۱۱/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۳۰ یکشنبه

صبح قزوین وضعیت نگران‌کننده تنش آبی روستاهای تاکستان
کد خبر: ۳۶۸۰۵۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۸ ساعت: ۱۱:۱۹ ↗ لینک کوتاه

منتخب مردم تاکستان در مجلس عنوان کرد:

وضعیت نگران‌کننده تنش آبی روستاهای تاکستان

منتخب مردم تاکستان در مجلس گفت: تنش آبی در روستاهای شهرستان تاکستان بسیار نگران‌کننده است به طوری که پنج روستای ما با شدیدترین مشکل آب مواجه هستند.

وضعیت نگران‌کننده تنش آبی روستاهای تاکستان
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، عباس بیگدلی در کارگروه بسیج سازندگی استان قزوین که صبح امروز در سالن جلسات بسیج سازندگی استان برگزار شد، با اشاره به بحران آب در شهرستان تاکستان اظهار کرد: تنش آبی در روستاهای شهرستان تاکستان بسیار نگران‌کننده است به طوری که پنج روستای ما با شدیدترین مشکل آب مواجه هستند.
 
وی افزود: بحث کیفیت هم در پروژه‌های محرومیت‌زدایی اهمیت دارد و باید توجه شود چون در برخی جاده‌های‌ روستایی می‌بینیم که هنوز دو ماه از آسفالت جاده نگذشته اما روکش آن از بین رفته و گیاه سبز شده است و وقتی هم مصالح را به آزمایشگاه می‌بریم زیر بار کیفیت پایین نمی‌رود چون آن هم تحت سیطره پیمانکاری است.
 
منتخب مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استفاده از ظرفیت مولدسازی برای پیش‌برد کارها و تکمیل پروژه‌ها حائز اهمیت است.
 
این مسئول بیان کرد: سد نهب در تاکستان راه‌اندازی شدخ اما کانال‌سازی آن اجرا نشده که مورد بحث است و نبود این زیرساخت‌ها سبب اختلاف بین روستاها شده است.
 
بیگدلی خاطرنشان کرد: برداشت‌های بی‌رویه از رودخانه‌ها باعث شده که آب‌های سطحی و نزولات جوی هم پاسخگوی آب کشاورزی منطقه نباشد.
 
وی تصریح کرد: اگر مسئله آب حل نشود سال آینده وضعیت آب در شهرستان تاکستان امنیتی خواهد شد.
 
منتخب مردم تاکستان در مجلس تاکید کرد: عدم پرداخت سهم روستاها و مسئولیت اجتماعی از جانب معادن از دیگر مسائل و مطالبات مردم است که باید به عنوان یک پروژه تعریف و به جد مطالبه کرد.
 
این مسئول در پایان گفت: بحث اوقاف مشکل بعدی مردم است که نیازمند تعامل برای حل این دغدغه وجود دارد.
 
انتهای خبر/ ۱۳۰۰ 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان