۱۸/ذو القعدة/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۳/۰۶ یکشنبه

صبح قزوین پایه شخصیت و هویت دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد
کد خبر: ۳۶۸۰۱۸ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۲/۱۶ ساعت: ۱۴:۴۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش:

پایه شخصیت و هویت دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه پایه شخصیتی و هویتی دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد؛ گفت: معلم مهم‌ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش بوده و تربیت که یک امر انسانی است در وحله نخست توسط معلمان انجام می‌شود.

پایه شخصیت و هویت دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد
به گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»؛ حجت‌الاسلام علی لطیفی پیش از ظهر امروز در آئین بزرگداشت مقام معلم که با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و معلمان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد؛ اظهار کرد: مقام و جایگاه معلمان را با هیچ مقام و جایگاه دیگری نمی‌توان تغییر داد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با فرهنگیان به موضوع اهمیت نیروی انسانی اشاره کرده و عنوان داشتند که مهم‌ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی آن کشور بوده که به دست معلمان پرورش پیدا می‌کنند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه پایه شخصیتی و هویتی دانش‌آموزان در مدارس شکل می‌گیرد؛ اضافه کرد: معلم مهم‌ترین عنصر در نظام آموزش و پرورش بوده و تربیت که یک امر انسانی است در وحله نخست توسط معلمان انجام می‌شود.

وی اذعان کرد: تربیت دانش‌آموزان و آینده سازان کشور فقط با نوشتن یک کتاب یا ساختن مدرسه محقق نمی‌شود بلکه مهم‌ترین عنصر تاثیرگذار در این حوزه، تلاش معلمان باانگیزه و بانشاطی است که دانش‌آموزانی با هویت و دانشمند تربیت می‌کنند.

کانون اصلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش قطعا معلمان هستند

لطیفی با تاکید براینکه نقطه و کانون اصلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش قطعا معلمان هستند، افزود: امیدواریم با اعتلا و رشد معلمان سرزمین ایران اسلامی روز به روز شاهد تعالی آموزش و پرورش کشور باشیم و بتوانیم دانش‌آموزانی را تربیت دهیم که آینده این کشور را درخشان‌تر از گذشته ترسیم کنند.

وی در پایان گفت: دستیابی به قله‌ای پیشرفت و سربلندی با کسانی که امروز در کلاس‌های درس هستند مقدور و میسر خواهد شد و این دانش‌آموزان هم اکنون با تلاش شما معلمان در حال رشد و شکوفایی برای تحقق اهداف کشور هستند.

در ادامه فاطمه محمدبیگی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین عنوان کرد: امروز تجلیل از مقام شامخ معلم به معنای پایه‌ریزی زیرساخت‌های ایجاد ایران قوی در آینده است.
وی با اشاره به اندیشه‌های بلند شهید مطهری افزود: امروز همگی شاهد تحقق اندیشه‌های استاد شهید مطهری در عرصه‌های مختلف هستیم به طور مثال در عصر خود در مورد فتنه صهیونیسم بین‌الملل صحبت می‌کردند و این روزها را پیش‌بینی می‌کردند.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین با تاکید براینکه آثار برجسته و فاخر شهید مطهری باید به نسل آینده منتقل شود، گفت: هنوز در عرصه زیست عفیفانه و فلسفه حجاب نیازمند تدوین آثاری همچون کتب شهید مرتضی مطهری هستیم و از معلمان عزیز درخواست می‌کنم تا در کنار تدریس تخصصی خود، موضوعاتی از قبیل غیرت پروری و حجاب پروری هم را در کلاس‌های درس خود مدنظر قرار دهند.

بی‌توجهی به مسئله زیست عفیفانه از معضلات بزرگ کشور است

وی عنوان کرد: امروزی یکی از معضلات بزرگ کشور بی‌توجهی به مسئله زیست عفیفانه است که لازم است با توجه به تاثیرگذاری معلمان بر روی دانش‌آموزان، معلمان در این عرصه ورود کنند.

محمدبیگی با اشاره به اجرای قانون رتبه بندی معلمان گفت: بعد از ۱۲ سال بلاتکلیفی موضوع رتبه‌بندی فرهنگیان در مجلس یازدهم به نتیجه رسید و در مرحله دوم اجرا تلاش شد تا اجرای رتبه‌بندی به شکل دقیق‌تری صورت بگیرد؛ در این راستا اعتراضات جامعه فرهنگیان به نحوه اجرای رتبه بندی را هم به سمع و نظر وزیر محترم رساندیم و امیدواریم این اشکالات برطرف شود.

این مسئول در ادامه به کمبود معلم در استان قزوین اشاره کرد و گفت: هنوز تکلیف نیروهای خرید خدمات پس از ۴ سال پیگیری ویژه توسط مجمع نمایندگان روشن نشده و همچنین در پذیرش و گزینش معلمان به دلیل وجود مناطق محروم متعدد در استان مشکل داریم.

وی ادامه داد: استان قزوین، کمبودهای زیادی در نظام تعلیم و تربیت دارد به طوریکه در مناطق روستایی با کمبود شدید معلم مواجه بوده و در مقاطع مختلف تحصیلی هم برای حوزه پرورشی نیازمند معلم هستیم.

مشاهده ردپای سند ۲۰۳۰ در برخی از متون کتب درسی

محمدبیگی در پایان با اشاره به اهمیت پرداختن به مفاهیم ارزشمندی همچون شهادت، ایثار و فداکاری، عفاف و حجاب، انقلابی‌گری و نهضت مقاومت در کتب درسی گفت: متاسفانه هنوز ردپای سند ۲۰۳۰ در برخی از متون کتب درسی دیده می‌شود که ما به این موضوع اعتراض داریم لذا از مسئولان مربوطه تقاضای اصلاح این موارد را داریم.

گفتنی است؛ در این مراسم با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و شهری از خانواده معظم شهدا و ایثارگران، پیشکسوتان نظام آموزش و پرورش استان قزوین، معلمان فرزند شهید، معلمان نمونه مناطق، استان و کشور تجلیل شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان