۰۲/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۸ دوشنبه

صبح قزوین رئیس جمهور منتخب باید از غرب‌زدگان اعلام برائت کند
کد خبر: ۳۶۸۶۷۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۱۵ ساعت: ۱۶:۵۸ ↗ لینک کوتاه

امام جمعه قزوین:

رئیس جمهور منتخب باید از غرب‌زدگان اعلام برائت کند

امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: استفاده از نیروهای مومن و معتقد به ارکان انقلاب و دین‌، برائت جستن از هویت گم کرده‌های غرب‌زده که همه چیز را در دستان حاکمان دیوانه آمریکا می‌بینند، مبارزه با فساد و تبعیض از رسالات یک رییس جمهور صالح است.

رئیس جمهور منتخب باید از غرب‌زدگان اعلام برائت کند
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس روایت بیعت امام حسین (ع) با یزید برای حاکمیت مدینه؛ هر رای امروز ما نوعی بیعت محسوب می‌شود لذا باید با کسی بیعت کنیم که به خدا و پیامبر اسلام(ص) اعتقاد راسخ داشته باشد.

وی افزود: نباید کاری کنیم ارتباط ما با خدا با یک بیعت غیر منطقی حذف شود باید با کسی بیعت کنیم که پای کار دین ‌و ایمان باشد‌.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: امام حسین(ع) به حاکم زمان گفت ما اهل بیت خدا و خاندان ما مسئول رسالت هستند اما کسی که انتظار دارید با او بیعت کنم یزید فاسد و شرابخوار است و به ناحق خون می‌ریزد؛ همانگونه که امروز آمریکا و انگلیس و صهیونیست‌ها مانند یزیدیان زمان ما از هر اقدامی برای کشتار مردم مظلوم کوتاه نخواهند آمد.

امام جمعه قزوین ادامه داد: یزیدیان زمان ما علاوه بر اقدامات مخفیانه، آشکارا هم جنایت کرده و بمب‌های چند تُنی برای کودک‌کشی ارسال و آشکار حمایت خود را اعلام می‌کنند.

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: امام حسین جایگاه خود و یزید را معرفی کرد و گفت هر کسی مرا دوست دارد و از جنس من است با هر کسی که از جنس یزید است کنار نخواهد آمد و بیعت نخواهد کرد، مانند کسی که اکنون در سیمای جمهوری اسلامی بگوید ما قصد داریم با فلان کشور استکباری بیعت کنیم این کار اشتباهی است و قرار نیست که نظام جمهوری اسلامی را اجانب بسپاریم؛ در همه زمان‌ها هر کس که با امام حسین علیه السلام همراه است با دشمنان وی کنار نخواهد آمد.

وی تصریح کرد: امام حسین علیه السلام بعد به تفسیر آینده پرداخت که روزگار می‌گذرد و همه خواهند فهمید که چه کسانی شایسته هستند که انسان دست بیعت به آن‌ها بدهد و خلافت آن‌ها را بپذیرد؛ این بیان حضرت در این روزها به کار ما می‌آید که درست تصمیم بگیریم.

وی تصریح کرد: برای اینکه بنده خوبی باشیم باید با دستگیری از یکدیگر برای تقوا قیام کنیم و پای کار صداقت و یکرنگی بمانیم؛ در مقابل دشمنان خدا صفوف مستحکم داشته باشیم در بین خود بذر محبت، عطوفت و همیاری، همراهی ،حمایت و دلسوزی حاکم باشد که همه از ارکان تقوا است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به آغاز سال جدید قمری و آغاز ماه محرم گفت: اکنون در سال‌های پایانی سال ۱۴۴۵هجری قمری به سر می‌بریم؛ بر اساس روایت ملاقات ریان بن شبیب با امام رضا علیه السلام در روز اول محرم؛ آن حضرت فرمود هر کس روز اول محرم روزه بگیرد و از خدا درخواست داشته باشد دعای او مستجاب خواهد شد.

امام جمعه قزوین ابراز کرد در ادامه امام رضا علیه السلام به ریان بن اشبیب فرمود اگر میخواهی ثواب شهدایی که همراه امام حسین به شهادت رسیدند به تو برسد از ته قلب بگو‌ ای کاش من هم در کربلا بودم اگر جسارت این کار را داشته باشی حقیقتا امروز هم خواهی داشت و اکنون هم اگر مسئله پیش‌آید مانند شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، شهدای امنیت حضور خواهی یافت و در ثواب آن‌ها شریک خواهی شد.

برخی کاندیدا دنیای خود را با حاکمان دیوانه غربی گره زده‌اند

آیت‌الله عابدینی اضافه کرد: هر کس به چیزی علاقه نشان دهد با همان محشور می‌شود؛ در مناظرات کاندیدایی دیدیم به غرب علاقه نشان می‌دادند و نمی‌توانستند ذلت پذیری خود را از غرب پنهان کنند لذا در قیامت همان حاکمان دیوانه غربی و سهیونیست‌های آدم‌کش محشور می‌شوند چراکه لیاقت محشور شدن با ائمه را ندارند لذا با کسانی محشور می‌شوند که دنیای خود را با آن‌ها گره زده‌اند.

وی با اشاره به آغاز دهه امر به معروف و نهی از منکر تشریح کرد: خدای متعال در قرآن بسیار بر امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرده و سفارش کرده که با رهبر و امام خود هماهنگ باشید لذا برای تحقق اهداف آن در راستای هدایت امر به معروف و نهی از منکر در ماه محرم باید از هر تریبونی در هر برزنی از این فرصت استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: امیرالمومنین (ع) در نهج‌البلاغه سفارشاتی دارند مبادا امر به معروف و نهی از منکر را ترک کنید که اگر چنین شود اتفاقات بدی خواهد افتاد و بدترین‌های شما بر شما مسلط خواهند شد؛ در دوره‌های گذشته تجربه کردیم که افرادی بر ما مسلط شدند که نه تنها هیچ دغدغه‌ای برای مردم نداشتند بلکه نسبت به اجانب ذلت‌پذیری می‌کردند.
 
امام جمعه قزوین ادامه داد: امام علی علیه السلام فرمودند منکر که می‌بینید باید نشان دهید که از آن ناراحت هستید اگر کسی منکری را ببیند و قلبش از آن ناراحت نشده، زبانش علیه منکر سخنی نگوید و در عمل هیچ واکنشی علیه منکر انجام ندهد مانند مرده زنده نما است چون انسانیت را زیر پا گذاشته نه دلش رنجونده می‌شود نه زبانش اعتراض می‌کند و نه در عمل اقدامی انجام می‌دهد.

نسبت به آن‌هایی که نسبت به سردار دل‌ها هتاکی کردند اعلام انزجار خواهیم کرد

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: ما باید در همین روزهای منتهی به انتخابات نسبت به آن‌هایی که نسبت به سردار دل‌ها هتاکی کردند؛ متنفر و منزجر باشیم باید بر زبان اظهار کنیم که از آن‌ها متنفریم و در عمل بگوییم که لیاقت هیچ گونه مسئولیتی در نظام جمهوری اسلامی را ندارند.

وی اذعان کرد: در حدیثی از امام صادق(ع) نقل شده که امر به معروف و نهی از منکر دو مخلوق از مخلوقات خدا هستند و هر کس پای کار بایستد و جوانمردانه وارد میدان شود خدا این فرد را به عزت می‌رساند همانگونه که ما دیدیم امام راحل، شهید حاج قاسم و شهید رییسی پای کار امر به معروف و نهی از منکر آمدند.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: بدترین منکر رژیم منحوس صهیونیستی و سلطه‌جویی آمریکا مستکبر است که بزرگان ما در مقابل این منکر بزرگ ایستاده‌اند.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: امام صادق(ع) فرمود هرکس امر به معروف و نهی از منکر را ضعیف کند خدا او را خار کند؛ کسانی هستند که روزی میدان‌دار بودند اما با دشمنان خدا سر سازش در پیش گرفتند، نهی از منکر و امر به معروف را نادیده گرفتند خدا آن‌ها را خار کرد.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: امام حسین علیه السلام هم مخالفت خود را به هنگام خروج از مدینه اینگونه بیان کرد؛ که تصمیم گرفتم امر به معروف و نهی از منکر کنم که امر به معروف و نهی از منکر امام حسین مبارزه با یزید آن زمان بود امروز هم امر به معروف و نهی از منکر به دشمنان خدا در این زمانه است.

وی با اشاره به واقعه قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب و حمله رضا خان به مسجد گوهرشاد یادآور شد: قتل و عام مردم مشهد برای از بین بردن عفاف و حجاب و در مقابل مقاومت کل ملت ایران؛ نقشه رضاخان که نقشه آمریکا و انگلیس بود را نقش بر آب شد که این حرکت برگ زرینی در تاریخ نهضت و انقلاب‌های اسلامی توسط مردم است.

وی در ادامه به رسالت‌های رییس جمهوری که امروز با آرای مردم انتخاب و معرفی می‌شود پرداخت و گفت: استفاده از نیروهای مومن و معتقد به ارکان انقلاب و دین‌، برائت جستن از هویت گم کرده‌های غرب زده که همه چیز را در دستان حاکمان دیوانه آمریکا می‌بینند، مبارزه با فساد و تبعیض از رسالات یک رییس جمهور صالح است.

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: رییس جمهور آینده باید ادامه دهنده راه شهید جمهور که همان راه‌اندازی کارخانجات ورشکسته، عزت بخشیدن به ایران، ایجاد وحدت و یکپارچگی بین امت اسلام بود را ادامه دهد؛ رییس جمهور جدید و هیئت دولت باید با این روحیه به میدان آیند اهتمام جدی و جهادی در استکبار‌ستیزی داشته باشند.

آیت‌الله عابدینی ابراز کرد: تقویت جبهه مقاومت که هویت و دستور خدای متعال است، اصلاح امور و زمینه سازی شرایط ظهور منجی عالم، امیدبخشی به مردم از دیگر خصوصیات یک رییس جمهور اصلح است و به جای اینکه بگوید ما بدون کمک دیگران نمی‌توانیم و اگر آمریکا لطفی به حال ما نکند ما نمی توانیم، باید بتواند با استفاده از ظرفیت‌های داخل تلاش کند.

وی در پایان گفت: رییس جمهوری که همواره ناامید و مایوس باشد نمی‌تواند یاور رهبر و ملت باشد چراکه خدا وعده داده و ما به دنبال پیروزی نهایی و صلح و آرامش برای تمام جهانیان هستیم و انتظار داریم که رییس جمهور با این روحیه خدمت خود را به مردم آغاز کند.

انتهای خبر/۱۰۰۳
 


 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان