۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین افتتاح ۴ خانه هلال جدید در استان قزوین
کد خبر: ۳۶۸۰۷۷ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲۰ ساعت: ۱۵:۴۸ ↗ لینک کوتاه

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین خبر داد:

افتتاح ۴ خانه هلال جدید در استان قزوین

سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: برگزاری مانور مشترک با دستگاه‌های خدمات‌رسان، تجلیل از بانوان هلال، افتتاح چهار خانه هلال در شهرستان‌های البرز و تاکستان و همچنین اعزام کاروان سلامت به ناحیه شهری مهرگان از عمده برنامه‌های هفته هلال احمر است.

افتتاح ۴ خانه هلال جدید در استان قزوین
به گزارش خبرنگار حوزه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، ناصر صبوری غیاثوند در نشست خبری که صبح امروز در سالن جلسات ستاد جمعیت هلال احمر استان قزوین با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین وظیفه این جمعیت به عنوان ریاست کمیته خدمات امدادی و نجات ستاد اجرایی خدمات سفر؛ یاری رساندن به مصدومان و متاثران ناشی از حوادث و سوانح به ویژه تصادفات جاده‌ای بود که متخصصان، نجاتگران و امدادگران تمام سعی و توان خود را برای پاسخگویی هرچه بهتر و بیشتر به این عزیزان به کار گرفتند. 
 
وی افزود: معاونت امداد و نجات وظیفه خدمت‌رسانی خود را در ایام طرح نوروزی که مقارن با ماه مبارک رمضان بود با کیفیت و جدیت بیشتری دنبال کرد و کاهش آسیب و تلفات به نسبت مدت مشابه سال قبل موید همین مطلب است.
 
سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: نیروهای امدادی استان قزوین در ایام عید نوروز در پایگاه‌ها و پست‌های ثابت و سیار همواره در حال خدمت‌رسانی بودند و از زمان آغاز طرح تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ نیروهای امدادی مستقر در پایگاه‌های ثابت، موقت و سیار در حوزه امداد و نجات در محورهای مواصلاتی آماده خدمت‌رسانی بودند.
 
این مسئول ادامه داد: در طول این ایام ۱۵ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت، سه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای موقت و یک پایگاه کوهستان، امداد هوایی، تیم جستجو و نجات با سگ‌های زنده یاب، تیم واکنش سریع برادران و خواهران و همچنین ۹ مرکز پاسخگویی ERC و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات EOC؛ در طول ایام نوروز خدمات خود را در طرح امداد و نجات نوروزی به مسافران این استان ارائه کردند.
 
صبوری غیاثوند ابراز کرد: همچنین روزانه ۱۲۵ نفر از نجاتگران و کارکنان جمعیت استان نیز به صورت شبانه روزی به همراه ۱۵۹ پیراپزشک با به کارگیری ۱۴۲ دستگاه خودروی سبک و سنگین شامل آمبولانس، خودروهای نجات، خودروهای کمک‌دار، یک فروند بالگرد و .... در طرح امداد و نجات نوروزی ارائه خدمات کردند. 
 
وی مطرح کرد: تعداد مراجعه بیماران استان به مراکز داروخانه هلال احمر قزوین در سال ۱۴۰۲، ۱۵۱ هزار و ۲۱ مورد بود که در این رابطه ۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال نیز فروش دارو صورت گرفت که این میزان رقم قابل توجهی است، داروخانه هلال احمر قزوین جنبه بین‌المللی دارد و می‌تواند در راستای رفع تحریم‌ها هم مؤثر باشد.
 
سرپرست جمعیت هلال احمر استان اذعان کرد: جمعیت هلال احمر استان قزوین بحث توانبخشی را در اولویت کار خود قرار می‌دهد و امید دارد با هماهنگی‌ها و تلاش‌ها بتواند مرکز توانبخشی خود را در آوج تقویت کند و در کل وظیفه اصلی سازمان هم خدمت رسانی در بیرون از شهر است و در مواقع ضروری و نیاز فعالیت درون شهری هم دارند.
 
افتتاح فاز نخست مرکز پشتیبانی هلال احمر در انجیلاق 
 
این مسئول عنوان کرد: بیمه دی که مربوط به خانواده محترم ایثارگران است به هفت هزار و ۶۴۳ خدمات ارائه کرده است، انجام فیزیوتراپی برای یک هزار و ۲۴۸ بیمار که با ۱۴ ۷۹۳ جلسه صورت گرفت که از این تعداد ۴۲ نفر مرد و یک هزار و ۶ نفر خانم صورت گرفت. ۳۶۹ مورد کار درمانی ۲۱ مورد گفتار درمانی با ۵۴ جلسه صورت گرفت که ۱۲ مورد مرد و ۹ مورد خانم بودند.
 
صبوری غیاثوند تصریح کرد: استفاده از ۹۷ مورد واکسن و ۲۸ مورد پروتز درمانی و ۹۰۰ مورد معاینات حجاج و ۷۰۲ مورد نوار قلب و ۲۲۴ مورد مشاوره و ۲۲ مورد مامایی از دیگر اقدامات جمعیت هلال احمر قزوین در سال ۱۴۰۲ است.
 
وی تشریح کرد: جمعیت هلال احمر استان در بخش الموت شرقی درمانگاهی داشت و زمین ۳ هزار متر مربعی که از دانشگاه علوم پزشکی پس گرفته شد تا جمعیت بتواند خدمت‌رسانی خود را گسترده‌تر کند، علاوه بر این بیمارستان قدس و کوثر قزوین هم از املاک جمعیت هلال‌احمر محسوب می‌شود که کاربری آن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد و در این زمینه بحثی هم بین دستگاه‌ها وجود ندارد.
 
سرپرست جمعیت هلال احمر قزوین یادآور شد: همچنین با شرکت سرمایه‌گذاری هلال رایزنی صورت گرفته است تا فضای محوطه حیاط هلال‌احمر هم به نحو مطلوبی به بهره‌برداری برسد و هم اکنون هم سه‌ هزار نفر در ۱۲ رشته ورزشی با ۳۲ مربی در مجموعه‌های ورزشی هلال احمر مشغول به تمرینات ورزشی هستند و هفت دستگاه اجرایی هم با جمعیت همکاری دارند.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: افتتاح فاز نخست مرکز پشتیبانی هلال احمر در انجیلاق، آغاز فعالیت ملک تازه پس گرفته شده در الموت شرقی، افتتاح دو یونیت دندانپزشکی جنب داروخانه هلال احمر، برگزاری مانور مشترک با دستگاه‌های خدمات‌رسان، تجلیل از بانوان هلال، افتتاح چهار خانه هلال در شهرستان‌های البرز و تاکستان و همچنین اعزام کاروان سلامت به ناحیه شهری مهرگان از عمده برنامه‌های هفته هلال احمر است.
 
صبوری غیاثوند تاکید کرد: برگزاری مانور مشترک بین دستگاه‌های امدادرسانی در ۳۰ اردیبهشت با حضور مسئولین در لشکر ۱۶ زرهی استان برگزار می‌شود که تاکید این مانور، هماهنگی دستگاه‌ها است که بتوانیم در کنار هم آمادگی لازم را در حوادث و بحران‌ها داشته باشیم. 
 
وی افزود: بحث کاروان سلامت هم جز اقدامات مهم است که در سطح استان به مدت دو روز در مهرگان اتفاق می‌افتد چرا که در مهرگان و حاشیه استان‌ها معضلات بسیاری وجود دارد و قصد داریم خدمت‌رسانی ها را در تمامی این سطوح گسترده کنیم.
 
سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین اضافه کرد: در عرصه فراخوان کمک به مردم مظلوم فلسطین، ۱۰۰ داوطلب وجود دارد که در این خصوص ۴۶۵ نفر روز، به ارزش یک میلیارد و ۴۳۹ میلیون و ۷۱۹ هزار ریال کمک‌های نقدی جمع آوری کردند، و در سال گذشته ۹۸۶ نفر به میزان چهار هزار و ۲۲۵ نفر روز، به مناطق محروم استان قزوین در قالب کاروان سلامت اعزام شدند و ۶ هزار و ۱۰۵ نفر از این خدمات بهره‌مند شدند.
 
این مسئول داشتن تجهیزات را بسیار حائز اهمیت دانست و بیان کرد: ما مسئله بانک امانت را در اولویت قرار می‌دهیم که در مواقع ضروری مردم بتوانند خود را از خطر دور کنند، خوشبختانه تهران هم در این خصوص در حال پیگیری است تا این بانک با تجهیزات کامل شودو تعداد اقلامی که از بانک امانات به مردم داده شده است یک هزار و ۲۵۰ فقره بوده است.
 
صبوری‌ غیاثوند ادامه داد: در ماه مبارک رمضان پویش هلال رحمت را داشتیم که یک هزار و ۷۳۳ نفر از سبدهای معیشتی توزیع شده برخوردار شدند، تعداد داوطلبان مشارکت کننده در این طرح‌ها یک هزار و ۱۹۹ نفر بود، تعداد جوانان مشارکت کننده یک هزار و ۳۴۴ نفر بود و انجام عملیات نجات و ارائه خدمات امدادی به ۱۱۰ مورد رسید. 
 
6 هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر استان قزوین وجود دارد
 
وی با اشاره به وجود ۱۰۵ خانه هلال در استان قزوین، افزود: با کمک این خانه‌ها سه‌ هزار و ۱۳۸ داوطلب آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و همچنین پنج‌ هزار سرباز وظیفه نیز در پادگان شهید جوادنیا از آموزش‌های هلال‌احمر برخوردار شدند، سال گذشته مباحث درسی از قبیل تعمیر تلفن همراه، مذاکره تجاری و مدیریت بحران در این مرکز آموزش علمی کاربردی هلال‌احمر ارائه داده شد.
 
سرپرست جمعیت هلال احمر مطرح کرد: خانه هلال، جمعیت هلال احمر کوچک است که سعی داریم با گسترش آن در مناطق محروم و کم برخوردار خدمات‌رسانی را بهتر انجام دهیم و در حد امکان سعی کنیم مشکلات جاده‌ای و دسترسی نداشتن به برخی اقلام دارویی را برطرف کنیم، این نکته هم قابل بیان است که از همین الان این ستاد در حال رایزنی و هماهنگی مراسم اربعین است که مانند سال گذشته جمعیت هلال احمر در عراق حضور پیدا کنند و تا حد ممکن به مردم عزیز خدمت‌رسانی کنند.
 
این مسئول عنوان کرد: به طور ثبتی ۶ هزار داوطلب در جمعیت هلال احمر استان قزوین وجود دارد که از این تعداد ۵۰۰ نفر فعال هستند و مابقی در صورت نیاز ر محل حضور پیدا می‌کنند و آماده خدمت‌رسانی هستند، آموزش‌ها هم در سه مرحله صورت می‌گیرد و آموزش‌های همگانی، تخصصی و آموزش مجدد خود کارکنان انجام می‌شود. بیش از ۵ هزار سرباز در این دوره‌ها هم آموزش دیدند و ما بیش از آن چیزی که به ما ابلاغ شده بودیم این آموزش ها را گسترده کردیم.
 
صبوری غیاثوند اظهار کرد: فعالیت با دانشجویان خارجی هم از برنامه‌های جمعیت هلال احمر است، با هماهنگی‌هایی که با دانشگاه جامع علمی کاربردی صورت می‌گیرد قصد داریم این آموزش‌ها را به فضای دانشگاهی منتقل کنیم و جذب دانشجوها را گسترده‌تر کنیم و این آموزش‌ها در سطوح جامعه پخش کنیم، قابل ذکر است که سه هزار و ۱۹۴ دوره آموزشی در یک سال اخیر برگزار کردیم که نسبت به مدت مشابه سال‌های قبل افزایش سه برابری داشته است.
 
وی در خصوص پروژه انجیلاق گفت: با گذشت ۱۰ سال با همت دوستان عزیز که یک مرکز پشتیبانی عملیاتی طراحی شده در انجیلاق وجود داشت که بنا است در هفته هلال احمر فاز بعد از مدتی طولانی یک آن افتتاح شود، تاکنون ۶۰ میلیارد تومان هزینه برای این طرح شده است. 
 
سرپرست جمعیت هلال احمر استان قزوین در پایان بیان کرد: پروژه انجیلاق ۱۰ هکتار است و و برای افتتاح کل این پروژه اعتباری بر ۴۰۰ میلیارد نیاز است که تاکنون بنا است فاز یک افتتاح شود و امید داریم که فاز دو هم امسال برای خدمت‌رسانی افتتاح کنیم. این طرح فقط مخصوص استان خودمان نیست در صورت نیاز به مابقی استان‌ها خدمت‌رسانی می‌شود.
 
 
انتهای خبر/۲۰۰۵

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان