۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین مسائل فرهنگی و اجتماعی استان را موضوع کار نهضت عاشورا قرار دهیم
کد خبر: ۳۷۶۴۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

استاندار:

مسائل فرهنگی و اجتماعی استان را موضوع کار نهضت عاشورا قرار دهیم

مرتضی روزبه گفت: کسانی که در مسائل سازمانی وارد شده اند و زمینه های کارکردها و سرمایه های اجتماعی را می شناسند از نهضت عاشورا برای رسیدن به اهداف فرهنگی و اجتماعی خود استفاده کنند.

مسائل فرهنگی و اجتماعی استان را موضوع کار نهضت عاشورا قرار دهیم
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین، مرتضی روزبه استاندار قزوین در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی که صبح امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد در خصوص مناسبت های مذهبی اظهار داشت: ظرفیت تشیع بسیار بالاست ولی عملکرد ما به گونه ای است که از این ظرفیت بهره نمی گیریم و قدر و منزلت آن را به درستی نمی دانیم.
وی افزود: یکی از دلایلی که رویکرد مدیریتی قوی پیدا نمی کنیم این است که از این ظرفیت ها بهره نمی بریم، در ایام محرم فضا به گونه ای است که به دلیل عشق و علاقه وافی به امام حسین(ع) تجمعات خودجوش شکل می گیرد حال اگر ما خودمان بخواهیم مردم را در فضای دیگری برای یک موضوع فرهنگی یا اجتماعی جمع کنیم چقدر باید امکانات و شرایط را در نظر بگیریم و این استقبال پر شور هم نخواهد بود.
روزبه ادامه داد: در حال حاضر وقتی این فضاها وجود دارد و مردم هم استقبال می کنند چرا ما به عنوان مدیران فرهنگی از این ظرفیت به نحو احسنت استفاده نمی کنیم تا به ابعاد عظیم این نهضت و قیام پی ببریم و آن را برای مردم تبیین کنیم؟ وی با بیان اینکه استکبار جهانی با نیروی عظیمی در حال تخریب دستاوردهای قیام عاشوراست اذعان داشت: ما به جای درک این مسائل فقط به بعد سیاسی این مسئله پرداختیم و سایر کارکردهای آن را مورد توجه قرار ندادیم و عجیب تر این است که دشمنان به صورت بسیار قوی در حال کارکردن روی این ابعاد عظیم حادثه کربلا هستند.
استاندار قزوین یادآور شد: کسانی که در مسائل سازمانی وارد شده اند و زمینه های کارکردها و سرمایه های اجتماعی را می شناسند باید این موارد را در نهضت عاشورا وارد کرده و از این زمینه برای رسیدن به اهداف فرهنگی و اجتماعی خود استفاده کنند.
وی با بیان اینکه از امروز باید به فکر آخر محرم و صفر و خروجی عملکرد فرهنگی خود باشیم تصریح کرد: برای جامعه خودمان و سالم سازی نظام حکومتی و اجتماعی، سیاسی و فرهنگی و اقتصادی چقدر توانسته ایم از ظرفیت قیام عاشورا بهره مند شویم؟ چه اشکالی دارد از امروز ظرفیت های خود را در زمینه نحوه پرداختن به عاشورا مورد سنجش قرار دهیم؟ این مسئول در ادامه گفت: وظیفه امروز این ستاد این است که از امروز خروجی عملکرد خود را در نظر بگیرد تا ضعف ها و ایرادهای آن شناسایی شود از همین حالا باید فهمید که این خروجی با نهضت قیام و اهداف آن چه مغایرت هایی دارد؟ اگر مسائل اجتماعی و فرهنگی را در دستگاه امام حسین(ع) قرار دهیم و شاخص تفکر حسینی را برای مردم تبیین کنیم بسیاری از معضلات اجتماعی و فرهنیگ ما حل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تصور ما این است که در جریان قیام امام ظرفیتی است که شمولیت جامعی دارد و هیچ کسی نیست که بگوید من از این دستگاه و مجموعه بیرون قرار دارم باید قدم اول را برای بهره بردن از این نوع نگاه ما مدیران برداریم.
عضو ستاد ساماندهی شئون مذهبی استان اذعان داشت: دشمن سرمایه ای که برای بی محتوا کردن و انحراف مجالس امام حسین(ع) به کار می برد کمتر از هزینه ای که برای بی اخلاق کردن جوانان ایران اسلامی کرده است نخواهد بود، باید مسائل فرهنگی و اجتماعی را موضوع کار نهضت امام قرار دهیم.
وی به بیان موضوعات دیگر که باید مدنظر این ستاد قرار بگیرد اشاره کرد و ابراز داشت: بحث نظافت و بهداشت و جلوگیری از آزار و اذیت برای دیگران باید مدنظر قرار بگیرد، همچنین سعی کنیم در این جلسات عزاداری بحث شیعه و سنی را مطرح نکنیم و به اختلافات دامن نزنیم، حفظ وحدت حرف اول رهبر معظم انقلاب در این جلسات است.
روزبه در پایان به جایگاه روحانیت در دستگاه دین داری اشاره و خاطرنشان کرد: روحانیت و حوزه های علمیه به دستگاه دین پیوند خورده است و انتظارات در همه زمینه ها از آنها بالاست و باید این پیوند مستحکم باقی بماند.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان