۲۰/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۸ سه شنبه

صبح قزوین وقتی خدامحوری و ساده زیستی اولین گام شروع زندگی می شود/ویرایش خبر خوب نیست
کد خبر: ۳۷۵۶۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

عقد به سبک زندگی اسلامی در محضر شهدا؛

وقتی خدامحوری و ساده زیستی اولین گام شروع زندگی می شود/ویرایش خبر خوب نیست

وقتی خدامحوری و ساده زیستی اولین گام شروع زندگی می شود/ویرایش خبر خوب نیست
به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، این روزها از مسئولین رده بالای کشور گرفته تا خانواده ها و در مرحله آخر جوانان هوشیار و با بصیرت ایرانی از وضعیت ازدواج که هر روز کم رنگ تر می شود گلایه مند هستند.
در این خبر قرار نیست که به علل کم رنگ شدن ازدواج و موانع پیش رو در این راستا اشاره ای داشته باشیم بلکه هدف این است که از یک عقد ساده و بی تکلف که در جامه عمل پوشاندن به سبک زندگی ایرانی اسلامی صورت گرفته است سخن بگوییم.
عقدی که شاهدان آن پنج تن از فرزندان بانوی بی نشان حضرت زهرا(س) از دیار گمنامان زمینی هستند گمنامانی که به راه های آسمانها بهتر از راه های زمینی آشنایی دارند.
سجاد حسامی جوان 26 ساله قزوینی، خانه و ماشین ندارد و در حال حاضر هم بیکار است و جویای کار؛ اما ایمان و تقوای او عاملی اساسی برای جواب بله گرفتن از خانواده همسرش بوده است.
این تازه داماد در گفتگو با خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین، با بیان اینکه شهدا غریب هستند اظهار داشت: علت اینکه مزار شهدای فدک را برای انجام مراسم عقدمان انتخاب کردیم این بود اولین لحظه زندگی مان با دعای شهدا شروع شود و بتوانیم از برکت وجود شهدا بهره مند شویم.
hamid-khezri-21 وی افزود: باید این فرهنگ سازی از سوی همه دوستداران شهدا در جامعه و فضای شهر نشینی امروز که رنگ معنویت در آن تبدیل به مادیات و حب دنیا شده صورت بگیرد و مردم شهدا و اهداف و آرمان هایی که این عزیزان در راه حفظ انقلاب داشتند را فراموش نکنند.
حسامی در پاسخ به اینکه چرا در این هوای نسبتا سرد به مزار شهدای فدک آمده اید اذعان داشت: این مکان فضا و حال و هوای خاصی دارد و مظلومیت شهدا در اینجا به خوبی حس می شود؛ شهدا در دوران زندگی خود افرادی ساده زیست و خدامحور بودند هدف من و همسرم هم این بود که فرهنگ دینی و مذهبی و مشی ساده زیتی شهدا را اولین الگوی زندگی خود قرار دهیم.
وی ادامه داد: در ابتدا خانواده هایمان به دلیل اینکه چون مراسم ما ساده برگزار می شود ممکن است از سوی فامیل مورد نکوهش قرار بگیرند مخالف این مدل از عقد کردن بودند؛ اما وقتی دلایل منطقی ما را دیدند راضی شدند و در این مسیر کمک حال ما شدند و فقط برای این مراسم با بزرگترهای دو خانواده در این مکان حضور پیدا کردیم.
این تازه داماد با تاکید بر اینکه زندگی را به دور از تجملات شروع خواهیم کرد یادآور شد: مهریه عروس خانم 114 سکه است و عروسی را نیز در منزل خودمان خواهیم گرفت و بعد از آن به مشهد برای پابوسی حضرت می رویم؛ جوانان نباید ازدواج کردن را سخت بگیرد و به دنبال سطح بالا برگزار کردن عروسی خود باشند عشق و علاقه از مادیات در زندگی پر رنگ تر است.
وی در پایان گفت: زندگی خودمان را با توسل به شهدا شروع کردیم و امیدوارم این فرهنگ سازی برای ازدواج ساده و بدون تکلف در محضر شهدا شکل بگیرد.
انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان