۲۹/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۵ جمعه

صبح قزوین در صحن شورای شهر قزوین چه گذشت؟
کد خبر: ۳۶۸۶۳۳ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۱۳ ساعت: ۱۱:۵۲ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

در صحن شورای شهر قزوین چه گذشت؟

در جلسه علنی شورای شهر؛ پنج لایحه شهرداری متعلق به کمیسیون‌های مشترک مالی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری با عمران ترافیک و امور زیربنایی و شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین، پنج لایحه شهرداری و ۱۰ لایحه عمرانی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.

در صحن شورای شهر قزوین چه گذشت؟
به‌ گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، جلسه علنی شورای شهر قزوین شامگاه «سه‌شنبه» 12 تیرماه در تالار مردم شورای شهر قزوین برگزار شد.
 
در این جلسه که با حضور اکثریت اعضای شورا و به ریاست محسن حق‌شناس، نایب رئیس شورا برگزار شد؛ پنج لایحه شهرداری متعلق به کمیسیون‌های مشترک مالی برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری با عمران ترافیک و امور زیربنایی و شهرسازی و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین، پنج لایحه شهرداری و 10 لایحه عمرانی مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت.
 
در ابتدای علنی شورای اسلامی شهر قزوین موضوع سازوکار اعطای یارانه حمایتی به سرویس مدارس در سال تحصیلی جاری در دستور کار قرار گرفت و نقاط مثبت و منفی این موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
پس از ارائه توضیحات نمایندگان سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی و مطالبات اعضای کمیسیون در این خصوص مقرر شد تا میزان سهم کسورات و خالص دریافتی رانندگان و همچنین میزان پرداختی اولیای دانش‌آموزان مشخص شود تا بتوان در جلسات آتی بر نحوه کاهش میزان پرداختی سرویس دانش‌آموزان در مدارس دولتی تصمیم‌گیری شود.

افزایش 40 درصدی نرخ سرویس مدارس نیاز به تامل دارد

مهدی مهدیخانی در این جلسه درخصوص افزایش 40 درصدی نرخ سرویس مدارس اظهار کرد: با توجه به لایحه ارائه شده میزان افزایش برای خودروهای تاکسی ۴۰ درصد و برای مینی بوس و ون ۳۵ درصد درنظر گرفته شده است، لذا می‌توانیم با این لایحه موافقت کنیم و درکنار آن بسته حمایتی برای رانندگان سرویس مدارس درنظر بگیریم و به نوعی درصدی از دریافتی اولیا بابت هزینه سرویس مدرسه را کاهش دهیم.
 
رئیس کمیسیون عمران، ترافیک و امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قزوین بیان کرد: سازمان تاکسیرانی می‌تواند تعداد خودروها و شرکت‌های پیمانکاری در حوزه سرویس مدارس را افزایش دهد تا قیمت‌ها به صورت رقابتی باشد و هزینه‌ها در مجموع کاهش داشته باشد.
 
در بخش دیگر این جلسه مشکل قرارداد پرسنل مصالح عمرانی سازمان عمران بررسی شد و مقرر شد تا مسیرهای قانونی برای برخورداری از مزایای رفاهی در قراردادهای این پرسنل صورت گیرد.
 
در این جلسه همچنین لایحه شهرداری پیرامون واگذاری حجمی نظافت رفت و روب و حمل بار برای مدت یکسال مجموعه سازمان فرهنگی ورزشی در شش مرکز تابعه به پیمانکار واجد صلاحیت مورد بررسی و تایید کمیسیون قرار گرفت‌.
 
اعضای شورای شهر قزوین همچنین با جابجایی اعتبارات پروژه ساماندهی فاز سوم نسیم شمال، ممیزی املاک به صورت فاز بندی و هزینه سرانه نگهداری معتادین متجاهر در کمپ‌های بخش خصوصی موافقت کردند.

خانه شهید بابایی آماده برگزاری مراسم تعزیه است
 
فاطمه اشدری در این جلسه اظهار کرد: متاسفانه بسیاری از طرح‌هایی که در شورا توسط اعضای شورا مطرح می‌شود، بلاتکلیف مانده است، یکی از این طرح‌ها کلنگ‌زنی خانه تعزیه چوبیندر است که با وجود اینکه از سال گذشته به دنبال آن بودیم تاکنون انجام نشده است.
 
وی ادامه داد: تنها چند روز دیگر تا آغاز ماه محرم باقی نمانده امید دارم که تا هفته آینده به منظور بهره‌مندی مردم چوبیندر و دیگر مناطق شهر قزوین از مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) در ماه محرم، این پروژه آغاز شود.
 
عضو شورای شهر قزوین در ادامه بیان کرد: خانه شهید بابایی اکنون در تملک شهرداری است، این خانه سالیان سال است که در ایام ماه محرم میزبان عزاداران حسینی است و در آن تعزیه برگزار می‌شود، در واقع شرط تملک این خانه نیز برگزاری این مراسم و مراسم روضه ماهانه است که باید به دنبال نیت مالک بوده و ان را برای برگزاری این مراسمات آماده کنیم.
 
وی در پایان گفت: از اعضای شورای شهر می‌خواهم که برای این موضوعات فرهنگی که با فرهنگ و سنن ما همخوانی مصوبه ضرب‌الاجلی تهیه کنند.
 
گفتنی است، در این جلسه دو لایحه شهرداری از کمیسیون املاک شورای اسلامی شهر قزوین بررسی و با آن موافقت شد.
 
انتهای خبر/2001
 
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان