۲۲/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۰۸ جمعه

صبح قزوین میز داغ مناظره بین نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در قزوین
کد خبر: ۳۶۸۵۳۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۲ ساعت: ۱۹:۴۹ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

میز داغ مناظره بین نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در قزوین

مناظره سیاسی نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان و اصحاب رسانه استان برگزار شد، هریک از نمایندگان به برنامه‌ها و سیاست‌های نامزدان انتخاباتی پرداخته و به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.

میز داغ مناظره بین نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در قزوین
به گزارش خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، مناظره سیاسی با حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری ظهر امروز در دانشکده علوم انسانی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد.
 
در این جلسه که با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان و اصحاب رسانه استان برگزار شد، هریک از نمایندگان به برنامه‌ها و سیاست‌های نامزدان انتخاباتی پرداخته و به سوالات دانشجویان پاسخ دادند.
 
دولت پزشکیان، دولت سوم خاتمی خواهد بود

در ابتدای جلسه فرهاد درویش سخنگوی ستاد پزشکیان در استان قزوین پیدایش انقلاب اسلامی را منوط به اجراسازی سیره علوی در جامعه دانست و اظهار کرد: از زمانی که حرکت انقلاب اسلامی شروع شد و مردم اقبال نشان دادند، حضرت علی (ع) به عنوان الگوی رفتاری و عملی معرفی شد و با این انگیزه انقلاب به پیروزی رسید.
 
وی ادامه داد: تاریخ فراز و فرودهای بسیاری داشته و علی‌رغم جانفشانی‌ها جامعه کنونی ما از حیث عدالت اجتماعی، آزادی‌های فرد و اجتماعی، تامین و... فاصله معناداری با آن نمونه آرمانی دارد، که امید است در آینده با انتخاب فرد اصلح این شکاف و فاصله پر شده و ایده‌آل نزدیک شویم.
 
سخنگوی ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان قزوین بیان کرد: آقای پزشکیان وارد این عرصه شد تا ما را از وضعیت کنونی خارج و به وضعیت مطلوب نزدیک کند، چرا که روند فعلی یک روند رو به افول است و به مراتب داریم از آرمان‌های اولیه انقلاب و ارزش‌های ملی دور می‌شویم.
 
وی درخصوص دلیل ورود جبهه اصلاحات در انتخابات پیشرو و حمایت از آقای پزشکیان اظهار کرد: صندوق رای و انتخابات برای اصلاح‌طلبان یک شاخص و معیار اساسی است، آنها معتقدند اگر جوامع به دنبال تغییر و اصلاح رویکردها هستند باید به طور مسالمت‌آمیز از طریق جلب مشارکت مردم این اصلاحات صورت بگیرد.
 
درویش ادامه داد: اصلاح‌طلبان نسبت به محافظه‌کاران، رادیکال‌ها و براندازها یک تفاوت اساسی دارند، آنها بر خلاف محافظه‌کاران محافظ وضع موجود هستند، مطالبه‌گر و عدالت جو هستند.
 
سخنگوی ستاد پزشکیان در استان قزوین بیان کرد: اصلاح‌طلبان اعتقاد دارند که نتایج نامشخص و آینده تاریک اقدامات خشن و رادیکالی براندازها هیچ تضمینی را نسبت به بهبود وضع موجود ندارد و علی‌رغم همه ناملایمات و فشارها که بر جبهه اصلاحات است بر مشی اصلاحی خود پایدار هستند.
 
وی تصریح کرد: شعارهای دکتر مسعود پزشکیان در چهار محور عدالت خواهی، تعهد در روابط بین الملل، ایجاد دولت کارآمد و توانمند و تعامل و توافق برای کاهش منازعات سیاسی خلاصه می‌شود.

درویش در پایان گفت: علی‌رغم اینکه مدام گفته می‌شود که دولت آقای پزشکیان مانند دولت آقای روحانی است، ایشان خود صراحتا بیان کردند که دولت من از نظر دیدگاه و سیاست دولت سوم آقای خاتمی است.



اقتصاد، فساد ستیزی و سیاست خارجه اولویت دولت جلیلی

در ادامه قاسم اللهیاری نماینده ستاد «سعید جلیلی» در استان قزوین برنامه‌های آقای جلیلی را حول سه محور معیشت و اقتصاد، فسادستیزی و سیاست خارجه خواند و گفت: در حوزه اقتصاد و معیشت در اولویت برنامه‌های دولت جلیلی خواهد بود و 36 برنامه مدون توسط ایشان در این زمینه تعریف شده است.
 
وی افزود: فسادستیزی و از بین بردن گلوگاه فساد جزو اولویت‌های دولت جلیلی خواهد بود و سیاست خارجی و تعامل با کشورهای مختلف جهان و منطقه که جزیی از تخصص ایشان هست نیز در اولویت قرار دارد.
 
اصلاح طلبان باید پاسخگوی وضع موجود باشند، نه مطالبه‌گر

نماینده ستاد سعید جلیلی در قزوین با اشاره به اظهارات آقای درویش بیان کرد: اصلاح طلبان مدافع وضع موجود نیستند بلکه خود پدید آورنده این شرایط هستند و باید پاسخگو باشند نه مطالبه‌گر چرا که عملا هفت دوره میزد ریاست جمهوری در اختیار آنها بوده است.
 
وی ادامه داد: اینکه کشور و پیشرفت‌های آن را نادیده گرفته و عبارت «نمی‌توانیم» را مدام تکرار کنیم، دلیل بر بی‌برنامه بودن است و گرنه کسی که خود را در معرض رای دیگران قرار می‌دهد اگر برنامه‌ای نداشته باشد، این خود نوعی خیانت است.
 
اللهیاری گفت: رشد کشور نسبت به آن برنامه‌ای که دشمن با تحریم‌های فلج کننده برای ما در نظر گرفته بسیارخوب است، امید است با استقرار یک دولت فساد ستیز و برنامه محور به قله نزدیک شویم.

 
اگر زمام حکومت به دست نااهلان بیفتد، عاشوراها در پیش است

در ادامه حسین غیاثوند نماینده ستاد تبلیغاتی «محمدباقر قالیباف» در قزوین با بیان اینکه امانت باید به دست اهل سپرده شود، اظهار کرد: اگر نتوانیم امانت جمهوری اسلامی را به اهلش بسپاریم، حوادثی شبیه عاشورا پیش خواهد آمد.
 
وی ادامه داد: همانگونه که حادثه تلخ و ماندگار عاشورا از عدم توجه امت به پیام پیامبر(ص) در غدیر خم اتفاق افتاد و مسیر تاریخ عوض شد، اگر کسانی که اهلیت ندارند زمام جامعه اسلامی را بدست بگیرند؛ عاشوراها در پیش خواهد بود.
 
نماینده ستاد تبلیغاتی محمدباقر قالیباف در قزوین بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در سالروز رحلت امام خمینی(ره) در14 خرداد، فرمودند که حماسه انتخابات، مکمل حماسه‌ بدرقه‌ شهیدان است، ملت ایران احتیاج دارد به یک رئیس‌جمهور فعال، پرکار، آگاه، معتقد به مبانی انقلاب، لذا ما باید تلاش کنیم دغدغه رهبری برآورده شود.
 
وی افزود: آقای قالیباف هم در حوزه اجرا و هم سیاستگذاری سوابق قابل ملاحظه‌ای دارد و موفقیت ایشان برای همه قابل لمس است.
 
غیاثوند تاکید کرد: ایشان در راس قوه مقننه از نزدیک در جریان برنامه‌ها و سیاست‌های کلی نظام هستند، آقای قالیباف در تدوین برنامه هفتم توسعه نقش محوری داشته و خود ضامن اجرای آن در دولت خواهند بود.
 
وی خاطرنشان کرد: اولویت ایشان در برنامه‌های دولت سیاست خارجی، اقتصاد و بهبود معیشت،  فرهنگ و خانواده است و پنج طرح فوریتی برای نجات اقتصادی ایران و افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان دارند.
 
نماینده ستاد تبلیغاتی محمدباقر قالیباف در قزوین ادامه داد: خرید مسکن کارگری، ثبات اقتصادی، تمرکززدایی از دولت، حل مشکل تولید خودرو و حمایت از تولیدات داخلی، اجرای قانون کالابرگ، ساماندهی اتباع بیگانه، تقویت محور مقاومت و... از دیگر برنامه ‌های دولت آقای قالیباف خواهد بود.
 
وی یادآور شد: همانگونه که در حادثه غدیر باید علت خروج امت اسلامی از سفارش موکد پیامبر و امر الهی را دریابیم، در اقتصاد هم باید علت‌های به وجود آمدن وضع موجود و کارشکنی برخی مسئولین را دریافت تا مشکل حل شود.


غیاثوند در پاسخ به سخنان فرهاد درویشی نماینده ستاد «مسعود پزشکیان» در قزوین بیان کرد: بیان عبارات، رادیکال، محافظه‌کار از زبان شما درست نیست، اینکه می‌گویید اصلاح طلبان به صندوق رای نزدیک‌تر هستند بر اساس کدام منطق است؟
 
شعار آقای پورمحمدی وحدت و همدلی است
 
در ادامه جلسه نوبت به هادی عباسی، رئیس ستاد انتخاباتی «مصطفی پورمحمدی» در استان قزوین رسید، وی با اشاره به تاکید آقای پورمحمدی در ایجاد وحدت و تلاش برای مشارکت حداکثری اظهار کرد: هرچند نسبت به دیگر نامزدان رزومه آقای پورمحمدی برای عامه مردم مشخص نیست، اما برنامه و محور ایشان مبتنی بر فرمایشات رهبری و خواسته مردم است.
 
وی افزود: تاکید همیشگی ایشان بر مشارکت حداکثری ، وحدت عمومی، وفاق ملی و دولت قرار است، پورمحمدی به دنبال اخلاق سیاسی بوده و درب ستاد ایشان بر روی هر جریان، تفکر و  ظرفیتی که به دنبال تعالی ایران باشد باز است.
 
رئیس ستاد انتخاباتی مصطفی پورمحمدی در استان قزوین خاطرنشان کرد: باید پرسید اکنون چقدر شرایط مشارکت حداکثری که محور تفکر آقای پورمحمدی است در جامعه فراهم است، شعار ما منطبق به خواسته مردم است.
 
عباسی در پایان گفت: اصل بر وحدت و همدلی است، در ستاد آقای پور محمدی افراد تندرو جای ندارند، چرا که ایشان محور تعادل و وحدت هستند.



اصلاح طلبان ماسکی از شعار آزادی بر چهره دارند
 
در ادامه جلسه به عنوان آخرین نماینده، جواد حبیبی رئیس ستاد انتخاباتی «قاضی زاده هاشمی» در استان قزوین با اشاره به آیات 52 الی 53 سوره مائده بیان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید: یهود و نصارا به دوستی نگیرید که اگر آنها را به سرپرستی بگیرید مانند آنها هستید و با آنها محشور خواهید شد.
 
وی ادامه داد: آقای قاضی‌زاده برای این به صحنه انتخابات آمدند که تا ادامه دهنده راه شهید رئیسی باشد، ایشان مشی شهید رئیسی را قلبا قبول دارد، در واقع دولت دوم آقای رئیسی را ایجاد خواهند کرد.
 
رئیس ستاد انتخاباتی قاضی زاده هاشمی در استان قزوین تاکید کرد: آقای قاضی‌زاده هم سابقه اجرایی دارد و هم سابقه قانون‌گذاری، ایشان سه دوره نماینده مجلس بوده و هم اینکه در بنیاد شهید کار اجرایی داشته است.
 
وی با بیان اینکه یک رئیس جمهور باید هم رای مردم را بگیرد و هم سابقه کار اجرایی داشته باشد، تاکید کرد: سابقه اجرایی یعنی هزینه، پول و محاسبات، یعنی باید به مردم جواب پس بدهد.
 
حبیبی بیان کرد: خطری هست که ما دوباره به وضعیت اسفبار دهه نود برگردیم که یکسری مسئولین ذلت‌هایی را چه به لحاظ دپیلماسی، چه مدیریتی، چه اقتصادی برای جامعه به بار آوردند.
 
وی افزود: آقای قاضی‌زاده سه سال به عنوان رئیس خانواده سه و نیم میلیون نفره بنیاد شهید بوده، سرانه درمان در زمان تحویل این بنیاد 172 هزار تومان بوده در حالی که اکنون 900 هزار تومان است.
 
رئیس ستاد انتخاباتی قاضی زاده هاشمی در استان قزوین گفت: در طی این مدت اموال بنیاد شهید بین سه دهک پایین جامعه تقسیم شد و فقر مطلق از خانواده بنیاد شهید برچیده شد، اینها سیاست‌های موفقی است که در مقیاس بزرگ هم قابل اجرا است.
 
وی با اشاره به اظهارات نماینده آقای پزشکیان در جلسه بیان کرد: اصلاح طلبان یک ماسکی از شعار آزادی بر چهره دارندکه اگر به قدرت برسند از همه دیکتاتورها دیکتاتور هستند، در اوایل انقلاب در همین استان قزوین چه سیاست‌هایی به کار گرفتند، با خانواده شهدا چطور رفتار کردند.
 
حبیبی تاکید کرد: آنها بودند که آب خوردن مردم را به برجام گره زدند و گفتند آمریکا کدخدای دنیاست، آقای قاضی زاده نه افراط را قبول دارد و نه تفریط.



فضای رقابتی را اعتقادی نکنید
 
  در دور دوم مناظره هریک از نمایندگان نظرات خود را راجع به اظهارات دیگر نمایندگان نامزدهای انتخاباتی بیان کردند، در این فرصت فرهاد درویش در رابطه به استفاده برخی نمایندگان از آیات قرآن و قیاس حادثه عاشورا با زمان اکنون گفت: ما با این روش و تفکر مخالفیم، با اینکه فضای رقابتی را به اعتقادی بکشانند مخالفیم.
 
وی درخصوص دولت سیزدهم اظهار کرد: هرچند شخصیت شهید رئیسی برای همه ما محترم است، اما ارزیابی عملکرد ایشان با شخصیت او فرق دارد، آیا واقعا در دولت سیزدهم گرهی از مشکلات مردم باز شد؟
 
دپیلماسی شهید رئیسی عزت‌آفرین بود
 
در ادامه قاسم اللهیاری بیان کرد: اصلاح‌طلبان بیش از 30 سال در راس حکومت بودند، اما به دلیل عدم وجود تفکر انقلابی و دست‌یازی به تفکر غربی مسائل گوناگون را بر سر مردم آوار کردند، حالا به فرار رو به جلو به دنبال مقصر می‌گردند.
 
وی ادامه داد: در دولت شهید رئیسی ما از زانو زدن ظریف در برابر کویت به زانو زدن بن سلمان جلوی شهید رئیسی رسیدیم، این دپیلماسی عزت‌آفرین است و آن سیاست‌های ذلیلانه بود که کشور را به این شرایط کشاند.
 
دولت‌ها صفر یا صدی نیستند
 
حسین غیاثوند هم در وقت دوم مناظره اظهار کرد: قیاس واقعه غدیر و عاشورا با شرایط امروز نه تنها قیاسی مع‌الفارق نیست، بلکه واقعیتی انکار ناپذیر است و آن تفکری این را قبول ندارد که با مبانی اسلام و انقلاب مشکل دارد، چرا که کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا.
 
وی افزود: نباید افراد و دولت‌ها را صفر تا صدی ببینیم، پس این همه خدماتی که طی این سال‌ها صورت گرفته توسط چه کسی رخ داده است.
 
غیاثوند با اشاره به شایعات مطرح شده در مورد خانواده آقای قالیباف اظهار کرد: برخی به جای اینکه عملکرد افراد را مورد نقد قرار دهند، خانواده افراد را مورد هتک قرار می‌دهند این رویه بسیار اشتباه است.
 
در ادامه جلسه جواد حبیبی با بیان اینکه آقای پزشکیان و تفکر حاکم بر جریان اصلاح‌طلبی، دچار بیماری خود تحقیری هستند، اینکه مدام بگوییم، نمی‌توانیم، نمی‌شود نوعی خود تحقیری و عدم توجه به امکانات و ظرفیت‌های موجود است.
 
انتهای خبر/2001
 
 
 
 
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان