۰۲/محرّم/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۸ دوشنبه

صبح قزوین حضور ۲۳ هزار نفری قزوینی‌ها در اولین ساعت انتخابات
کد خبر: ۳۶۸۶۶۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۱۵ ساعت: ۱۰:۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین خبر داد:

حضور ۲۳ هزار نفری قزوینی‌ها در اولین ساعت انتخابات

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: در ۵۰ دقیقه اول آغاز فرآیند رای‌گیری ۲۳ ‌هزار نفر قزوینی پای صندوق رأی آمدند.

حضور ۲۳ هزار نفری قزوینی‌ها در اولین ساعت انتخابات
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، عباس کاظمی صبح امروز جمعه 15 تیرماه در میز رسانه ستاد انتخابات استان قزوین با اعلام آغاز فرایند اخذ رای در سراسر استان قزوین اظهار کرد: اصحاب رسانه سهم بسزایی در تبیین شرایط موجود و موضوع انتخاب فرد اصلح ایفا کردند.
 
وی افزود: امروز نیز مانند دور قبلی انتخابات در راس ساعت 8 صبح همه هزار و 89 شعب را‌ی‌گیری 100 درصد آماده بودند.
 
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: استان قزوین رتبه اول آماده‌سازی و فراهم کردن شعب اخذ رای را در سراسر کشور کسب کرد که این محصول هماهنگی مجموعه نیروهای اجرایی و امنیتی در استان است.
 
وی ادامه داد: جا دارد این لحظه از همه همکاران و دست‌اندرکاران انتخابات، نیروهای اجرایی و انتظامی و پشتیبانی تشکر و قدردانی کنم.، چرا که این حجم از مسئولیت پذیری برای ما قابل ستودنی است.
 
کاظمی تاکید کرد: به همت مجموعه دست‌اندرکاران انتخابات تا به این لحظه بیش از 23 هزار نفر در 50 دقیقه اول شرکت کردند که این نوید حضوری پرشور در انتخابات را خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه براساس قانون فرایند اخذ رای ۱۰ ساعت است، اظهار کرد: این ساعت بنابر تصمیم وزارت کشور قابل تمدید خواهد بود.
 
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: قریب به 950 هزار نفر در استان قزوین حائز شرایط اخذ رای بوده و متولدین 15 تیر ماه سال 1385 به قبل می‌توانند در این انتخابات شرکت کنند و مدارک هویتی نیز مانند گذشته وی افزود: اگر فردیشامل کارت ملی و یا شناسنامه جدید که دارای کدملی است، می‌باشد.
 
وی افزود:چنانچه فردی کارت ملی هوشمند دریافت نکرده است بخ منظور اخذ رای باید شناسانامه خود را نیز به همراه داشته باشد.
 
کاظمی خاطرنشان کرد: همه افرادی که در مرحله اول انتخابات شرکت کردن، بدون هیچ محدودیتی می‌توانند در این انتخابات نیز شرکت کنند.
 
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین بیان کرد: تمامی تمهیدات و ملاحظات امنیتی در تمام شعب انتخابات اندیشیده شده، و ریزساخت‌های لازم صورت گرفته و آمادگی استان در تمامی رده‌ها بسیار بالاست.
 
وی ادامه داد: به منظور تضمین سلامت انتخابات، عکسبرداری از برگه‌های تعرفه رأی، هرگونه سوءاستفاده و همچنین انتشار آن در فضای مجازی یا به صورت عمومی ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.
 
کاظمی در خصوص شائبه‌های تغییر برخی عوامل اجرایی در پای صندوق‌‎های رای اظهار کرد: اقدامات تمامی اعضای شعب هم به صورت دیجیتال و به لحاظ کیفی رصد می شود، تعدادی شعب بودند که اعضای شعب آنها نمره و امتیاز قانونی را اخد نکرده و در مرحله دوم جایگزین شده‌اند.
 
وی افزود: این اقدامات می‌تواند به لحاظ عملکردی و عدم رعایت شرایط مورد نیاز بر سر صندوق رای باشد و یا گزارش و شائبه جانب‌داری از هر نامزدی را داشته باشد که در مرحله دوم از به کارگیری آنان معذوریم.
 
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین اظهار کرد: نگرانی‌ها و گزارشاتی از دخالت اعضای شورای اسلامی روستاها و شهرداران برخی شهرهای استان در امر انتخابات صورت گرفته است که تذکرات جدی به آنها داده شده و برای بخشی از آنان پرونده قضایی تشکیل شده است.
 
کاظمی در پایان گفت: به منظور صیانت و حفظ شانیت آراء و جلئوگیری از تخلفات میزان بازرسان را افزایش دادیم و 25 نفر بازرس ویژه استانداری را بر بخش‌های مختلف استان قرار داده‌ایم. 
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان