۱۲/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۱ دوشنبه

صبح قزوین برخورداری ۱۸۹ دانش‌آموز قزوینی از خدمات مشاوره طرح نماد
کد خبر: ۳۶۸۰۷۰ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۲۰ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد:

برخورداری ۱۸۹ دانش‌آموز قزوینی از خدمات مشاوره طرح نماد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: سال گذشته با پیگیری‌های صورت گرفته ۱۸۹ دانش‌آموز استان در قالب اجرای طرح نماد به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه و خدمات مشاوره‌ای دریافت کردند.

برخورداری ۱۸۹ دانش‌آموز قزوینی از خدمات مشاوره طرح نماد
دکتر عبداله دیدبان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی «صبح قزوین» درخصوص فعالیت‌های صورت گرفته در قالب اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان که از آن با عنوان طرح «نماد» یاد می‌شود؛ اظهار کرد: طی سال 1402، 246 دانش‌‌آموز از طرف آموزش و پرورش استان قزوین یا بیمارستان‌ها به شبکه‌های بهداشت شهرستان‌ها معرفی شدند.
 
وی افزود: کارشناسان شبکه‌های بهداشت هم براساس آدرس ثبت شده از دانش‌آموزان، این افراد را به نزدیک‌ترین مرکز خدمات جامع سلامت معرفی کردند که از این تعداد 189 نفر با پیگیری صورت گرفته به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کرده و توسط کارشناسان سلامت روان، خدمات مشاوره دریافت کردند.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین تصریح کرد: در برخی موارد کارشناس سلامت روان، با توجه به عدم همکاری والدین یا دانش‌آموزان در مدارس حضور یافته و اقدام به ارائه خدمات مشاوره‌ای کردند.
 
وی بیان کرد: سال گذشته علی‌رغم همه پیگیری‌های صورت گرفته 57 دانش‌آموز معرفی شده در سطح استان، به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه نکردند و امکان ارائه خدمات مشاوره فراهم نشد که ضرورت دارد برای این دسته از افراد راهکار مناسبی اندیشیده شود.

تمامی امکانات علوم پزشکی قزوین برای اجرای طرح نماد در خدمت آموزش و پرورش استان است
 
دیدبان تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود تیمی متشکل از کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، آموزش و پرورش یا نهادهای ذی‌ربط دیگر تشکیل شود تا با حضور در منازل دانش‌آموزان، مشاوره اولیه را ارائه داده و خانواده را جهت حضور در مراکز خدمات جامع سلامت برای تداوم پیگیر‌های بعدی مجاب کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: اقدامات انجام شده در قالب طرح نماد به صورت ماهیانه و محرمانه از طرف شبکه‌های بهداشت به مناطق آموزش و پرورش استان ارسال و گزارش کل استان هم به صورت ماهیانه و محرمانه از طرف معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین به اداره کل آموزش و پرورش استان ارائه می‌شود.
 
این مسئول در پایان گفت: امیدواریم مجموعه اقدامات انجام شده در طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان بتواند مثمرثمر باشد و در این راستا تمامی امکانات دانشگاه علوم پزشکی قزوین در خدمت نهاد آموزش و پرورش استان است تا بتوانیم خدمتی به مردم عزیز استان کرده باشیم.
 
گفتنی است، طرح "نماد" یا نظام مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان مجموعه ای نظام یافته از خدمات و برنامه‌ها به منظور مراقبت دانش‌آموزان در برابر رفتارهای پرخطر و آسیب‌های اجتماعی از طریق مداخله به موقع و موثر است.

انتهای پیام/7003  

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان