۱۰/ذو الحجة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۲۷ یکشنبه

صبح قزوین دستاوردهای سفر شهید رئیسی در قزوین چه بود؟
کد خبر: ۳۶۸۲۲۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۳/۳ ساعت: ۱۰:۷ ↗ لینک کوتاه

صبح قزوین گزارش می‌دهد؛

دستاوردهای سفر شهید رئیسی در قزوین چه بود؟

در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به قزوین حداقل ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان و نیز حدود ۲۰۰ مصوبه طی زمان حداکثر سه سال به تصویب رسید.

دستاوردهای سفر شهید رئیسی در قزوین چه بود؟
به گزارش خبرنگار حوزه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ هفتم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ بود که آیت الله سید ابراهیم رئیسی، قزوین را به عنوان بیستمین مقصد سفر استانی خود انتخاب کرد.

این روز مقارن با ایام مبارک ماه رمضان و شرایط سخت کرونایی بود به همین دلیل شرایط اجازه نمی‌داد با عموم مردم دیدار داشته باشند برای همین وزرا در جای جای استان حضور پیدا کردند تا از نزدیک با ظرفیت‌ها، مسائل و مشکلات آشنا و در جهت رفع آن گام بردارند.

یکی از دلایل رئیس جمهور شهید برای سفر به قزوین در ماه مبارک رمضان؛ نزدیکی به تهران بود تا ماه رمضان بهانه‌ای برای زیر بار مسئولیت شانه خالی کردن نباشد چرا که نه‌ تنها قزوین بلکه استان‌های نزدیک و همجوار تهران را در اولویت خود در ماه مبارک رمضان قرار داده بود.

رئیس جمهور شهید در این سفر چند ساعتی بیشتر میهمان ما نبود اما در این مدت کوتاه نیز برکات فراوانی برای استان قزوین رقم زد.

رئیس جمهور شهید به سید محرومان معروف بود؛ آری این به یک شعار و جمله ختم نمی‌شد بلکه ما این خصلت را در استان خود از نزدیک لمس کردیم که ایشان افطاری خود را با کارگران معلول شرکت فیروز همنشین شدند؛ شاید این رفتار به چشم خیلی‌ها ریا به حساب می‌آمد اما شهادت در راه خدمت به همه ثابت کرد که آیت‌الله رییسی خود واقعی‌اش بود و همین موجب جاودانگی‌اش شد.

وی در همان زمان کوتاه حضور در قزوین با استفاده از ظرفیت وزاری خود؛ بازدیدهای میدانی، شورای اداری استان قزوین و نشست با اصحاب رسانه توانست گزارش جامعی از مسائل و مشکلات استان طبقه‌بندی و رسیدگی کند.

در این سفر یک هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان به بیمارستان‌های قزوین اختصاص یافت تا بخشی از مسائل و مشکلات حوزه درمان حل شود که تکمیل بیمارستان ۷۰۰ تخت‌خوابی در اولویت این پروژه قرار داشت.
در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به قزوین حداقل ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار برای توسعه استان و نیز حدود ۲۰۰ مصوبه طی زمان حداکثر سه سال به تصویب رسید.

آبرسانی به شهر آبیک از سد طالقان؛ مشکلی که سال‌ها مردم از آن رنج می‌بردند در نهایت با قدوم مبارک آیت‌الله رئیسی و اختصاص بودجه ۷۰۰ میلیاردی مرتفع شد.

رسیدگی و تکمیل‌ طرح‌های نیمه تمام دولت قبل از رویکردهای اصلی آیت‌الله رئیسی بود چون هدف وی رفع مشکلات و هزینه به‌جا در جهت رفاه مردم بود؛ گرچه افرادی هستند که تکمیل پروژه‌ها را به پای دولت قبل می‌نویسند اما شهید جمهور هدفی والاتر از اعداد و ارقام داشت.

افتتاح فرودگاه و تصویب منطقه ویژه کشاورزی در تاکستان، تجهیز و توسعه پایدار آب و خاک دشت قزوین، تسریع در ارائه مجوز ساخت بیمارستان هزار تختخوابی، تکمیل فاز اول جاده قزوین-الموت- تنکابن، تکمیل شبکه‌های آبرسانی و تصفیه خانه فاضلاب در مناطق روستایی شهری باقی مانده، ، تکمیل سدهای بالاخانلو و نهب و شبکه آبیاری آن، احداث راه های روستایی و آغاز نهضت گازرسانی و برق رسانی به روستاها، تکمیل پروژه‌های آموزشی و کلاس‌های درس و باشگاه‌های ورزشی در شهرها و روستاها از پروژه‌های کلیدی مصوبات سفر در استان قزوین به شمار می‌رود که بخشی از آن‌ها اجرا و برخی هم در حال پیگیری است.

رئیس جمهور شهید شخصی نبود که اهل وعده و وعید باشد بلکه سعی می‌کرد وعده‌هایش را عملی کند در همین راستا بود که معاون اجرایی رییس جمهور 24 مهر برای پیگیری مصوبات سفر رییس جمهور به استان قزوین سفر کرد.

به گفته مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری قزوین تا به امروز ۸۰ درصد مصوبات سفر انجام شده و ۲۰ درصد مابقی نیز در دست اقدام است.

امسال دو سال است که از سالروز سفر رئیس جمهور شهید به استان قزوین می‌گذرد؛ استاندار از آمادگی برای سفر دوم رئیس جمهور به استان خبر می‌داد و ما همچنان چشم به راه رئیس جمهور مردمی و شهید راه خدمت خواهیم ماند.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد...
انتهای پیام/۱۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان