۲۸/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۴/۱۴ پنجشنبه

صبح قزوین رئیس جمهور باید برای مسائل کشور برنامه داشته باشد
کد خبر: ۳۶۸۴۴۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۴/۳ ساعت: ۷:۷ ↗ لینک کوتاه

عضو هیات علمی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):

رئیس جمهور باید برای مسائل کشور برنامه داشته باشد

عضو هیات علمی رشته الهیات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مطرح کرد: اعتقاد به سیاست‌های کلان نظام اسلامی و داشتن برنامه عملی و علمی برای تحقق آن برای داوطلبان مسند ریاست جمهوری بسیار ضروری و لازم است.

رئیس جمهور باید برای مسائل کشور برنامه داشته باشد
داود معماری در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی«صبح قزوین»، در خصوص اهمیت حضور در انتخابات اظهار کرد: انتخابات یک وظیفه ملی است، به این خاطر که شرکت افراد می‌تواند روح نشاط و احساس مسئولیت را همیشه در جامعه زنده نگه دارد و حضور مردم در صحنه را به رخ دشمنان این ملت بکشد.
 
وی افزود: حضور در انتخابات از طرفی به معنای تایید مجدد نظام سیاسی کشور و بیعت مستمر با رهبری است و از طرفی گزینش مدیریت کلان کشور که نقش اساسی در پیش‌برد سیاست‌های اقتصادی، نظامی، فرهنگی، اجتماعی و روابط بین‌الملل دارد.
 
عضو هیات علمی رشته الهیات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) گفت: حساسیت برای شرکت در انتخابات یعنی حساسیت نسبت به سرنوشت جوانان و تلاش برای گشایش در همه امور آحاد جامعه که موضوع محوری است. حضور در انتخابات یکی از مستحکم‌ترین ابزاری است که این ملت‌ را مثل یک زره در مقابل دشمنان و مستکبران حفظ می‌کند.
 
معماری ادامه داد: در نظام سیاسی اسلام، حاکمان و مدیران جامعه علاوه‌بر مشروعیت الهی باید از مقبولیت مردمی نیز برخوردار باشند، پیامبراکرم زمانی به عنوان حاکم جامعه قادر به اعمال قدرت در جامعه شد که آحاد مردم مدینه اعم از مهاجرین، انصار، اوس و خزرج همه با ایشان به عنوان رهبر جامعه بیعت کردند.
 
وی اذعان کرد: امیرالمومنین نیز تا زمانی که مردم نسبت به حضور ایشان در صحنه سیاست و رهبری جامعه روی خوش نشان ندادند، با وجود تاکید پیامبر در غدیر، از مسند خلافت دور بود، حضور مردم امکان مدیریت و اعمال قدرت مدیران و حاکمان را تقویت می‌کند.
 
عضو هیات علمی رشته الهیات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) عنوان کرد: حضور مردم در صحنه‌ باید به گونه‌ه­ایی باشد که مشت محکمی به سینه دشمنان کوبیده شود، همین کارها است که تاکنون انقلاب را با طراوت و با نشاط نگه‌ داشته است و روح مقدس امام (ره) را خشنود خواهد کرد.
 
معماری تاکید کرد: ملت ما، باید امکان سوءاستفاده‌های تبلیغاتی را به دست دشمنان ندهند، دشمنان می‌خواهند ما در انتخابات شرکت نکنیم و انتخاباتمان چشمگیر نباشد و چنین وانمود کنند که ملت، رغبتی به انتخابات و به کارهای مربوط به مجلس و مسائل اساسی نظام ندارند.
 
وی بیان کرد: مردم باید با پرهیز از پرداختن به شایعات و امور حاشیه‌ای و اخبار بدون مبنا، با پیگیری منابع معتبر خبری و توجه به تحلیل‌های علمی و واقع‌گرایانه و سوال از گروه‌های سیاسی معتبر شناسنامه‌دار و خوشنام، به شناخت بهتر داوطلبان بپردازند.
 
استاد الهیات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در خصوص انتخاب اصلح، خاطرنشان کرد: برای داشتن انتخاب اصلح باید ملاک‌هایی را مد نظر داشت، توجه به سابقه مذهبی، اجرایی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی داوطلب یکی از معیارهای مهم است.
 
حضور افراد تنور انتخابات را گرم می‌کند 
 
معماری اضافه کرد: همچنین تایید و یا رد آن داوطلب از طرف گروه‌های مردمی، علما، اندیشمندان، فعالان سیاسی و اجتماعی می‌تواند در تشخیص مردم اثرگذار باشد و شاید آن‌ها به عمق ماجرای این داوطلبان بهتر پی‌ببرند و افراد را هم آگاه کنند.
 
وی تعهد و تخصص را جزو دو ویژگی کاندیدهای اصلح دانست و بیان کرد: کاندیدا باید فردی معتقد و پایبند به ارزش‌های اسلامی و ولایی باشد و از طرفی دارای تخصص و دانش لازم در حوزه مدیریت کلان کشور و برخوردار از سوابق مناسب در این حوزه باشد.
 
عضو هیات علمی رشته الهیات دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) مطرح کرد: اعتقاد به سیاست‌های کلان نظام اسلامی و داشتن برنامه عملی و علمی برای تحقق آن برای داوطلبان مسند ریاست جمهوری بسیار ضروری و لازم است.
 
معماری ابراز کرد: اگر افراد مختلف در جامعه، اهل فکر و اندیشه، با پرهیز از احساسی نمودن فضای انتخابات، به مباحث دوستانه و آگاهی‌بخش و امیدافزا بپردازند و شرکت در انتخابات را نه فقط تکلیف افراد، بلکه حق آن‌ها اعلام کنند، به تدریج تنور انتخابات گرم‌تر و احتمال حضور حداکثری آن‌ها بیشتر خواهد شد.
 
انتهای خبر/ ۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان