعه از خطرات مواد مخدر را آگاهی سازی خانواده ها و نسل جوان نسبت به آثار اعتیاد دانست و با اشاره به افزایش مصرف مواد مخدر از نوع صنعتی در سالهای اخیر بویژه در قشر جوان و نوجوان، گفت: باید با اطلاع رسانی مناسب در خصوص تبعات و آثار شوم اعتیاد برای این نسل، تقاضاها برای مصرف مواد مخدر کاهش دهیم.
وی، اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور دانست و گفت: این رویکرد به منظور فراگیر شدن همه اجزای جامعه برای مقابله با این آسیب اجتماعی صورت گرفته و تهیه و تصویب و ابلاغ طرح توسعه مشارکت سازمان های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر نیز با این هدف انجام شده است.
در این نشست، بر ایجاد زمینه های لازم به منظور فعالیت سازمان های مردم نهاد در خصوص مبارزه با مواد مخدر از طریق دستگاه های مختلف بویژه آموزش و پرروش، دانشگاه ها، بهزیستی، علوم پزشکی و نیروی انتظامی تاکید شد.
منبع: روابط عمومی استانداری قزوین انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان